Ponad 157 tysięcy wykonanych badań krwi. uPacjenta podsumowuje rok 2020

Dodane: 02.02.2021

Mam Startup

Udostępnij:

Poszerzenie zakresu usług o klientów B2B, realizacja testów na COVID-19, rebranding, zwiększenie dostępności usług w kolejnych miastach, znaczny wzrost liczby pacjentów i powiększenie zespołu - tak w dużym skrócie wyglądało minione dwanaście miesięcy w startupie uPacjenta.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2020 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

Ubiegły rok został zdominowany przez koronawirusa. Dowodzi temu nawet jego wygrana w plebiscycie na Słowo Roku 2020. Z racji panującej pandemii Polacy, obawiając się o swoje zdrowie i bezpieczeństwo, znacznie ograniczyli wizyty u lekarzy, w przychodniach czy punktach pobrań. Mimo to, dzięki swojej innowacyjnej usłudze badań w domu, uPacjenta przebadało 51 364 pacjentów, czyli o 559% więcej niż w roku 2019. Start-up wykonał również 157 482 badania krwi, udowadniając, że pobranie krwi w domu może być bezpieczne także w dobie pandemii.

Wsparcie w dobie pandemii COVID-19

Główną usługą świadczoną przez uPacjenta są domowe badania krwi. Kiedy jednak COVID-19 pojawił się w Polsce, start-up zdecydował się pomóc w spowolnieniu rozprzestrzeniania się wirusa poprzez zwiększenie liczby wykonywanych testów. Do swojej oferty wprowadził wymazy z dróg oddechowych metodą RT-PCR i testy antygenowe, wykrywające obecność wirusa SARS-CoV-2, a także testy na przeciwciała – wykonywane z krwi lub za pomocą dedykowanej kasetki.

W celu zwiększenia dostępności testów antygenowych oraz testów kasetkowych na przeciwciała wirusa SARS-CoV-2 powstał również sklep wysyłkowy, umożliwiający zamówienie testów na koronawirusa na terenie całej Polski.

COVID-19 miał duży wpływ na działalność i rozwój uPacjenta. Poszerzyliśmy naszą ofertę i powołaliśmy dedykowany zespół, który zabezpieczony m.in. w kombinezony ochrony biologicznej, maseczki FFP3 oraz przyłbice realizuje testy w kierunku koronawirusa w domach pacjentów. Od maja do grudnia wykonaliśmy ich ponad 48 tysięcy – mówi Dominik Swadźba, CEO uPacjenta.

uPacjenta nie pozostało również bierne wobec potrzebujących. W marcu start-up wspólnie z Hub:raum przekazał 6000 jednorazowym maseczek dwóm krakowskim szpitalom. Natomiast we współpracy z Laboratorium Diagnostyka zrealizował 550 nieodpłatnych testów na COVID-19 wśród nauczycieli w całej Polsce.

Testy na COVID-19 dla firm

Oferta uPacjenta została również poszerzona o realizację testów na koronawirusa w siedzibach firm na terenie całej Polski. To rozwiązanie pozwoliło przebadać pracowników niespełna 400 podmiotów biznesowych. Wśród nich znalazły się m.in. firmy z branż budowlanej, produkcyjnej, FMCG czy finansowej.

Przebadanie pracowników pod kątem koronawirusa stało się szansą na zapewnienie przedsiębiorstwu ciągłości działania bez koniecznych przerw, spowodowanych chorobą jednej osoby lub zespołu. Pracownicy, z którymi rozmawiali nasi specjaliści, często podkreślali, że dzięki testom mogą przyjść do pracy ze spokojną głową, bez obaw. To jest niezwykle ważne – dodaje Kajetan Młynarczyk, Head of Growth.

uPacjenta w nowych szatach

Rok 2020 to również czas zmiany identyfikacji wizualnej. Nowy logotyp uPacjenta prezentuje wartości marki i jej dążenia do bycia nowoczesną i innowacyjną platformą domowych usług medycznych. Wprowadzone zmiany są ewolucyjne i podkreślają historię uPacjenta oraz stabilną sytuację rynkową firmy.

Wprowadzono je również na wszystkich materiałach marketingowych oraz na stronie internetowej, którą w poprzednim roku odwiedziło ponad 2,5 miliona użytkowników.

Planowana ekspansja

W dobie pandemii Polacy zrozumieli, jak istotne jest zdrowie i ze względu m.in. na własne bezpieczeństwo zaczęli chętnie realizować badania w domu. Po poznaniu usługi docenili jej jakość oraz wygodę. Dlatego celem uPacjenta na rok 2021 jest nie tylko zachęcenie Polaków do realizacji badań profilaktycznych, ale również pokazanie, że z powodzeniem można wykonać je w domowym zaciszu w komfortowych warunkach.

W zakresie współprac B2B kluczowym elementem rozwoju uPacjenta i zadaniem, które stoi przed startupem, jest pokazanie przedsiębiorcom atrakcyjnej formy benefitu pozapłacowego, jakim są zorganizowane akcje profilaktyczne w siedzibach firm. Jako cel długoterminowy firma rozważa uruchomienie usług w innych krajach, poszukując inwestorów i doradców w zakresie ekspansji zagranicznej.

Zdjęcie główne artykułu by M. Kramarczyk

 

Artykuł powstał we współpracy z uPacjenta