Do akcji Dzień Darmowej Dostawy, która odbędzie się 3 grudnia br., przystąpiło ponad 1700 sklepów. Zakupów będzie można dokonywać w godzinach od 00:01 do 23:59. Najwięcej sklepów zgłosiło się w kategoriach: „Odzież, dodatki” (13,6%), „Dom i ogród” (13%), „Dla Dzieci” (10%) oraz „Uroda” (8%) i „Sport” (6%). Poza możliwością dokonania tańszych zakupów dla konsumentów, akcja przynosi także korzyści sklepom, które liczą na zwiększenie obrotów i korzyści wizerunkowe. Rekordowy wzrost sprzedaży zadeklarowany przez sklep w ubiegłorocznej akcji wyniósł 2800%, podczas gdy średnia była na poziomie 178%.
Zakończyły się zapisy sklepów do udziału w trzeciej edycji Dnia Darmowej Dostawy, który odbędzie się 3 grudnia. W tym dniu klienci mogą zrobić zakupy online szybko, wygodnie i bez ponoszenia kosztów przesyłki w ponad 1700 sklepach biorących udział w akcji. Największy wybór sklepów klienci będą mieli w kategoriach „Odzież, dodatki” (13,6%), „Dom i ogród” (13%), „Dla Dzieci” (10%) oraz „Uroda” (8%) i „Sport” (6%). Kategorie te pokrywają się dokładnie z ofertą w poprzedniej edycji. Pełną listę sklepów można znaleźć na stronie www.dziendarmowejdostawy.pl. Zakupy będzie można zrobić 3 grudnia (poniedziałek) w godzinach od 00:01 do 23:59.
Klient zakupów online
Akcja Dzień Darmowej Dostawy zrzeszająca środowisko e-commerce wpisuje się w potrzeby polskich klientów. Jak wynika z raportu firmy PMR „Handel internetowy w Polsce 2012. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2012-2014” głównym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe klientów jest korzystna cena produktów sprzedawanych online (76%). Na drugim miejscu jest wygoda jaka wiąże się z zakupami w sieci (brak konieczności udawania się na zakupy, wygodny system płatności, towar dostarczany na miejsce itp.).
Raport firmy PMR pokazuje także, iż klienci robiący zakupy online to osoby posiadające duże doświadczenie w korzystaniu z Internetu, 77% z nich korzysta z sieci ponad 5 lat. Najczęściej kupowanymi grupami produktów są odzież i obuwie, które zakupiło 62% respondentów badania, następnie RTV, AGD i sprzęt elektroniczny (59%) oraz książki (54%), części motoryzacyjne (53%), kosmetyki (38%), DIY i meble (37%).
W 2011 Polacy wydali w sieci 4,51 mld euro, a statystycznie na jednego ankietowanego przypadało 15 produktów zakupionych online (Centre for Retail Research / Internet Retailing / WirtualneMedia, za eKomercyjnie.pl 27.01.2012).
Dlaczego sklepy decydują się na udział w Dniu Darmowej Dostawy?
Organizator – serwis eKomercyjnie.pl – dokonał podsumowania poprzedniej edycji akcji z 2011, przeprowadzając ankietę wśród sklepów. Badanie objęło 460 sklepów, co stanowiło 25% wszystkich biorących udział w Dniu Darmowej Dostawy. 88% sklepów zauważyło zwiększony ruch w dniu akcji DDD na swoich stronach, z czego 33% stwierdziło, że liczba odwiedzin w ich sklepie wzrosła w przedziale od 100 do 300%. 8% zauważyło wzrost na poziomie od 500 do 2000%. Jeśli chodzi o sprzedaż, to największy zadeklarowany wzrost wyniósł 2800%. Najwięcej badanych (29%) potwierdziło wzrost sprzedaży w przedziale 100-500%. Średnia wzrostu dla wszystkich ankietowanych sklepów wyniosła 178%. Sklepy postrzegają akcję jako dobre działanie marketingowe i PR oraz liczą na wzrost świadomości marki sklepu wśród internautów oraz na pozyskanie nowych klientów. W tym roku wszystkie firmy liczą na powtórzenie tych wyników.
Akcję wspierają nie tylko sklepy, ale także firmy świadczące usługi dla branży e-commerce, co pozwala na konsolidację branży. Partnerami akcji Dzień Darmowej Dostawy są: Apaczka, Unizeto Technologies (partnerzy premium), GetResponse (partner technologiczny), Ceneo, Nokaut, Afiliant, Shoper, Kuriernet, Rajapack, freshmail, Groupost, Sendit, KodyRabatowe.pl, PayByNet, Brand24, iMall24 / Comarch, eCommerce24.pl. Partnerzy medialni: Kurierem.pl, W Roli Mamy, RuszamySię, polki.pl, eKomercyjnie.pl, Wizaz.pl, Dziennik Internautów oraz We-Dwoje.pl.
źródło: informacja prasowa