Aż o 1,14 miliona nowych użytkowników powiększył się w ciągu roku Facebook w Polsce. Obecnie korzysta z niego 13,4 miliona osób – wynika z analizy przeprowadzonej przez Catvertiser.com, platformę do zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku.
“Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone.” – tak swój nekrolog przeczytany w gazecie skomentował przed laty Mark Twain. Sytuacja ta pasuje nieco do obiegowych opinii dotyczących największej platformy społecznościowej świata, z której podobno masowo uciekają ludzie. Głównie młodzi. Analiza przeprowadzona przez Catvertiser.com przeczy tej opinii. Została ona przeprowadzona na podstawie realnych danych opartych na zachowaniach osób korzystających z serwisu. Użytkownik to osoba, która posiada konto na Facebooku, zalogowała się na nim w ciągu ostatnich 30 dni i wykonała jakąś czynność.
Najliczniejsza grupę na Facebooku w Polsce stanowią panie. W lutym 2015 roku było ich 6,8 mln. Jednak w ciągu 12 miesięcy (luty 2014 – luty 2015) szybciej przybywało mężczyzn (10,34% więcej). Wiekowo najwięcej jest osób między 25. a 34 rokiem życia. To w sumie 1,9 mln użytkowników. Z punktu widzenia reklamodawców to doskonała grupa ludzi potencjalnie czynnych zawodowo, czyli zarabiających i wydających własne pieniądze. Dynamicznie rośnie też odsetek osób starszych. Facebookowicze w wieku 55+ to nadal zdecydowana mniejszość, ale w ciągu roku przybyło ich 30%.
Dane zgromadzone przez Catvertiser.com nie potwierdzają obiegowej opinii, że młodzi uciekają z Facebooka, choć widać, że osoby poniżej 18 roku życia nie zakładają tłumnie nowych kont. Wciąż jest ich jednak 2,8 mln. – Według danych GUS Polska liczy 38,5 mln mieszkańców. Skoro więc na Facebooku 13,4 mln osób oznaczonych jest jako Polska, to okazuje się, że 34,8% naszych rodaków ma aktywne konto w największym serwisie społecznościowym świata – tłumaczy Oskar Berezowski, analityk Catvertiser.com.