Popularny film ze snowboardzistką, którą gonił niedźwiedź to fake. Tak jak siedem innych ostatnich virali

popularny film ze snowboardzistka ktora gonil niedzwiedz to fake tak jak siedem innych ostatnich virali
Udostępnij:
205 milionów wyświetleń w 180 krajach i ponad 1,6 miliona lajków na Facebooku. Taki wynik osiągnął "The Viral Experiment" przeprowadzony przez firmę Woolshed Company. Jej celem było sprawdzenie, jak świat zareaguje na niebywałe materiały filmowe publikowane w Sieci.

Zrzut ekranu z filmu pt. Snowboarder Girl Chased By Bear | fot. youtube.com

Eksperyment zakończono

The Woolshed Company przeprowadziła dwuletni eksperyment i na jego potrzeby wyprodukowała osiem filmów viralowych. Pierwszy został udostępniony na YouTubie w czerwcu 2014 roku. Odtworzono go 40 milionów razy i przedstawia jak pewien turysta po skoku do wody zauważył rekina. Po tym, jak materiał zdobywał na popularności firma publikowała kolejne filmy i sprawdzała, czy któryś z oglądających zorientuje się, że zostały zmodyfikowane.

Niektóre media przyjrzały się bliżej tym materiałom i debatowały na temat tego, czy nie zostały poprawione cyfrowo. Mimo to, nadal dyskutowały na temat produkcji The Woolshed Company, co było zamiarem tej firmy z Australii. Kilka dni temu jej założyciele: Richard Hughes i Caspar Mazzotti udostępnili film podsumowujący dwuletni eksperyment i pokazali, jakie wyniki osiągnął. Twórcy eksperymentu pokazali jak łatwo oszukać media. Wszystko przedstawili na poniższej infografice.

Kliknij w obrazek, aby uruchomić interaktywną infografikę

Obejrzyj wszystkie filmy, które były częścią eksperymentu