Na zdjęciu: Bartosz Mozyrko i Grzegorz Kazulak | fot. materiały prasowe
SEO i UX w jednym miejscy
Obie firmy powstały w zbliżonym czasie i oferują komplementarne usługi: Positionly narzędzia do monitorowania SEO, a UsabilityTools rozwiązania do optymalizacji konwersji i poprawy UX stron. Po przejęciu, zaczynają funkcjonować pod jedną marka i oferować swoje usługi w modelu cross-sellingowym. Według jej właściciela klienci nie odczują na początku szczególnych zmian.
– W chwili obecnej jedyna zmiana to oferowanie wspólnych usług w modelu cross-sell – mówi dyrektor generalny i współzałożyciel Positionly Grzegorz Kazulak. – W pierwszym kwartale nowego roku pojawią się pierwsze integracje produktowe. Zdecydowanie ułatwią one naszym klientom równoczesne zarządzanie SEO i UX, a w konsekwencji zaowocują wzrostem przychodów z oferowanych usług oraz produktów.
Kolejne akwizycje
Wyjaśnia, że akwizycja ta jest naturalną konsekwencją kierunku, w jakim podąża jego firma. Wcześnie zaobserwował, że wielu klientów spółki korzysta z narzędzi do optymalizacji konwersji stron internetowych i uznał, że sami powinni się wzmocnić w tym obszarze. Zdecydował wówczas o przejęciu UsabilityTools tym bardziej, że obie spółki działają w modelu SaaS, a 80 proc. ich klientów pochodzi spoza Polski.
Dodaje, że połączenie obu firm to pierwszy krok w kierunku stworzenia kompleksowej platformy oferującej usługi dla e-marketingu. Zapowiada również, że nie poprzestanie na tym przejęciu i już planuje kolejne akwizycje. Mają one zostać zrealizowane w ciągu najbliższych miesięcy. Póki co jednak nie zdradza, które spółki chce włączyć w struktury Positionly.
Rozmowy o współpracy rozpoczęli w połowie 2016 roku
Wiadomo z kolei, co dalej czeka dotychczasowego prezesa UsabilityTools Bartosza Mozyrko. Obejmie on stanowisko Head of Product w nowej spółce. – Projekty realizowane przez firmę są na tyle interesujące i perspektywiczne, że postanowiłem przeprowadzić się do Warszawy, by tu na miejscu wraz z zespołem zarządzać rozwojem naszych produktów – mówi. Dodaje, że stawia na rozwój firmy w oparciu o rozwój pracowników i wspólnie realizowane cele.
Rozmowy o połączeniu obu firm, Kazulak i Mozyrko rozpoczęli w połowie 2016 roku. Mimo że właściciel UsabilityTools negocjował wówczas warunki współpracy z innym inwestorem, postanowił zaniechać dalszych rozmów i przyłączyć się do Positionly. Przekonała go m.in. wizja współzałożycieli spółki. – Nie znaliśmy się wcześniej, ale od razu złapaliśmy wspólny język i szybko okazało się, że zarówno biznesowo, jak i prywatnie świetnie się rozumiemy – mówi Bartosz Mozyrko.