Potrzeba 8 sekund, żebyś mógł wyświetlić artykuł na Facebooku. Instant Articles skróci ten czas

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzÄ…cyRedaktor prowadzÄ…cy MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

W maju 2015 roku Facebook udostępnił usługę Instant Articles. Dotychczas umożliwiała ona publikację szybko wyświetlających się teksów jedynie 350 właścicielom magazynów internetowych, głównie ze Stanów Zjednoczonych. Niebawem skorzystają z niej także Polacy.

Instant Articles trafi do Polski

Josh Roberts, manager Facebooka, napisał w oficjalnym komunikacie, że usługa Instant Articles zostanie udostępniona wszystkim wydawcom 12 kwietnia podczas konferencji F8. Dodał, że korzystać z niej będą mogli właściciele internetowych serwisów informacyjnych niezależnie od ich wielkości i szerokości geograficznej, na której działają. Do tej pory bowiem usługa Instant Articles była powszechna jedynie wśród wąskiego grona wydawców.

I tak, otrzymało do niej dostęp zaledwie trzysta pięćdziesiąt magazynów, głównie ze Stanów Zjednoczonych, Indii, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Do najpopularniejszych tytułów używających tego narzędzia należą m.in. The Economist, The Guardian, CNN, Business Insider i The Washington Post. Obecnie z rozwiązania skorzystać będą mogli także wydawcy z Polski.

8 sekund potrzeba, żeby zobaczyć tekst na Facebooku

Przedstawiciele spółki zapewniają, że artykuły publikowane na Facebooku za pośrednictwem Instant Articles wyświetlają się szybciej niż te, które zostały dodane do sieci społecznościowej poprzez wklejenie linka. W ich przypadku okazuje się, że czytelnicy muszą czekać średnio aż osiem sekund, żeby zobaczyć treść publikacji. Instant Articles ma skrócić ten czas nawet dziesięciokrotnie.

Ponadto teksty dystrybuowane za pośrednictwem tej platformy będą zawierać zdjęcia w wysokiej jakości, mapy, a także klipy audio i wideo. Wydawcy otrzymają również dostęp do rozbudowanych narzędzi analitycznych, dzięki którym będą mogli monitorować zainteresowanie czytelników daną publikacją. Instant Articles nie jest jednak jedynym narzędziem, dzięki któremu konsumpcja mediów ma być przyjemniejsza.

Notify da znać, gdy w sieci pojawi się artykuł

W listopadzie ubiegłego roku do amerykańskiego AppStore’a trafiła aplikacja Notify, stworzona przez zespół Marka Zuckenberga, CEO Facebooka. Oprogramowanie to agreguje newsy prasowe i informuje internautów o ich dostępności w sieci. Co istotne, żeby otrzymać alert nie trzeba być zalogowanym do facebookowego konta. Powiadomienia Notify wyświetlają się na zablokowanym ekranie smartfona.

Zawierają one jedynie nazwę magazynu i krótki opis, czego dotyczy artykuł. Po kliknięciu na alert zostajemy przekierowani na docelową stronę wydawcy, gdzie możemy przeczytać pełną treść interesującego nas tekstu. Póki co, aplikacja ta dostępna jest jedynie dla użytkowników i wydawców ze Stanów Zjednoczonych. Być może z czasem, podobnie jak Instant Articles, trafi ona w ręce szerszego grona odbiorców. 

fot. pixabay.com