Sklep pod egidą najstarszego w kraju serwisu zrzeszającego graczy w tę grę jest w chwili obecnej jedynym miejscem w kraju, w którym można zakupić oryginalne, licencjonowane gadżety i akcesoria – od kodów dostępu do bezpiecznych serwerów gry sieciowej, poprzez sygnowane ubrania, aż po zabawki, klocki i figurki przedstawiające postaci znane z MINECRAFT.
Sobotniemu otwarciu towarzyszyła impreza promocyjna, którą śmiało można nazwać świętem MINECRAFT. Podczas eventu miłośnicy gry w każdym wieku mogli nie tylko w nią zagrać w asyście najlepszych graczy w Polsce, ale i eksplorować jej świat w ramach wirtualnej rzeczywistości, wykorzystując okulary VR z czujnikami i kontrolerami.
Na I piętrze Złotych Tarasów powstała specjalna scena MyCraft.pl, w ramach której działało aż pięć stref rozrywki. Młodzi fani gry MINECRAFT mieli zatem do dyspozycji profesjonalną strefę komputerową, z której skorzystać mogli zarówno doświadczeni, jak i nowi gracze. Dużym powodzeniem cieszyła się także strefa manualna, gdzie goście mogli własnoręcznie stworzyć narzędzia i przedmioty z uniwersum Minecraft.
Nie zabrakło również fotobudki, dzięki której goście eventu mogli wykonać pamiątkowe, pikselowe zdjęcie na pamiątkę. W grach i konkursach do wygrania były kody do gry w Minecraft i drobne upominki. We wszystkich aktywnościach towarzyszyli młodym graczom nie tylko animatorzy, ale też załoga MyCraft.pl, czyli najlepsi w Polsce gracze w Minecraft. Rodzice natomiast mieli okazję dowiedzieć się więcej na temat edukacyjnych walorów gry.
Każdy z uczestników imprezy po zarejestrowaniu się na portalu MyCraft.pl otrzyma kod rabatowy uprawniający do zniżki na pierwszy zakup w wysokości 20%. Kod jest aktywny w sklepie internetowym pod adresem playzeek.pl. Wydarzenie zostało zorganizowane przez MACRO GAMES S.A., notowaną na New Connect spółkę tworzącą zintegrowane platformy e-sportowe i oferującą możliwość gry na bezpiecznych serwerach, właściciela serwisów MyCraft.pl oraz CSCenter.pl, adresowanego do fanów gry Counter Strike.