Świat reklamy internetowej w epoce post-cookie: jak Hybrid, wybiegając w przyszłość, aktywnie kształtuje branżę AdTech

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Świat reklamy internetowej w epoce post-cookie: jak Hybrid, wybiegając w przyszłość, aktywnie kształtuje branżę AdTech

Udostępnij:

Adam Iwiński, CEO Hybrid Europe, porusza temat innowacyjnych technologii AI, które pchają naprzód branżę AdTech. Iwiński mówi o unikalnym podejściu Hybrid do nadchodzącej ery post-cookie. Z pomocą innowacyjnych rozwiązań reklamowych, od 6 lat wykorzystywanych przez polskich reklamodawców, Hybrid wchodzi na nowe europejskie rynki. Szóste urodziny polskiej spółki to pretekst do opowiedzenia o technologiach w obszarze digital marketingu, które się sprawdziły i o tych, które jeszcze przed nami.

Adam, mógłbyś nam przybliżyć konkretne technologie AI, które napędzają rozwiązania Hybrid? Jak wpływają na efektywność reklamy cyfrowej?

W Hybrid sztuczna inteligencja jest silnikiem większości naszych technologii, takich jak VOX AI-Vision. Kiedy startowaliśmy na rynku z VOX 5 lat temu, był on oparty jedynie na systemie Computer Vision, który umożliwiał rozpoznanie obiektów na stronie. W ubiegłym roku przedstawiliśmy targetowanie kontekstowe, znacznie poszerzając możliwości tej technologii. Teraz rozpoznaje obiekty nie tylko na obrazach, ale również na materiałach video, a także rozumie zawartość i kontekst tekstów oraz materiałów audio. A to tylko jeden z aspektów wykorzystania AI w naszych produktach. Poprawa efektywności idzie w parze z precyzją, jaką możemy zapewnić w zakresie dobierania właściwych kontekstów oraz unikania treści niechcianych i nieefektywnych.

Jaka jest główna grupa docelowa waszych produktów reklamowych i jak je dostosowujecie do ich konkretnych potrzeb?

Współpracujemy głównie z agencjami reklamowymi, których klientami są przeważnie duże, dobrze znane marki. Ale coraz częściej prowadzimy kampanie dla bezpośrednich klientów. Naszą podstawową formą obsługi jest full-service, w którym to my zajmujemy się kampanią na wszystkich etapach – w fazie przygotowań, uruchamiania czy analizy – w ramach zintegrowanego ekosystemu Hybrid. Klienci cenią sobie współpracę z nami, bo skupiamy się na innowacjach i unikalnych rozwiązaniach niedostępnych nigdzie indziej.

Czy możesz opowiedzieć o korzyściach z VOX płynących dla wydawców?

Technologia VOX to świetne narzędzie nie tylko dla reklamodawców, ale także dla wydawców. Wprowadza kompletnie nową przestrzeń reklamową, która daje wydawcom dodatkowe źródło przychodu, którego, korzystając tylko z własnych zasobów technologicznych, nie mogliby uzyskać. Dzięki przyjaznemu formatowi In-Image, czyli reklamy wkomponowanej w zdjęcie, nie ma też przy tym ryzyka, że strona stanie się zatłoczona reklamami.
W dodatku, wydawcy sami mogą decydować, jak często reklamy wyświetlane w ramach VOX będą pojawiać się na ich stronie, a wyświetlane reklamy są zawsze spójne z zawartością strony. Te aspekty sprawiają, że reklamy są jeszcze mniej natrętne i irytujące, a wtapiają się w treści na stronie. Potwierdza to niezwykle niski współczynnik zamknięć (Close Rate) reklam w formacie In-Image, który plasuje się poniżej 1%.

Co wyróżnia Hybrid spośród innych graczy na arenie AdTech?

Zdaje mi się, że najważniejszym czynnikiem, dzięki któremu wyprzedzamy konkurencję jest to, że tworzymy i implementujemy nasz własny, kompleksowy ekosystem. Jesteśmy platformą SSP, DSP, i DMP w jednym, a oprócz tego mamy własne studio kreatywne i system analityczny. To wszystko pozwala nam na nadzorowanie kampanii od początku do końca jej trwania. Co więcej, systemy AI, których używamy, są nie tylko budowane, ale także projektowane przez nas, co odróżnia nas od innych. Jesteśmy pionierami formatu In-Image używanego przez platformę VOX, która podnosi widoczność i zapamiętywalność naszych kampanii.

Jeśli chodzi o Brand Safety, jak zapewniacie bezpieczeństwo ?

Zapewniamy markom bezpieczne otoczenie dzięki wdrożeniu technologii podobnej do VOX. Przede wszystkim współpracujemy tylko z najbardziej zaufanymi wydawcami, co dodaje wyjściową warstwę ochronną przed nieodpowiednią powierzchnią reklamową.
Poza tym nasze algorytmy sztucznej inteligencji są zaprojektowanie tak, aby rozpoznawać elementy na stronie, które potencjalnie mogą być niebezpieczne lub szkodliwe dla marki. Jeśli wykryją jakiś potencjalnie niebezpieczny obiekt na danej stronie, system nie umieści na niej reklamy. Dodatkowo, strony są ponownie sprawdzane przez człowieka, tak aby upewnić się o całkowitym bezpieczeństwie.

Biorąc pod uwagę obecny trend cookieless, jak Hybrid dopasowuje swoje technologie, aby zapewnić efektywne targetowanie i personalizację reklam bez użycia ciasteczek?

Właściwie my odeszliśmy od ciasteczek już blisko sześć lat temu, i od tamtej pory opieramy nasze kampanie na targetowaniu kontekstowym. Tylko w Polsce, zarządzamy ponad 100 takimi kampaniami miesięcznie, a w całej Europie Centralnej ta liczba sięga około 300 kampanii cookieless. Ta “przyszłość cookieless” jest już dla nas rzeczywistością. Nasze doświadczenie dowodzi, że targetowanie kontekstowe jest o wiele bardziej skuteczne: w 2023 roku nasze kampanie miały średni CTR w okolicy 1%, to jest 3 razy więcej niż wynosi średnia dla Europy Centralno-Wschodniej, która kształtuje się na poziomie 0,3%. Targetowanie kontekstowe pozwala na bardziej precyzyjne kierowanie kampanii niż kiedykolwiek mogły to zrobić ciasteczka. Docieramy do użytkownika dokładnie w momencie jego zaangażowania w daną tematykę.

Jak według was eliminacja plików cookie wpłynie na ogólny krajobraz reklamy programmatic i jaką rolę odegracie w kształtowaniu tego nowego paradygmatu?

Szczerze mówiąc, ciężko jest przewidzieć, w którym kierunku pójdzie wtedy reklama cyfrowa. Już teraz jest dostępnych kilka rozwiązań, a prawdopodobnie powstanie ich jeszcze więcej. Jak wspominałem wcześniej, Hybrid skupia się na reklamie kontekstowej z wykorzystaniem zaawansowanych technologii wielopoziomowego rozpoznawania treści. W dodatku, stworzyliśmy nasz własny kod PIXEL, który pozwala nam identyfikować podobnych do siebie behawioralnie i demograficznie użytkowników, nasz własny system śledzenia ID, czy Hybrid Triggers – produkt, który pozwala na uruchamianie kampanii zależnie od czynników środowiskowych. Odwrócenie się od ciasteczek nie jest dla nas zagrożeniem, a raczej przeciwnie – wierzymy, że ta zmiana zrewolucjonizuje rynek reklamy, w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Czy możesz pochwalić się historią, w której technologie Hybrid pomogły klientowi znacząco podnieść wyniki jego kampanii?

Jest wiele takich przypadków, ale najświeższy z nich dotyczy kampanii, którą przeprowadzaliśmy dla firmy Under Armour przy okazji premiery ich nowych butów. Marka miała na celu przyciągnięcie użytkowników do sklepów stacjonarnych i zachęcenie do przymierzenia butów. W aplikacjach mobilnych użytkowników znajdujących się w promieniu do 10 km od salonu wyświetlaliśmy reklamę, która wskazywała najbliższy sklep i odległość do niego, a potem zmierzyliśmy liczbę osób, która odwiedziła salon po kontakcie z reklamą. Klient przyznał, że zaawansowana analityka, możliwa dzięki kombinacji geolokacji i technologii AdTech, pozwoliła na zoptymalizowanie działań marketingowych nakierowanych na przyciągnięcie klientów do salonów stacjonarnych.

Jakie nowe rynki geograficzne rozważacie w kontekście ekspansji Hybrid? Jakie czynniki wpływają na te decyzje?

Od początku naszego istnienia prężnie rozwijamy się w Europie Centralnej. Aktualnie operujemy np. w Polsce, Niemczech, Rumunii, Czechach, Chorwacji czy Słowacji. Otworzyliśmy też kilka oddziałów w Azji – w krajach takich jak Indonezja, Tajlandia, Wietnam czy Indie, mamy też filię w Nowym Jorku. Ostatnio zaczęliśmy eksplorację rynku Ameryki Łacińskiej: otworzyliśmy oddział naszej firmy odpowiedzialny za ten region 1 stycznia tego roku, a niedawno udało nam się wprowadzić VOX na rynek Meksykański. W skrócie, bardzo szybko się rozwijamy i mamy nadzieję, że już niedługo będziemy realizować kampanie na całym świecie.

Po więcej informacji na temat narzędzi Hybrid zapraszamy do kontaktu: www.hybrid.ai.

Artykuł sponsorowany