Poznaj lepiej swojego pupila i dołącz do projektu badawczego Pethelp

poznaj lepiej swojego pupila i dolacz do projektu badawczego pethelp
Udostępnij:
Coraz więcej psów cierpi na nadwagę lub otyłość, a 58% ludzi uważa, że rozwój behawioralny psa jest niepotrzebny. Dane te pokazują, że nadszedł czas, aby zrobić coś dla swoich czworonożnych podopiecznych. Pethelp – startup oferujący pierwszy w Polsce pakiet opieki weterynaryjnej, rozpoczął nabór do projektu badawczego, który pozwala poznać potrzeby psa oraz zadbać o jego zdrowie i rozwój.

Posiadanie czworonożnego przyjaciela wiąże się nie tylko z miłym spędzaniem czasu, ale także
z wieloma obowiązkami i dużą odpowiedzialnością. Z badań Kantar dla MARS Polska wynika, że od 39 do 59% psów w Europie ma nadwagę lub otyłość, a prawie 38% opiekunów podaje psom żywność przeznaczoną dla ludzi. Między innymi takie statystyki sprawiły, że Pethelp postanowił uruchomić pierwszy w Polsce projekt badawczy oparty na gamifikacji, pozwalający w prosty i przyjemny sposób zadbać o zdrowie oraz samopoczucie psa, a także poznać jego potrzeby dzięki odczytom z nowoczesnej smart obroży.

– Patrzymy na temat profilaktyki psów w ujęciu holistycznym, dlatego w ramach Pethelp Plus będziemy działać na kilku płaszczyznach opieki nad zwierzęciem. Chcemy przede wszystkim zachęcić właścicieli psów do regularnej aktywności, dbałości o profilaktykę weterynaryjną, rozwijania wiedzy nt. prawidłowej diety psa oraz dbałości o rozwój behawioralny zwierzaka – komentuje Sławomir Wiatr, Prezes Zarządu Pethelp.

Etapy projektu Pethelp Plus

Pierwszy etap będzie polegał na zebraniu wszystkich kandydatów i wyłonieniu 40 psów, spośród wszystkich, które zostały zgłoszone przez ich właścicieli, na podstawie wypełnionych ankiet. Następnie każdemu zwierzakowi zostaną dostarczone: smart obroże, karma oraz dostęp do pakietu profilaktycznego Pethelp, który można zrealizować w ponad 100 placówkach weterynaryjnych w całej Polsce. W ramach pakietów zostaną zgromadzone dane, na podstawie przeprowadzonego badania zdrowia. Od tego momentu, udział w projekcie to sama zabawa poprzez osiąganie kolejnych punktów w ramach grywalizacji Pethelp Plus.

Końcowy etap badania to ponowne sprawdzenie kondycji zdrowotnej psów oraz wywiad subiektywnej oceny właściciela zwierzęcia nt. stanu zdrowia jego pupila. To wszystko po to, aby zweryfikować zmianę na jaką liczymy od momentu rozpoczęcia badania do jego zakończenia.

– Ufamy, że na kanwie projektu badawczego zbudujemy argument, który przekona ludzi do tego, aby dbali o swoje psy, a narzędziem, które ma o to zadbać będzie Pethelp Plus dostępny po wykupieniu dowolnego profilaktycznego pakietu – dodaje Sławomir.

Ucz psa czegokolwiek – tylko niech cały czas się uczy! Rozwój psa to praca złożona z wielu czynników. Od zapewnienia mu opieki zdrowotnej, odpowiedniego środowiska do życia, po kontrolę nad zachowaniem. Kiedy coś oswajasz, bierzesz za to odpowiedzialność, co wiąże się z ogromem nauki zachowań, które docelowo ma prezentować pies. W myśl zasady – nie wymagaj od psa czegoś, czego go nie nauczyłeś, warto zastanowić się jakich zachowań oczekujemy od zwierzęcia. Bez względu jednak na to, czy pies dotrzymuje nam towarzystwa, uprawiamy z nim sport czy trenujemy obronę, wymaga treningu i holistycznego podejścia. Rozwijać należy psi węch, spryt, umysł, ciało i pewność siebie. Podczas badania przygotowałam ćwiczenia, które pozwolą pracować nad każdym z tych obszarów – wyjaśnia Małgorzata Bekas, trenerka psów.

Projekt badawczy Pethelp wystartował 5 sierpnia! Będzie on przeprowadzany na terenie aglomeracji warszawskiej. Więcej informacji o pakietach weterynaryjnych, badaniu, gamifikacji oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie pethelp.pl/projektbadawczy. Tymczasem postanowiliśmy zadać kilka pytań odnośnie projektu Sławomirowi Wiatrowi, Prezesowi Zarządu Pethelp.

Skąd wziął się pomysł na wspomniany program?

Projekt to wspólny pomysł założycieli Pethelp. Nasza ekipa odpowiada również za przygotowanie całego projektu badawczego z uwzględnieniem wszystkich etapów, procesów, wdrożeń oraz prowadzenia działań promocyjnych.

Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na stworzenie takiego programu, w końcu uczestnicy biorą w nim udział za darmo...

Uczestnicy otrzymują od nas całkiem pokaźny zestaw, m.in.: nowoczesną smart obrożę, zapas specjalistycznej karmy na czas projektu (2 miesiące), pakiet Pethelp pozwalający zadbać o zdrowie pupila, nagrody dla najbardziej aktywnych uczestników. To wszystko oczywiście z dostawą do domu, podczas, której będzie obecny lekarz weterynarii.

W zamian liczymy na aktywny udział w grywalizacji na platformie Pethelp Plus, czyli stosowanie się do zaleceń dietetycznych, zwiększonej ilości spacerów, odwiedzania miejsc przyjaznych zwierzętom, naukę wykonywania komend, sztuczek, czy też rozwiązywania testów wiedzy.

Projekt został stworzony po to, aby dać dowód słuszności posiadania pakietów weterynaryjnych, zapewniających odpowiednią opiekę i profilaktykę, a co za tym idzie lepsze samopoczucie, kondycję i poprawę stanu zdrowia zwierzaka. Najlepszym na to sposobem są tego typu akcje.

Ile osób skorzystało do tej pory z pakietu dla zwierząt?

Na razie, ze względu na badawczy charakter projektu, nie możemy prowadzić komercyjnej sprzedaży pakietów. Chcę też podkreślić, że jesteśmy na etapie inwestycyjnym – wprowadzamy bardzo innowacyjny produkt, z którym ludzie muszą się zapoznać. Prowadzimy bardzo dużo rozmów z firmami, które chcą wdrożyć pakiety weterynaryjne jako jeden z benefitów dla  swoich pracowników. Trwają również ostatnie negocjacje z największymi platformami kafeteryjnymi. Oprócz tego nawiązujemy współprace z partnerami biznesowymi, którzy mają produkty oraz usługi uzupełniające naszą ofertę – w ramach upsell’u czy crossell’u.

Jak ocenia Pan świadomość właścicieli czworonogów w Polsce w zakresie opieki nad zwierzętami?

Jest tu dużo do poprawy. Właściwie codziennie spotykamy się z lekarzami weterynarii i pytamy o świadomość społeczeństwa dotyczą profilaktyki zdrowia zwierząt. 80% z nich kręci głową z niezadowoleniem. Żeby to sprawdzić przeprowadziliśmy badania, z których wynika, że aż 40% ankietowanych musiało odłożyć lub odwołać wizytę u lekarza weterynarii, ponieważ mieli inne wydatki lub po prostu była ona za droga.

Dlatego jesteśmy my – Pethelp i traktujemy naszą misję bardzo poważnie. Chcemy upowszechnić profilaktykę zdrowia zwierząt domowych i zniwelować bariery finansowe, tak aby opieka zdrowotna była dostępna dla każdego. Na pewno czeka nas dużo pracy.

Jak działa obroża, z której będą korzystać osoby, które wezmą udział w projekcie?

Smart obroża to nie to samo co znane już na rynku obroże treningowe czy obroże z lokalizatorem GPS. Jest to innowacyjne urządzenie, które dostarczy nam i uczestnikom projektu wielu ciekawych informacji funkcje, które zawiera to m.in.: śledzenie długość oraz czasu aktywności / ruchu, nauka zachowań zwierzęcia i powiadamianie o nich właściciela, monitorowanie długości oraz jakości snu, rozpoznawanie zachowań takich jak jedzenie, picie lub drapanie, GPS, Wi-FI, bluetooth.

Dane te, gromadzone w chmurze i analizowane  przez kilka algorytmów, dostępne są w aplikacji mobilnej Wellness Matrix.

Podam przykład zastosowania takich danych w grywalizacji Pethelp Plus. Załóżmy, że jesteś właścicielem owczarka niemieckiego, który ma dosyć duże zapotrzebowanie na ruch i aktywność – np. 5 km dziennie. Będziemy analizować dane ze smart obroży o tej aktywności i jeśli zauważymy znaczące odejście od zapotrzebowania –  powiadomimy opiekuna psa. Otrzyma on komunikat o tym, żeby wyjść na spacer, bo pies wykonał dzisiaj zaledwie 30% aktywności z ilości jaką mu rekomendujemy. Narzędziem motywacyjnym do zwiększenia liczby spacerów będzie właśnie program punktowy Pethelp Plus – to wszystko bardzo przemyślany koncept.

Czy w przyszłości przewidujecie Państwo podobne akcje?

Tak, na pewno. Pethelp ma zapisane w swoim DNA inicjatywy CSR. Będą akcje, specjalne promocje dla adoptujących zwierzęta ze schroniska i inne, o których nie mogę mówić, żeby nie zdradzać pomysłów.

 Jakie są Wasze najbliższe plany?

Przede wszystkim chcemy przeprowadzić projekt badawczy. Po jego zakończeniu przedstawimy światu wyniki oraz wnioski – to będą naprawdę ciekawe dane.

Obok projektu trwają prace nad modyfikacją portalu, rozwojem platformy grywalizacyjnej Pethelp Plus oraz pozyskiwaniem kolejnych placówek weterynaryjnych. Do marca przyszłego roku chcemy współpracować z 250 placówkami weterynaryjnymi (obecnie jest ich 108). Do końca roku chcemy też wejść do firm z benefitem pracowniczym Pethelp. Otrzymaliśmy ku temu jasny sygnał – 92% ankietowanych odpowiedziało, że chcą taki benefit u siebie w pracy – mało tego, są skłonni do niego dopłacić. Mamy też otwartych kilka ciekawych projektów z firmami, które mogą wnieść wartość dodaną do naszego biznesu, w tym dla lekarzy, którzy z nami współpracują oraz dla klientów. Stajemy się naprawdę dużym startupem z ogromnym potencjałem. Jak to mówią stay tuned…