Pozycjonowanie WordPress. Najważniejsze czynniki SEO

Dodane: 14.03.2022

Mam Startup

Udostępnij:

Aktualnie większość stron internetowych zbudowanych jest na WordPressie, (WordPress to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią). Strony WordPress są intuicyjne w obsłudze, mają wiele ciekawych funkcjonalności, a z ich obsługą radzą sobie nawet osoby bez doświadczenia.Pamiętajmy jednak, że użytkownik nie znajdzie naszej strony, jeśli będzie się ona znajdować na końcu rankingu Google. Warto więc jak najszybciej zadbać o pozycjonowanie strony i cieszyć się z efektów.Jakie działania doprowadzą do zwiększania widoczności strony opartej na WordPressie? Poniżej garść informacji na ten temat. Zachęcamy do lektury!

Pozycjonowanie strony WordPress

Warto zadbać o to, by nasza witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Dlaczego to takie ważne? Już wyjaśniamy!

Za pomocą wyszukiwarki Google użytkownicy szukają różnego typu informacji, produktów, usług. Potencjalny klient wpisuje w okno wyszukiwania frazy kluczowe, a roboty w przeciągu sekundy dostarczają odpowiedzi.

W pierwszej kolejności wyświetlane są witryny, które zostały uznane za najbardziej wartościowe dla szukającego, (pod uwagę brane są takie kwestie, jak frazy kluczowe, opis strony, unikalność treści, szybkość ładowania, certyfikat SSL i wiele innych). Użytkownicy, czyli Twoi potencjalni klienci, skupiają się wyłącznie na wynikach z TOP 10. Do dalszych stron praktycznie nikt nie dociera.

Jak pozycjonować stronę WordPress?

CMS WordPress to wiele możliwości optymalizacyjnych. Ów system jest już na początkowym etapie dość dobrze przygotowany pod SEO. Jeśli jednak zależy nam, aby strona zajęła wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google, musimy wykonać szereg działań SEO – zarówno w obrębie strony internetowej, jak i poza nią.

Dużą pomocą będzie wykorzystanie odpowiednich wtyczek. Jakie są najpopularniejsze, a zarazem najbardziej przydatne wtyczki WordPress? Tutaj wymienić możemy Yoast SEO oraz All in one SEO.

Pozycjonowanie WordPress nie różni się od pozycjonowania stron opartych na innych platformach.

Nieważne czy jest to strona w zwykłym HTML + CSS, czy sklep internetowy oparty na PrestaShop lub WooCommerce.

Optymalizacja strony (platforma WordPress)

Jak więc pozycjonować stronę WordPress? Zacznijmy od optymalizacji SEO. Zadbać powinniśmy o kilka kwestii.

Szybkość witryny

O pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania decyduje wiele czynników, między innymi szybkość strony. Jest to bardzo ważny parametr nie tylko dla robotów Google, ale też dla użytkowników. Zbyt długo ładująca się strona to gwarancja irytacji użytkowników oraz ich przeklikania do konkurencji.

Dobre praktyki, które prowadzą do zwiększenia szybkości ładownia to:

  • zmniejszenie liczby plików ładujących,
  • zmniejszenie pojemności grafik,
  • kompresja kodów HTML, CSS oraz JS,
  • zmiana wersji PHP na nowszą,
  • cache strony.

Adresy URL

Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów e-commerce to także przyjazne adresy URL. Adresy powinny zawierać słowa kluczowe odnoszące się do danej podstrony, wysoce niewskazane są przypadkowe, nic nieznaczące znaki. Aby przeprowadzić edycję adresu URL, należy wykonać następujące kroki:

Zaloguj się do WP Admin WordPress > Ustawienia > Bezpośrednie linki > Zaznacz „Nazwa wpisu”.

Przyjazne adresy URL zostaną docenione przez roboty Google, a co więcej, będą dużym ułatwieniem dla Twoich potencjalnych klientów.

Mapa witryny XML

Mapa witryny XML nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, ale ułatwia robotom zindeksowanie struktury strony. czym jest XML? To mapa strony, a mówiąc dokładniej, lista adresów URL, które mają być dostępne publicznie. Taka mapa, tak samo, jak plik robots.txt, pomoże wyszukiwarkom indeksować Twoją stronę

Jak przygotować mapkę strony .xml? Tutaj niezastąpiona będzie wtyczka Yoast Seo, która dostępna jest tutaj: http://twojastrona.pl/sitemap.xml.

Meta dane (tytuł i opis)

Mata dane to znaczniki, za pomocą których możemy przekazać informacje na temat danej podstrony. Meta title (tytuł strony) i meta opis (opis strony) widoczne są z poziomu wyszukiwarki, nie wyświetlają się na stronie www. Przygotowując takie treści, pamiętajmy, że powinny one zawierać najistotniejsze słowa kluczowe opisujące zawartość danej podstrony, ważne też, by były zachęcające dla użytkowników.

wypozycjonować stronę na WordPress

Treści strony

Każdy z właścicieli stron internetowych powinien wiedzieć, że pozycjonowanie to także wartościowe dla użytkownika treści. Opis kategorii, artykuły blogowe i wszystkie inne teksty powinny być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki Google, a jednocześnie być przyjazne dla użytkownika. O czym w szczególności tutaj pamiętać?

  • Słowa i frazy kluczowe – ważne, by teksty były zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych. Frazy powinny być rozmieszczone naturalnie, tak, by nie zaburzały lektury.
  • Struktura treści – przeprowadzając optymalizację strony, pamiętać także powinniśmy o strukturze treści, informacje powinny być w logiczny sposób uporządkowane. Tekst należy podzielić na nagłówki h1, h2, h3.

Na uwadze powinniśmy mieć jeszcze jedną rzecz, wszystkie teksty, które umieszczamy na stronie, muszą być unikalne – duplikacja treści jest wysoce odradzana i z pewnością nie przyczyni się do zwiększenia widoczności naszej strony w wyszukiwarce Google.

UX, czyli User Experience

Przy pozycjonowaniu strony należy też pamiętać o UX-ie. User Experience to nic innego, jak suma wszystkich reakcji i odczuć, których doświadcza użytkownik naszej witryny.

Strona powinna więc być przyjazna dla użytkownika, funkcjonalna, przejrzysta. Dzięki temu potencjalny klient będzie mógł bez problemu znaleźć interesujące go informacje i sprawnie poruszać się po twojej stronie. Ważne też by witryna była przyjemna dla oka. Na co jeszcze dobrze zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu strony WordPress?

Responsywność – czyli wyświetlanie na urządzeniach mobilnych

Coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarki Google za pośrednictwem urządzeń mobilnych, na przykład smartfonów. Zadbajmy więc o to, by użytkownicy mogli przeglądać naszą stronę internetową z poziomu wspomnianych urządzeń. Co więcej, od kwietnia 2018 roku wprowadzony został Mobile First Index indeksujący wersję mobilną strony.

Formularz kontaktowy

Na stronach internetowych dobrze też wdrożyć formularz kontaktowy. Formularz ułatwi klientom szybki i bezproblemowy kontakt z naszą firmą. Za jego pośrednictwem klient może zadać pytania dotyczące naszych usług, dopytać o szczegóły oferty.

Wypozycjonuj stronę opartą na WordPressie

Profil linków

Optymalizacja stron internetowych to także budowa profilu linków. Tutaj ważne jest zarówno linkowanie wewnętrzne, jak i zewnętrzne.

  • Linkowanie wewnętrzne – linkowanie wewnętrzne jest ważne zarówno podczas pozycjonowania strony WordPress, jak i innych witryn. Przemyślane linkowanie ułatwia użytkownikowi poruszanie się po stronie oraz przeklikiwanie się pomiędzy produktami. Co więcej, jest pomocne przy indeksowaniu podstron przez roboty Google.
  • Linkowanie zewnętrzne – linkowanie zewnętrzne to nic innego, jak pozyskiwanie linków ze źródeł zewnętrznych. Istotna jest zarówno liczba pozyskanych linków, jak i ich jakość. Bezpośrednie odnośniki mogą pochodzić z portali powiązanych tematycznie z naszą branżą, z artykułów sponsorowanych, z mediów społecznościowych.
Wypozycjonuj stronę na WordPressie, działania pod kątem SEO na stronie wordpress

Pozycjonowanie WordPress z 1stplace

Zwiększ widoczność strony z 1stplace – agencją SEO, która nie boi się żadnych wyzwań. Specjaliści SEO zaopiekują się Twoją stroną internetową, przeprowadzą szczegółowy audyt SEO Twojej strony lub sklepu internetowego (audyt dostarcza wielu informacji ważnych pod kątem wyszukiwarek), zajmą się doborem słów kluczowych, stworzą mapę strony, zadbają o kwestie regularnego dodawania treści, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, usunięcie duplikacji treści. Zespół na bieżące śledził będzie także efekty działań (tutaj dużą pomocą są specjalistyczne narzędzia, między innymi Google Analytics oraz Google Search Console).

Pozycjonowanie strony www – dlaczego jest ważne?

Dlaczego powinieneś jak najszybciej zadbać o pozycjonowanie Twojej strony www? Proces optymalizacji strony jest wieloetapowy i długotrwały – na pierwsze efekty SEO trzeba poczekać nawet kilka miesięcy. Im szybciej więc zaczniemy działać, tym szybciej wyprzedzimy konkurencję, a wyniki wyszukiwania Google będą coraz bardziej satysfakcjonujące. Efekty pozycjonowania stron to zarówno większa widoczność, jak i wzrost współczynnika konwersji, a co za tym idzie, zysków. Kolejnym plusem jest wizerunek eksperta w branży i większy autorytet.

Jak pozycjonować stronę na WordPressie? Jakie działania wzmocnią pozycję Twojej strony? Pozycjonowanie strony na platformie WordPress nie odbiega od pozycjonowania stron na innych platformach. Zadbać musimy o dobór słów kluczowych, przygotowanie mapy strony i wiele innych kwestii. Szczegółowych informacji dostarczy nam audyt SEO.

 

Artykuł powstał we współpracy z 1stplace.pl