Pozyskaliśmy 25 mln złotych i znaleźliśmy się w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Podsumowanie roku Nethone

Dodane:

Hubert Rachwalski Hubert Rachwalski

Pozyskaliśmy 25 mln złotych i znaleźliśmy się w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Podsumowanie roku Nethone

Udostępnij:

Nethone pomaga sprzedawcom internetowym i instytucjom finansowym rozumieć intencje ich użytkowników. Pomaga też wykrywać i zapobiegać oszustwom płatniczym i przejęciom kont w kanałach online. Jaką drogę przebyła nasza firma w tym roku?

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok

Rozbudowa oferty produktowej

Pandemia spowodowała lawinowy wzrost znaczenia handlu online oraz zapotrzebowania na usługi finansowe nowej generacji. Więcej transakcji oznaczało więcej ataków ze strony fraudsterów, przed którymi chronimy naszych klientów. 2021 poświęciliśmy na rozbudowanie naszej oferty produktowej, rozległy monitoring działań oszustów w darknecie oraz opracowanie nowych metod wykrywania podejrzanych transakcji.

Na początku roku rozpoczęliśmy komercyjną współpracę z japońskim gigantem w zakresie innowacji, firmą Nissho Electronics Corporation. W ramach partnerstwa wykrywamy oszustwa popełniane przy użyciu kart płatniczych i chronimy przed nieuprawnionym przejęciem dostępu do kont. Udostępniliśmy również rozwiązanie Nethone Guard wszystkim brazylijskim klientom sprzedającym swoje produkty i usługi na platformie VTEX.

Rudna finansowania i wyróżnienie

W czerwcu z sukcesem zamknęliśmy serię A finansowania w kwocie 25 mln zł. Rundzie przewodziły fundusze ARIA i Atmos Ventures obok Innovation Nest, Plug and Play Ventures i grona aniołów biznesu. Nasi inwestorzy na arenie międzynarodowej znani są z inwestycji w zaawansowane technologicznie startupy skupione na R&D i komercjalizacji nowoczesnych technologii. To pokazuje, że dostrzeżono potencjał naszej technologii.

Podwoiliśmy bazę naszych klientów w sektorach e-commerce, dóbr cyfrowych oraz usług finansowych. To z kolei skutkowało rozbudowaniem zespołów komercyjnych i wsparcia produktowego klientów. Dołączyły do nas nowe osoby w kluczowych lokalizacjach – Brazylii, Singapurze i Rosji. Podsumowaniem naszych osiągnięć jest wyróżnienie w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe jako najszybciej rozwijająca się firma technologiczna w Polsce.

Rok 2021 a nasza branża

Dostrzegamy, że firmy operujące w kanałach online są coraz bardziej świadome zwiększającej się liczby zagrożeń (ataki hybrydowe, wykorzystywanie akcji promocyjnych, przejęcia kont za pomocą zdalnego przechwytywania pulpitów), jednak wciąż znacząca część osób decyzyjnych nie priorytetyzuje inwestycji w zaawansowane systemy antyfraudowe.

Naszym celem jest systematyczna próba zmiany tego podejścia poprzez edukację i dostosowywanie naszego modelu współpracy do preferencji klientów.

Globalny rynek wykrywania i zapobiegania oszustwom osiągnie 62,7 miliardów dolarów wartości do 2028, rejestrując roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 15,4%. Branżę napędza nie tylko liczba ataków, ale przede wszystkim poszerzający się katalog oszustw.

Zapobieganie stratom w handlu elektronicznym nie dotyczy już tylko chargebacków, czyli obciążeń zwrotnych. Wykorzystywanie kryptowalut, przejęcia dostępu do kont, oszustwa dotyczące zwrotów towarów stanowią nowe wyzwania, a tym samym potencjalne słabe punkty, które są wykorzystane przez fraudsterów. Oszustwa, z którymi walczymy to problem związany z całościowym doświadczeniem klienta (tzw. pozytywny user experience), a nie tylko z procesem płatności.

Przeczytaj również: 6 palących wyzwań dla e-sportu i biznesu gier. Jak wygrać z fraudem i zadbać o fair play?

Zwiększona cyfryzacja procesów sprzedażowych naraża firmy na oszustwa internetowe i wyłudzenia. Platformy i aplikacje wymagają rozwiązań opartych na analizie ryzyka, ciągłym monitorowaniu i wykrywaniu słabych punktów. Bez wdrożenia odpowiednich rozwiązań fraudsterzy mogą łatwo wykorzystać luki w tych kanałach. W związku z tym przewiduje się, że popyt na rozwiązania takie jak nasze, będzie stale wzrastał.

2021 był rokiem inwestycji w naszą branżę. Przez pierwsze 10 miesięcy firmy zajmujące się zabezpieczeniem transakcji pozyskały prawie 1,6 mld dolarów funduszy z venture capital (w tym także Nethone). Część firm została przejęta za ponad 6,4 miliarda dolarów lub weszła na giełdę.

Nasze cele na 2022 rok

Będziemy wciąż rozwijać ofertę produktową, aby dokładniej dopasować się do potrzeb klienta. Oferujemy głębokie profilowanie sesji użytkownika końcowego, które jest pasywne, co pozwala dostarczać naszym klientom najlepszy możliwy UX, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo ich użytkowników.

Przez ostatnie lata inwestowaliśmy w autorskie rozwiązania profilujące, dzięki którym możemy stać się liderem w dziedzinie wykrywania i zapobiegania oszustwom dla firm działających/rozwijających się w kanałach mobilnych. Sposób, w jaki rozwiązujemy problem oszustw ma szansę stać się powszechnie akceptowanym standardem. To jest nasz cel nie tylko na 2022, ale na kolejne 2-3 lata.

Autor: Hubert Rachwalski, CEO Nethone