Przed rokiem 2020 sektor e-commerce rósł w tempie kilkunastu procent rocznie. Jednak wybuch globalnej pandemii i lockdown spowodowały, że branża znacznie przyśpieszyła (do 43% r/r). Konsumenci zaczęli chętniej robić zakupy przez internet, na rynku pojawiły się nowe podmioty, a już istniejące – otworzyły swoje e-sklepy. Celem e-booka, przygotowanego przez PR Calling, jest pokazanie firmom, które funkcjonują w tym sektorze – niezależnie od ich stażu – w jaki sposób prowadzić działania komunikacyjne, aby zaistnieć w świadomości potencjalnych partnerów biznesowych i klientów, a także zbudować pożądany wizerunek.
– Na polskim rynku funkcjonuje obecnie wiele firm z branży e-commerce. Za pomocą naszego e-booka chcemy im pokazać w jaki sposób mogą skutecznie wykorzystać swój potencjał komunikacyjny i biznesowy, dzieląc się swoim doświadczeniem, zdobytym podczas realizacji działań m.in. dla Sendit, Listonic czy Omnipack. Zawarliśmy w nim wiele wskazówek, z których mogą skorzystać zarówno podmioty, które do tej pory nie prowadziły działań PR, jak i te, które realizują je już od jakiegoś czasu. W publikacji wskazujemy od czego zacząć PR, jakie formaty można wykorzystać, jak prowadzić media relations, a także jak wybrać odpowiednią agencję. O swoich doświadczeniach w tych obszarach opowiadają również przedstawiciele firm z branży e-commerce. Mamy nadzieję, że nasz e-book pomoże przedsiębiorcom zrozumieć na czym polega PR oraz z sukcesem wdrożyć go w swojej firmie – mówi Katarzyna Dworzyńska, Head of Business, PR Calling.
E-book wzbogacają wypowiedzi przedstawicieli firm i organizacji, których działalność jest związana z branżą e-commerce. Wśród nich znaleźli się: Lucyna Koba – Business Development Director w Gemius, Magda Nojszewska – Dyrektor Marketingu i E-commerce w Sendit, Aleksandra Bocian – PR Specjalist i Paulina Wojczyńska – Project Director w Izbie Gospodarki Elektronicznej, Marcin Rutkowski – Brand Operations Manager w Merce.com oraz Tomek Doksa – Head of Content & PR w Shoper. Publikację uzupełnił również artykuł Krzysztofa Marca, CEO Deva Group, pt. „SEO PR, czyli SERM”.
Z kolei o współpracy na linii dziennikarz – PR’owiec wypowiadają dziennikarze: Małgorzata Baran – Redaktor naczelna Proto.pl, Grzegorz Kiszluk – Redaktor naczelny BRIEF, Adam Sawicki – Redaktor prowadzący MamStartup.pl, Wojciech Samborski – Redaktor prowadzący NowyMarketing.pl.
Publikacja jest dostępna do pobrania pod adresem: https://prcalling.com/e-book/