Produkty Google’a w polskiej sieci. Z których najczęściej korzystamy?

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Ze stron WWW i programów na PC od Google’a korzysta 97 proc. użytkowników polskiej sieci. Na stronę WWW Google Translate wchodzi 5 mln internautów miesięcznie, a na News.google.pl zaledwie 311 tys. Po jakie produkty amerykańskiego giganta sięga najwięcej użytkowników?

Zdjęcie główne artykułu by pexels.com

W zestawieniu produktów Google’a, które są używane w Polsce, znalazło się 28 stron WWW oraz 3 aplikacje na PC. Dane dla następujących stron WWW zostały zagregowane: Google.com i Google.pl (wyszukiwarka Google), Google.pl/maps i Google.com/maps (Google Maps), Translate.google.com i Translate.google.pl (Google Translate), Google.pl/chrome i Google.com/chrome (Google Chrome). Zestawienie nie zawiera danych dla aplikacji mobilnych Google’a. Dane pochodzą z lipca 2016 roku.

Liderzy zestawienia

Spośród wszystkich stron WWW najpopularniejszą jest wyszukiwarka Google, która dociera do 96,3 proc. internautów w Polsce. W pierwszej trójce znalazły się także Youtube.com (18,5 mln użytkowników i 73,5 proc. zasięgu) oraz Google Maps (10,6 mln użytkowników i 42,2 proc. zasięgu). Czwarte miejsce rankingu zajęła bezplatna platforma blogowa Blogspot.com, z której w lipcu korzystało 9,3 mln internautów (36,9 proc. zasięgu). Serwis pocztowy Google’a, Mail.google.com, zdobył serca 7,6 mln użytkowników (zasięg na poziomie 30,2 proc.).

Google mobilnie czy na desktopie?

Zaskakująca jest różnica pomiędzy rankingiem stron WWW Google’a na PC i mobile. Przykładem może być Blogspot.com. Na urządzeniach mobilnych w analizowanym miesiącu ta platforma blogowa znalazła się na drugim miejscu z liczbą użytkowników 4,8 mln (zasięg na poziomie 19,1 proc.). Natomiast w przypadku zestawienia na PC plasuje się na piątej pozycji z liczbą 6,7 mln użytkowników (zasięg 26,6 proc.).

Polscy internauci chętnie wchodzą na stronę WWW sklepu Play.google.com. Według danych Gemiusa była ona bardziej popularna na smartfonach i tabletach, niż na komputerach stacjonarnych. Liczba użytkowników na urządzeniach mobilnych wyniosła 3,6 mln, a na PC – 2,9 mln.

Scholar.google.pl i Hangouts.google.com najmniej popularne

Na ostatnich miejscach rankingu znajdują się Scholar.google.pl oraz Hangouts.google.com z liczbą użytkowników na poziomie odpowiednio 160,8 tys. i 146,8 tys. (0,64 proc. i 0,58 proc. zasięgu). Strona Scholar.google.pl służy do wyszukiwania artykułów naukowych. Hangouts.google.com jest stroną WWW komunikatora Hangouts, z którego internauci głównie korzystają w formie programu na PC oraz urządzenia mobilne.

Dysk Google’a najpopularniejszą aplikacją na desktopie

Według danych Gemiusa najchętniej uruchamiany na PC jest Dysk Google (792,4 tys. razy). Aplikacja Google Earth ze zdjęciami satelitarnymi i mapą Ziemi znajduje się na drugim miejscu zestawienia i w lipcu br. została uruchomiona 229,4 tys. razy. Zestawienie zamyka Google Desktop – aplikacja na komputery stacjonarne pozwalająca wyszukać pliki na komputerze – z liczbą uruchomień na poziomie 98,5 tys.

W analizie uwzględniono ruch na komputerach stacjonarnych (PC), urządzeniach mobilnych oraz łączny ruch ze wszystkich urządzeń.