Gdy królowa Jadwiga fundowała w 1400 roku odnowienie Akademii Krakowskiej – późniejszego Uniwersytetu Jagiellońskiego – z pewnością nie myślała, że ta renomowana uczelnia mogłaby potrzebować PR. Dziś wszyscy mamy świadomość, że bez profesjonalnie prowadzonych działań public relations, uczelnia nie powalczy o studentów z najlepszymi świadectwami, o wybitnych profesorów, o zainteresowanie dziennikarzy.
Rzecz oczywista. Pozostaje jedynie – zrobić uczelni dobry PR.
I właśnie o takie dobre praktyki oraz sprawdzone metody pytamy Annę Kiryjow-Radzką, specjalistkę PR w SGGW oraz prezeskę Stowarzyszenia „PRom”. Z naszej rozmowy dowiecie się m.in.:
- jak zachęcać naukowców do większego medialnego zaangażowania;
- dlaczego specjalista PR musi być na uczelni gatekeeperem;
- jak skutecznie docierać z uczelnianym przekazem do świata biznesu;
- jak świat nauki może pokonać algorytmy i fake newsy;
- jaka jest rola uczelnianego specjalisty PR w wcale z infodemią.
Rozmowę obejrzysz w serwisie YouTube
lub w Spotify
Anna Kiryjow-Radzka
Prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, specjalistka PR w SGGW
Członkini Zespołu doradczego do spraw działań na rzecz promocji polskiej nauki za granicą, członkini Zespołu Ekspertów ds. Krajowej Strategii Umiędzynarodowienia, członkini Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
W swojej codziennej pracy zaangażowana w działania public relations w SGGW oraz Uniwersytecie Europejskim – UNIgreen Aliance. Pasjonatka komunikacji i budowania międzynarodowych relacji w złożonym świecie akademickich oraz promowania polskiego dorobku naukowego na światowej arenie.
Słuchaj także:
-
Czy biohacking można uprawiać w sklepie spożywczym? Anita Kijanka (Come Creations Group)
- Czy baśnie są dla founderów? Prof. Eliza Pieciul-Karmińska (podcast)
- Mrok duszy w świetle reflektorów – Limboski (podcast)
- Czy Polish Defence Fund uzbroi polskie startupy? Mateusz Zawistowski (podcast)
- Czy wewnętrzne dziecko może uszczęśliwić dorosłego człowieka? Katarzyna Oracz
- Spowiedź seryjnego przedsiębiorcy. Czego żałuje Artur Racicki? (podcast)
- Moje słowo roku? Autentyczność – Katarzyna Dworzyńska (podcast)
- Jak nie skostnieć? Jędrzej Iwaszkiewicz i Maciej Marszałek z The Heart (podcast)