Projekt WP Blast otrzyma dofinansowanie od Google

projekt wp blast otrzyma dofinansowanie od google
Udostępnij:
Wirtualna Polska otrzymała wsparcie na realizację projektu WP Blast. Jako jedyny z Polski trafił on do grupy dużych projektów dofinansowanych w 6. edycji Google Digital News Innovation Fund. WP Blast będzie skierowany do młodych użytkowników.

WP Blast połączy jakościowe dziennikarstwo z nowoczesnym sposobem konsumpcji treści przez młode pokolenia, tzw. millenialsów i generacji Z. Będzie charakteryzował się prostym i szybkim dostępem do informacji oraz atrakcyjną formą wizualną, która nawiązuje do popularnych metod komunikowania się młodych ludzi. Celem projektu jest ułatwienie przeglądania informacji w mediach społecznościowych i wzmocnienie ich wiarygodności.

– Wyzwaniem dla polskich wydawców jest odpowiedź na potrzeby informacyjne młodych użytkowników. WP Blast zmieni sposób konsumowania przez nich treści. Tradycyjna struktura wiadomości zostanie przeformatowana na trzy części, odpowiadające poziomowi zainteresowania i zaangażowania użytkownika. W pierwszej czytelnik dowie się „co się stało”, w drugiej zrozumie „jaki jest rezultat”, a na końcu otrzyma wyjaśnienie „jak to wpływa na jego życie” – wyjaśnia Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.

Użytkownicy będą mogli wybierać informacje, przesuwając widoki palcem w dowolnym kierunku. Pionową strukturę wyświetlania kolejnych wiadomości zastąpią stuknięcia, przesunięcia, pomijanie, a nawet możliwość „skim-readingu”, czyli czytania najważniejszych wybranych fragmentów. Informacje z kraju i ze świata będą prezentowane w krótkiej formie – na ekranie będzie się wyróżniać tylko jedna wiadomość, którą będzie można otworzyć lub przejść dalej.

WP Blast ma być źródłem rzetelnych informacji skierowanych do młodych ludzi, które przygotowywać będą dziennikarze Wirtualnej Polski. To odpowiedź WP na coraz popularniejsze algorytmy automatycznie dobierające treści.

WP Blast jako jedyny z Polski trafił do grupy dużych projektów dofinansowanych w 6. edycji DNI Fund. Google na duże projekty przeznacza od 300 tys. do 1 mln euro i pokrywa do 70% wszystkich kosztów realizacji. Pozostałe polskie inicjatywy znalazły się w grupie średnich. Zgłosili je m.in. wydawcy 300GOSPODARKI, naTemat oraz POLITYKI.