PromoTraffic zainwestuje ponad 1 mln zł we własne narzędzie do skalowania przychodów e-commerce

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

PromoTraffic zainwestuje ponad 1 mln zł we własne narzędzie do skalowania przychodów e-commerce

Udostępnij:

PromoTraffic, agencja digitalowa dla e-commerce, otrzymała 650 tys. zł dofinansowania na prace badawczo-rozwojowe nad systemem do automatyzacji i skalowania przychodów e-commerce. Efektywność w obszarze feed managementu jest kluczową kompetencją średnich i dużych sklepów internetowych.

Technologia, nad którą rozpoczyna prace PromoTraffic polega na połączeniu analityki i automatyzacji, przy zachowaniu optyki na ROAS (zwrot z prowadzonej kampanii reklamowej) i strategię sprzedaży. Wartość projektu zakładającego opracowanie systemu inteligentnego feed managementu wynosi 1 mln zł. Z tej kwoty 650 tys. zł dofinansowania firma otrzymała w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. Dodatkowe ponad 350 tys. zł stanowi wkład własny agencji.

– Pod koniec 2020 r. w Polsce było już 40 tys. sklepów internetowych, a ich liczba ciągle rośnie. Większa konkurencja, rosnąca ilość danych i ograniczony czas to tylko niektóre z wyzwań stawianych obecnie dyrektorom e-commerce. Zagadnienia związane z analityką e-commerce, takie jak wymiana danych, interpretacja i automatyzacja ich przetwarzania, stają się coraz ważniejsze dla utrzymania przewagi konkurencyjnej. Istnieje potrzeba integracji i upraszczania skomplikowanych procesów. Dlatego wierzymy, że nasze narzędzie będzie przełomem w tym obszarze i usprawni prowadzenie sprzedaży zarządzającym w średnich i dużych sklepach internetowych – mówi Robert Stolarczyk, prezes zarządu PromoTraffic, agencji dla e-commerce, wyspecjalizowanej w prowadzeniu kampanii PPC i SEO.

Co zmienia automatyzacja feed managementu?

Kluczowe dla średnich i dużych sklepów internetowych jest przygotowanie wysokiej jakości feedów produktowych, czyli plików, które będą zawierać kompletne informacje o produktach dostępnych w sklepie. Istotne jest dostosowanie informacji do konkretnej przestrzeni reklamowej, co pozwoli efektywnie z niej korzystać. Jednak zebrane dane wymagają skutecznego zarządzania właśnie po to, by móc tworzyć rekomendacje co do efektywnych kanałów reklamowych dla konkretnych kategorii produktów. Ilość dostępnych informacji jest bardzo duża. Począwszy od cen i stanów magazynowych, na ocenie szans i zagrożeń na danym rynku kończąc.

Narzędzie, które buduje PromoTraffic ma zautomatyzować te wszystkie aspekty prowadzenia biznesu e-commerce.

– Zarządzanie sklepem internetowym staje się z każdym rokiem coraz bardziej złożone i wielopłaszczyznowe. Traktujemy ten projekt jako ogromną szansę dla wszystkich naszych klientów e-commerce. To właśnie oni w pierwszej kolejności będą mogli liczyć na wdrożenie nowego narzędzia. Rozwiązanie pozwoli nam prowadzić jeszcze bardziej efektywne kampanie PPC. Wszystko po to, aby pomóc rosnąć naszym klientom wielokrotnie szybciej niż rynek i ich konkurencja – podkreśla Robert Stolarczyk, prezes zarządu PromoTraffic.

Rynek e-commerce przeżywa obecnie gwałtowny rozkwit. Według analizy przeprowadzonej przez PwC wartość brutto polskiego handlu elektronicznego w 2026 r. wyniesie aż 162 mld zł. Z różnych badań wynika, że średnio już ośmiu na dziesięciu dorosłych Polaków robi zakupy w internecie. Pandemia ma ogromny wpływ na zwiększenie liczby transakcji online, a co za tym idzie na dynamiczny rozwój platform e-commerce. Inwestowanie w e-handel staje się dla większości firm nie tylko wielką szansą, ale i koniecznością.