Prowadzisz startup w Polsce Wschodniej? Sprawdź szczegóły programów platform startowych

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Udostępnij:

Prowadzisz startup w Polsce Wschodniej lub planujesz to zrobić? Sprawdź, jakie oferty przygotowały poszczególne platformy startowe, jakie dofinansowanie jest przewidziane oraz kiedy ruszają rejestracje.

W drugiej edycji konkursu „Platformy startowe dla nowych pomysłów” wybrano sześć platform startowych, które otrzymają ponad 108,4 mln zł dofinansowania i pomogą startupom z Polski Wschodniej rozwijać pomysły.

Konkurs „Platformy startowe dla nowych pomysłów” jest poddziałaniem 1.1.1 Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Spośród 12 zgłoszeń, wybrano 6 partnerstw, które będą wspierać innowacyjne startupy w ramach tzw. inkubacji:

 

  1. Hub of Talents 2. Kwota dofinansowania: 21 752 045,00 zł
  2. Unicorn Hub. Kwota dofinansowania: 12 123 250,00 zł
  3. Wschodni Akcelerator Biznesu. Kwota dofinansowania: 17 362 140,00 zł
  4. Idealist. Kwota dofinansowania: 19 271 820,00 zł
  5. Start in Podkarpackie. Kwota dofinansowania: 20 700 700,00 zł
  6. START-UP HEROES. Kwota dofinansowania: 17 197 950,00 zł

 

Platforma Startowa Wschodni Akcelerator Biznesu w Puławach zaprasza wszystkich z pomysłami na innowacyjny pomysł, produkt lub usługę, która może rozwiązać problem lub odpowiedzieć na ważną potrzebę z zakresu: żywność, IT/ITC, ekologia, produkty rolno-spożywcze.

– Nawet jeżeli pomysł wymaga dopracowania to właśnie WAB jest miejscem, gdzie nasi eksperci oferują im cały wachlarz indywidualnie dobranych szkoleń, warsztatów i usług zarówno tych podstawowych, jak i bardzo specjalistycznych – komentuje Aleksandra Aleksandrowicz, specjalista ds. promocji i marketingu Wschodni Akcelerator Biznesu.

Aleksandra Aleksandrowicz podkreśla przy tym, że platforma z Puław wyróżnia się na tle pozostałych ze względu na partnerów z ugruntowaną pozycją na rynku, którzy są znani nie tylko w środowisku startupowym, ale i korporacyjnym. Dodaje, że partnerzy ci mają wieloletnie doświadczenie we wspieraniu startupów w Polsce i zagranicą.

– Polecamy wystartować i zgłosić się do programu jak najwcześniej, nie zwlekać i nie odkładać decyzji do czasu „dopracowania” pomysłu. Eksperci na pewno wychwycą pomysły z potencjałem i podczas intensywnej inkubacji uda się, z pomocą ekspertów, dopracować koncepcję. Na pewno trzeba jednak przygotować się na ciężką, intensywną pracę – komentuje Jacek Korzeniak, Kierownik Projektu, Platformy Startowej Unicorn Hub w Lublinie.

Zachęcając do aplikowania do projektu, Jacek Korzeniak podkreśla, że Unicorn Hub w Lublinie odznacza się specjalizacją branżową oraz oferuje indywidualne ścieżki rozwoju i ekosystem „biorców” rozwiązań oraz doświadczony zespół.

– Fundacja „OIC Poland” ma bogate doświadczenia związane z animowaniem powstawania podmiotów gospodarczych. Przy naszym wsparciu powstało już niemal 500 podmiotów gospodarczych. Środowisko gospodarcze wspieramy również poprzez prowadzony Fundusz pożyczkowy oraz programy szkoleniowo – doradcze. Nie mniej obecne przedsięwzięcie jest stricte ukierunkowane na wsparcie innowacyjnych startupów, co jest dla nas doświadczeniem nowym. Nie mniej jednak wśród partnerów posiadamy podmioty z dużym doświadczeniem w tej kwestii i jako partnerstwo dysponujemy dużym, różnorodnym potencjałem – dodaje Jacek Korzeniak.

– Zajmij się tym, na czym się znasz, startup to nie jest praca na ½ czy ¼ etatu – potrzebne jest pełne zaangażowanie, wytrwała i sumienna praca nad rozwojem pomysłu i budową modelu biznesowego – takich rad udziela osobom, które interesują się programem Karolina Zuzaniuk, Dyrektor Marketingu, Platformy Startowej IDEALIST w Lublinie.

Karolina Zuzaniuk wylicza cechy, którymi wyróżnia się IDEALIST: formuła smart money, czyli wsparcie operacyjne i merytoryczne, partnerstwo na terenie Polski, UE, USA, Ukrainy i Białorusi oraz dalsze inwestycje i wsparcie startupów, zaangażowanie partnerów branżowych w proces inkubacji, które pozwala pomysłodawcom wykorzystywać ich branżowy know-how, doświadczenie, infrastrukturę i budować niezbędne relacje.

Podkreśla przy tym, że menadżerami i ekspertami w IDEALIST są m.in. członkowie programów akceleracyjnych i uczestnicy platform Hub of Talents, TechnoPark BiznesHub Kielce i TechnoPark BiznesHub Stalowa Wola.

– Każda z Platform startowych ma swoje specjalizacje. Na Podkarpaciu na dofinansowanie mają szansę innowacyjne pomysły na biznes z branży: lotniczej, motoryzacyjnej, informatycznej lub budowlanej. Nie ma ograniczeń wiekowych, jak w poprzednich projektach dla startupów z zastrzeżeniem, że preferowani będą Pomysłodawcy, którzy w momencie przystąpienia do projektu nie ukończyli 35 roku życia – komentuje Jolanta Wiśniowska, Kierownik Projektu, Platformy Startowej Start in Podkarpackie w Rzeszowie.

Nie jest to pierwsze działanie RARR S.A. skierowane do startupów.

– Nasz sukces w konkursie na platformy startowe to efekt wieloletniego doświadczenia we wspieraniu młodych biznesów. Doceniono środowisko, jakie udało nam się stworzyć w Podkarpackim Parku Naukowo-Technologicznym „AEROPOLIS”. Tam pomogliśmy realizować pomysły także startupom. W programie pilotażowym platform startowych w partnerstwie z Kieleckim Parkiem Technologicznym, Inkubatorem Technologicznym w Stalowej Woli w ramach platformy  startowej TechnoparkBiznesHub. To był sukces, 70 proc. z inkubowanych przez RARR startupów otrzymało dotację i wytwarza dziś innowacyjne produkty. Wtedy sprawdziliśmy się jako partner projektu, teraz jesteśmy jego liderem – mówi Mariusz Bednarz, prezes RARR S.A.

Również dla Platformy Startowej HUB OF TALENTS nie jest to pierwsze doświadczenie ze sceną startupową.

– Jest to kolejna platforma w której uczestniczy Olsztyński Park Naukowo-Technologiczny. Poprzednio zrealizowany został projekt Platforma startowa dla nowych pomysłów – HUB OF TALENTS. Projekt zakończony sukcesem – komentuje Cezary Stabryła, specjalista ds. szkoleń i doradztwa Platformy Startowej „Start-up Heroes” w Olsztynie.

 

Programy platform startowych:

 

1. Platform startowa „Start-up Heroes” w Olsztynie – Animator Miasto Olsztyn – Olsztyński Park Naukowo-Technologiczny

Nazwa platformy startowej: STARTUP HEROES, nazwa projektu „STARTUP HEROES – platforma dla nowych pomysłów”

Wartość projektu: 17 197 950 zł

Cel finansowania: stworzenie  na obszarze  woj. warmińsko-mazurskiego  korzystnych warunków dla powstawania i rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw w obszarze: ICT, Ekoenergetyki oraz Produkcji żywności, poprzez realizację w okresie 01.01.2019  –31.08.2023, profesjonalnego programu inkubacji startupów, mającego na celu wspieranie przedsiębiorczych osób w obszarze poszukiwania powtarzalnego, skalowalnego i rentownego modelu biznesowego.

Przebieg projektu: STARTUP HEROES będzie składał się z 6  półrocznych cyklów inkubacji, poprzedzonych 3 miesięczną rekrutacją do każdego kolejnego cyklu. Nabór trwa od 1 stycznia do 15 lutego 2019 roku i będzie zakończony panelem ekspertów, który zadecyduje o zakwalifikowaniu do projektu. Pierwsza tura inkubacji rozpocznie się 1 kwietnia i będzie trwał do 30 września 2019 roku.

Liczba startupów, które otrzymają wsparcie: 132.

Kwota, jaką może otrzymać jeden startup: po realizacji i uzyskaniu pozytywnej rekomendacji można starać się o dofinansowanie do 800 000 zł na rozwój biznesu w ramach konkursu Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.

Obszary, z których poszukiwane są rozwiązania: ICT, Ekoenergetyka oraz Produkcji żywności.

Wsparcie na jakie mogą liczyć poszczególne startupy: w ramach projektu uruchomimy pakiet usług eksperckich między innymi z zakresu prawa, ochrony patentowej i marketingu. Każdy startup będzie miał swojego opiekuna, nadzorującego właściwy przebieg inkubacji.

Mentorzy: menadżerowie Inkubacji z zakresu prawa, ochrony patentowej i marketingu delegowani przez partnerów projektu.

Firmy, z którymi akcelerator będzie współpracował: W ramach umów partnerskich OPN-T prowadzi współpracę z PN-T w Ełku oraz 20 partnerami.

Czas trwania etapu inkubacji: od 3 do 6 miesięcy od dnia podpisania umowy inkubacji.

Start składania wniosków: 2 stycznia 2019

Koniec przyjmowania wniosków: 30 września 2022

Adres www programu: www.opnt.olsztyn.pl

2. Platform startowa „Wschodni Akcelerator Biznesu” w Puławach – Animator Puławski Park Naukowo-Technologiczny

Nazwa platformy startowej: Wschodni Akcelerator Biznesu

Wartość projektu: 20 061 300,00 zł

Cel finansowania: zwiększenie liczby innowacyjnych firm na terenie makroregionu Polski Wschodniej.

Przebieg projektu: zapisy odbywają się przez stronę PARP-u: https://www.parp.gov.pl/harmonogram-naborow/grants/platformy-startowe#programy, gdzie zapraszamy wszystkie osoby z innowacyjnymi pomysłami z zakresu: żywność, IT/ITC, ekologia, produkty rolno-spożywcze do wybrania naszej platformy: Wschodni Akcelerator Biznesu.

Nabór odbywa się w sposób ciągły (od 2.01.2019 do 31.12.2020) a harmonogram poszczególnych rund naboru można znaleźć na naszej stronie: http://wab.biz.pl

Po każdej rundzie odbywa się panel ekspertów, na którym wybierane są najlepsze pomysły.

Następnie każdy z finalistów trafia pod opiekę doświadczonego managera, z którym zaczyna ok. 6-miesięczny proces inkubacji. W tym czasie może liczyć na indywidualne wsparcie, które ma na celu przeistoczenie pomysłu w rentowny biznes.

Po okresie inkubacji start-up ma szansę na zaprezentowanie gotowego produktu/usługi przed potencjalnymi inwestorami/ aniołami biznesu a najlepsze firmy nawet na udział branżowych konferencjach w Polsce i zagranicą. Dodatkowo będą mogli starać się o 800 000 tys. bezzwrotnej dotacji.

Liczba startupów, które dostaną wsparcie: 220.

Kwota, jaką może otrzymać jeden startup: na ten moment jest to maksymalnie ok. 60 000,00 zł.

Obszary, z których poszukiwane są rozwiązania: żywność, IT/ITC, ekologia, produkty rolno-spożywcze

Wsparcie na jakie mogą liczyć poszczególne startupy: usługi podstawowe jak i specjalistyczne, które będą indywidualnie dopasowywane do potrzeb innowacyjnych startupów. Proponujemy kompleksowe wsparcie m.in. przyszli przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z:

  • powierzchni biurowej potrzebnej do prowadzenia działalności,
  • warsztatów, szkoleń np. z zakresu wystąpień publicznych (pitch – prezentacja produktu/usługi przed przyszłymi inwestorami),
  • obsługi prawnej, księgowej, doradztwa podatkowego,
  • wsparcia w zakresie: tworzenia modelu biznesowego, analiz potrzeb klienta, opracowywania produktu, strategii dystrybucji,
  • pomocy w: pozyskaniu zewnętrznych źródeł dofinansowania, uzyskaniu ochrony praw własności przemysłowej/intelektualnej, przygotowaniu prognozy finansowej, doradztwa w obszarze marketingowym oraz komunikacji/PR,
  • wsparcie w obszarze graficznym (identyfikacja wizualna, tworzenie nazw, znaków firmowych itd.),
  • pomocy merytorycznej w trakcie prac badawczych,
  • możliwości implementacji pomysłu u Partnerów projektu,
  • udział wybranych start-upów w  międzynarodowych targach i konferencjach.

Mentorzy: to doświadczeni przedsiębiorcy, inwestorzy, mentorzy start-upów z wieloletnim doświadczeniem, którzy wspierali początkujących przedsiębiorców przy tworzeniu modeli biznesowych, komercjalizacji produktów czy poszukiwaniu finansowania.

Firmy, z którymi akcelerator będzie współpracował: Puławski Park Naukowo – Technologiczny, UMCS, Grupa Azoty Puławy, INS, Software Camp, Rebels Valley, Netrix Group, Innofin, Netrix Ventures.

Czas trwania etapu inkubacji: każda inkubacja będzie trwać ok. 6 miesięcy.

Start składania wniosków: 2 stycznia 2019.

Koniec przyjmowania wniosków: 31 grudnia 2020.

Adres www programu: http://wab.biz.pl/

3. Platforma startowa „Unicorn Hub” w Lublinie – Animator Polska Fundacja Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego „OIC Poland”

Nazwa platformy startowej: Platforma Startowa – Unicorn Hub

Wartość projektu: 12 123 250 zł

Cel finansowania: wsparcie rozwoju innowacyjnych startupów z Polski Wschodniej, za pomocą kompleksowego programu inkubacji przygotowującego firmy typu startup do wejścia na rynek.

Przebieg projektu: oferujemy kompleksowy program inkubacyjny obejmujący:

  • opiekę dedykowanego Managera inkubacji
  • dostępu do usług podstawowych (m.in. wsparcia organizacyjnego, przestrzeni do pracy, mentoringu, obsługi księgowej, obsługi prawnej, doradztwa podatkowego, podstawowego wsparcia marketingowego oraz dostępu do warsztatów z zakresu wystąpień publicznych, przygotowania prezentacji na sesje pitchingowe
  • usług specjalistycznych wynikających  z iteratywnej mapy rozwoju produktu, niezbędnych do przeprowadzenia prac nad rozwojem nowego pomysłu biznesowego (np. techniczne, technologiczne, inżynierskie, informatyczne, wzornicze, marketingowe, prawne), w tym obejmujące testowanie i weryfikowanie pomysłów i koncepcji, aż do momentu przygotowania odpowiedniego modelu biznesowego

Liczba startupów, które dostaną wsparcie: 160 startup w 8 rundach po 20 startup na rundę.

Kwota, jaką może otrzymać jeden startup: w ramach platformy startup otrzymuje wsparcie niefinansowe w zakresie usług podstawowych i specjalistycznych.

Obszary, z których poszukiwane są rozwiązania: stawiamy na branże: IT/ICT, medycyna/zdrowie publiczne; smart city/transport.

Mentorzy: to osoby, które posiadają różnorakie i rozległe doświadczenia w branżach wspieranych oraz sukcesy w działalności biznesowej.

Firmy, z którymi akcelerator będzie współpracował:

  • Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie INNOventure;
  • Findustry, Centrum Medyczne Sanitas Sp. z o.o;
  • Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o.;
  • Miejskim Zakładem Komunalnym Sp. z o.o.;
  • Vena Art. Sp. z o.o.;
  • KLS Partners Sp. z o.o.;
  • Krakowski Park Technologiczny Sp. z o.o.;
  • Pracodawcy Lubelszczyzny „LEWIATAN”;
  • Summer Agency sp. z o.o.;
  • Sentinel Innovation Sp. z o.o..

Czas trwania etapu inkubacji: 14 tygodni.

Start składania wniosków: 2.01.2019.

Koniec przyjmowania wniosków: do 27.07.2022.

Adres www programu: www.oic.lublin.pl/platforma-startowa-unicorn-hub_4,101,336.html

4. Platforma startowa „IDEALIST” w Lublinie – Animator Park Naukowo-Technologiczny Energii Sp. z o.o.

Nazwa platformy startowej: Platforma startowa Idealist

Wartość projektu: 20.198.440,00 zł

Cel finansowania: inkubacja innowacyjnych przedsiębiorstw typu startup

Przebieg projektu: Program Inkubacji w ramach oferowanej platformę Idealist dzieli się na dwie główne fazy:

  • 1.Idealist Academy – wstępna faza inkubacji, której celem jest zdobycie lub ustrukturyzowanie wiedzy z zakresu budowania i wdrażania projektów biznesowych, a także przygotowanie do optymalnej pracy w ramach kolejnej fazy. Okres trwania – 1 do 2 miesięcy.
  • 2.Development – faza inkubacji, w której pomysłodawcy koncentrując się na indywidualnym programie inkubacji, wypracowują zweryfikowany rynkowo rentowny model biznesowy. Okres trwania – od 2 do 6 miesięcy (łącznie średnio 6 miesięcy).

Usługi związane z pracami nad rozwojem pomysłu świadczone są w oparciu o umowę uczestnictwa, podpisaną pomiędzy Platformą startową Idealist, a przedsiębiorstwem typu startup. Kompleksowy program wsparcia startupów oraz samego procesu powstawania/wzrostu startupu od pomysłu do biznesu, łączący zarówno ofertę infrastrukturalną wraz z usługami wspierającymi rozwój młodych innowacyjnych firm w otoczeniu i ścisłym powiązaniu z instytucjami naukowo-badawczymi, dużymi firmami oraz inwestorami prywatnymi i instytucjonalnymi.

Założeniem programu jest, że procesom związanym z rozwojem produktów/usług, muszą towarzyszyć procesy ciągłego pozyskiwania i weryfikacji informacji zwrotnych (feedback) od potencjalnych klientów. Model zakłada testowanie głównych założeń z potencjalnymi użytkownikami już na bardzo wczesnych etapach rozwoju samego pomysłu/koncepcji często zanim powstanie jakikolwiek produkt (prototyp).

Liczba startupów, które dostaną wsparcie: 300.

Kwota, jaką może otrzymać jeden startup: średnio 50 tys. złotych w usługach.

Obszary, z których poszukiwane są rozwiązania: energetyka (niskoemisyjna odnawialna i konwencjonalna), turystyka, medycyna, zdrowie oraz IT, ICT, robotyka, automatyka.

Wsparcie na jakie mogą liczyć poszczególne startupy: wsparcie niefinansowe w postaci m.in.:

  • zapewnienie powierzchni odpowiedniej do potrzeb prowadzenia działalności przez inkubowany startup w ramach prac nad rozwojem pomysłu,
  • organizacja warsztatów z zakresu wystąpień publicznych oraz przygotowania prezentacji na sesje pitchingowe,
  • usługi mentoringu,
  • obsługa księgowa, obsługa prawna, doradztwo podatkowe,
  • podstawowe wsparcie marketingowe w zakresie opracowania elementów identyfikacji korporacyjnej wsparcie w pozyskiwaniu finansowania po okresie inkubacji (seed, VC, aniołowie biznesu, inwestorzy branżowi)
  • dostęp – poprzez partnerów oraz ekosystem – do rynku krajowego i zagranicznego (UE, USA, Ukraina, Rosja, Białoruś)

Mentorzy: to wieloletni praktycy w branży startupów, finansowej, facylitatorzy, eksperci technologiczni w w/w obszarach.

Firmy, z którymi akcelerator będzie współpracował: Megatem EC – Lublin sp. z o.o., Modern-Expo S.A., EUIC Europien Innovation Center, Bank Pekao, LPEC, Asseco, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.,Cobin Angels, Rubicon Partners, i inne.

Czas trwania etapu inkubacji: Rekrutacja rozpocznie się z dniem 2 stycznia 2019 r. i będzie trwać do 31 stycznia 2022 r. Nabór wniosków będzie odbywał się w trybie ciągłym.

Adres www programu: http://pnte.pl/

5. Platform startowa „Start in Podkarpackie” w Rzeszowie – Animator Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

Nazwa platformy startowej: Platforma Startowa:  „Start In Podkarpackie”

Wartość projektu: 20 700 700,00 zł

Cel finansowania: wsparcie rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw typu startup poprzez stworzenie kompleksowego programu inkubacji służącego przekształceniu pomysłów biznesowych w produkty/usługi, dostosowanie ich do potrzeb rynkowych według przyjętej metodologii (np. Customer Development, Lean Startup lub Design Thinking) oraz opracowanie rentownych modeli biznesowych, umożliwiających wejście przedsiębiorstwa typu startup na rynek.

Przebieg projektu: Każdy zgłoszony pomysł zostanie wstępnie oceniony przez Komisję Kwalifikacyjną, w której zasiądą pracownicy RARR S.A. oraz pracownicy, reprezentujący partnerów strategicznych projektu: Agencję Rozwoju Regionalnego „MARR” i HugeTech Sp. z o.o. Kryteria oceny to: branżowość zgodna z Platformą, innowacyjność pomysłu, posiadanie przewag konkurencyjnych, potencjału biznesowego oraz zespołu z odpowiednimi kompetencjami. Autorzy pomysłów zakwalifikowanych do kolejnego etapu poproszeni zostaną o bardziej szczegółowe informacje na temat przedsięwzięcia. Jego innowacyjności przyjrzą się eksperci Politechniki Rzeszowskiej (branża lotnicza i motoryzacyjna) oraz eksperci Funduszu Venture Capital (branża IT i budownictwo). Jeśli ich ocena będzie pozytywna, innowacyjny pomysł czeka jeszcze prezentacja przed Panelem Ekspertów. To Panel Ekspertów zdecyduje, czy rekomendować spółkę do inkubacji w ramach platformy startowej. Kolejnym krokiem będzie założenie spółki na terenie województw Polski Wschodniej. Miejsce lokalizacji projektu: Rzeszów, Jasionka lub Mielec.

Liczba startupów, które dostaną wsparcie: 200 spółek kapitałowych. Zgodnie z założeniami projektu, minimum 120 z nich przygotuje innowacyjny produkt lub usługę i otrzyma rekomendację, z którą będzie miało szansę otrzymać nawet 800 tys. zł bezzwrotnej dotacji na wprowadzenie pomysłu na rynek z poddziałania 1.1.2 PO PW „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej”.

Kwota, jaką może otrzymać jeden startup: wsparcie w projekcie  jest uzależnione od indywidualnych potrzeb startupu i ustalane będzie przy współpracy z Menadżerem inkubacji. Kwota dofinansowania dotyczy „usług szytych na miarę”. Udział w projekcie Platforma Startowa „Start In Podkarpackie” i zakończenie inkubacji umożliwi  ubieganie się o bezzwrotną dotację w drugiej części Programu, tj. w ramach poddziałania 1.1.2. POPW „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej”.

Obszary, z których poszukiwane są rozwiązania: projekt jest skierowany do osób fizycznych, które mają pomysł na biznes związany z branżą lotniczą, motoryzacyjną, informatyczną lub budowlaną. Nie ma ograniczeń wiekowych, jak w poprzednich projektach dla startupów z zastrzeżeniem, że preferowani będą Pomysłodawcy, którzy w momencie przystąpienia do projektu nie ukończyli 35 roku życia.

Wsparcie na jakie mogą liczyć poszczególne startupy: osoby, które zechcą uzyskać wsparcie w ramach platformy „Start In Podkarpackie”, będą musiały zarejestrować spółkę kapitałową w makroregionie Polski Wschodniej i tu rozwijać swój pomysł. Startupom zostanie zapewniona powierzchnia do prowadzenia działalności gospodarczej, każdy otrzyma wsparcie Menedżera inkubacji, który pomoże w przygotowaniu modelu biznesowego oraz w kontaktach z ekspertami. Manager  inkubacji, wspólnie ze startupem, przy uwzględnieniu rekomendacji Panelu Ekspertów, przygotuje szczegółowy program inkubacji z opisem prac i czynności rekomendowanych do wykonania, w celu dopracowania Pomysłu, stworzenia modelu biznesowego i MVP.

Platforma Startowa oferuje pakiet usług, w skład których wchodzą:

  • usługi podstawowe, których możliwy katalog obejmuje: zapewnienie powierzchni biurowej, obsługę księgową, obsługę prawną, doradztwo podatkowe, warsztaty i szkolenia z zakresu wystąpień publicznych, przygotowanie prezentacji na sesje pitchingowe, podstawowe wsparcie marketingowe w zakresie opracowania elementów identyfikacji korporacyjnej;
  • usługi specjalistyczne, czyli usługi niezbędne do przeprowadzenia prac nad rozwojem Pomysłu zgłoszonego do Projektu, w tym w szczególności nad stworzeniem MVP. Ich zakres i rodzaj są zależne od etapu rozwoju Pomysłu, od branży której dotyczy Pomysł, od posiadanych zasobów kadrowych itp.

Mentorzy: każdy ze startupów będzie miał możliwość współpracy z ekspertami biznesowymi, tzw. Mentorami. Ich lista będzie udostępniona na stronie internetowej Platformy. Mentorzy to pracownicy Lidera oraz Partnerów projektu.

Firmy, z którymi platforma będzie współpracowała: Liderem/Animatorem Platformy jest Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., Partnerami Operacyjnymi są: ARR „MARR” S.A. w Mielcu, HugeTECH Sp. z o.o.  Platformę wspiera kancelaria prawna: M. Wojciechowska i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza Sp. K., Inwestor Prywatny: BLDG Venture Sp. z o.o., Uczelnia Wyższa: Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza oraz przedsiębiorcy: Polskie Zakłady Lotnicze  Sp. z o.o., BorgWarner Rzeszów Sp. z o.o., Fibrain Sp. o.o., ZETO Rzeszów Sp. z o.o., ML System S.A., Erbud Operations Sp. z o.o., Tarapata Jan Zakład Produkcyjno-Handlowy Hurtownia Części Zamiennych.

Czas trwania etapu inkubacji: 6 miesięcy, z możliwością jego skrócenia do 3 miesięcy bądź wydłużenia  do 8 miesięcy, w zależności od stopnia zaawansowania prac nad rozwojem pomysłu biznesowego. W ramach projektu zaplanowanych jest 5 rund inkubacyjnych.

Start składania wniosków: od 2 stycznia 2019 roku.

Koniec przyjmowania wniosków: 15 lutego 2021 roku.

Adres www programu: www.parp.gov.pl/component/grants/grants/platforma-startowa-start-in-podkarpackie