Przedsiębiorcy od korporacji oczekują wsparcia finansowego oraz promocji – Agnieszka Zawistowska (UPC Biznes)

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Startupy od partnera oczekują wsparcia w promocji i pozyskaniu środków na rozwój. – Wynika to przede wszystkim z dużej konkurencji na rynku. Doświadczony partner może pomóc pokazać w pełni potencjał mniejszej firmy czy startupu na krajowej, czy międzynarodowej arenie – mówi Dyrektor UPC Biznes.

Na zdjęciu: Agnieszka Zawistowska, Dyrektor UPC Biznes

Czym jest THINK BIG i czym różni się najnowsza, piąta edycja programu od poprzednich?

THINK BIG to program skierowany do przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje projekty biznesowe w oparciu o nowe technologie i chcieliby rozwijać je, korzystając z wiedzy i doświadczenia globalnych partnerów. W tej edycji inaugurujemy Akademię THINK BIG, dzięki której wszyscy uczestnicy uzyskają dostęp do bogatego know-how mentorów i będą mogli przekuć nowo zdobytą wiedzę na sukces własnej firmy. W skład Akademii wchodzą mentorzy, posiadający szeroką wiedzę teoretyczną i praktyczną, a także doświadczenie i predyspozycje do umiejętnego dzielenia się nią.

Obecnie trwa nabór do programu, który zakoÅ„czy siÄ™ 31 stycznia. ZachÄ™cam jednak, aby nie czekać do ostatniej chwili i już dziÅ› wypeÅ‚nić formularz na thinkbig.upc.pl. Pula nagród finansowych tej edycji to 20 000 Euro – zwyciÄ™zca otrzyma co najmniej 10 000 Euro i możliwość wypracowania modelu współpracy z UPC. Wzorem ubiegÅ‚ej edycji, również i w tym roku zapraszamy startupy i MÅšP z Polski, Czech, SÅ‚owacji, Rumunii oraz WÄ™gier.

Według badań, których wynik doprowadził Was do zorganizowania piątej edycji programu, przedsiębiorcy potrzebują pieniędzy i współpracy z dużym firmami. W jaki sposób udział w THINK BIG może im to zapewnić?

Jak wynika z badania Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP zrealizowanego przez SW Research na zlecenie UPC Biznes, blisko 94 proc. małych i średnich przedsiębiorców rozważyłoby współpracę z globalnym partnerem, dostrzegając w niej potencjał i szansę na szybki rozwój. Raport wyraźnie wskazuje na fakt, że przedsiębiorcy chcieliby otrzymać od korporacji przede wszystkim wsparcie finansowe oraz promocyjne. Wynika to przede wszystkim z dużej konkurencji na rynku. Doświadczony partner może pomóc pokazać w pełni potencjał mniejszej firmy czy startupu na krajowej, czy międzynarodowej arenie. UPC, by uwiarygodnić nagrodzone projekty wobec polskiego i zagranicznych rynków, jest gotowe nawet wdrożyć je u siebie, dzieląc się przy tym swoim doświadczeniem i wiedzą. Udział w programie THINK BIG może być przepustką do globalnego rozwoju biznesu.

Co ciekawe, jako najważniejszą usługę dla rozwoju biznesu, przedsiębiorcy biorący udział w badaniu uznali bezpieczeństwo sieci (65 proc.). Raport tym samym potwierdził, że nasze wysiłki związane z rozwojem tej gałęzi biznesu są jak najbardziej uzasadnione.

Prawidłowa ochrona to jeden z podstawowych czynników wyboru dostawcy internetu dla biznesu, dlatego poza profesjonalnymi systemami ochrony danych mamy doświadczoną, wyspecjalizowaną kadrę ekspertów ds. bezpieczeństwa, odpowiedzialnych za ochronę naszych klientów przed atakami DDoS, wirusami czy oprogramowaniem szpiegującym. Atutem UPC są z pewnością pakiety dla biznesu. Oferują one stabilny, superszybki internet o prędkościach 300/30 Mb/s oraz 600/60 Mb/s, a także najwyższej jakości wi-fi, bogatą ofertę kanałów telewizyjnych oraz Multilinię bez limitu, obejmującą bezpłatne połączenia do wszystkich sieci na numery stacjonarne i komórkowe. Dodatkowo, dajemy też gwarancję jakości usług dla biznesu, czyli zobowiązanie określające gwarantowany czas dostępności usług i naprawy ewentualnej awarii. W zależności od wariantu zamówionego internetu, jest to 12 godzin przy zamówieniu prędkości 300/30 Mb/s i 6 godzin przy prędkości 600/60 Mb/s.

Czego uczestnicy dowiedzÄ… siÄ™ podczas programu?

Celem programu THINK BIG jest nie tylko wyselekcjonowanie rozwiązań o największym potencjale biznesowym, ale przede wszystkim pomoc w ich dalszym udoskonaleniu oraz realne wsparcie finansowe. V edycja THINK BIG z pewnością będzie kolejną, ekscytującą przygodą dla UPC, partnerów naszego programu oraz samych finalistów. Jestem przekonana, że w finałowej 30 uczestników, która trafi pod skrzydła Akademii THINK BIG, znajdą się same najlepsze europejskie startupy, w które warto inwestować. Ze wszystkimi, z którymi będzie to tylko możliwe i oczywiście spójne ze strategią UPC, będziemy chcieli współpracować. Z doświadczenia wiem, że to, co stanowi istotną wartość dodaną dla naszych uczestników, to także fakt, że w trakcie programu nawiązują oni nowe kontakty, między innymi z inwestorami, a także przyciągają uwagę mediów śledzących biznesowe trendy.

Jak od środka wygląda udział w programie THINK BIG?

W czterech dotychczas przeprowadzonych edycjach programu, udział wzięło ponad 700 przedsiębiorców. Mieli oni unikalną możliwość weryfikacji swojego pomysłu na biznes, także pod kątem działań konkurencji, z którą przyszło im się zmierzyć w programie. To, co nas cieszy to fakt, że doświadczenia zdobyte w THINK BIG często wpływały na wypracowanie przez uczestników nowego, bardziej efektywnego modelu zarządzania swoim biznesem.

Zaczynając od samego początku, pierwszym krokiem do udziału w programie jest wypełnienie formularza. Poza standardową metryczką, zawiera on pytania nt. zgłaszanego projektu oraz wizji jego rozwoju. Dodatkowo, w formularzu umieszczone zostały pytania odnośnie potrzeb mentoringowych uczestników. Dzięki temu – znając obszary, w których przedsiębiorcy chcieliby uzyskać porady i wsparcie – możemy efektywniej tworzyć grupę mentorów, dobierając najlepszych specjalistów z precyzyjnie zdefiniowanych obszarów. W kolejnym etapie, spośród wszystkich zgłoszeń, wybrana zostanie półfinałowa 30 uczestników, z którymi będziemy pracować dwutorowo. Z jednej strony będziemy ich szkolić dostarczając zastrzyk potrzebnej wiedzy, a z drugiej strony poprosimy ich o rozwiązanie kilku krótkich zadań, by móc wyłonić spośród nich pięciu finalistów. Finaliści zostaną zaproszeni do prezentacji swoich pitchów podczas gali finałowej V edycji THINK BIG.

Do kogo skierowany jest program? W jakiej branży powinny działać startupy zainteresowane udziałem w programie?

Wzorem lat ubiegłych, także i w tym roku w THINK BIG szukamy projektów wykazujących się potencjałem biznesowym w jednym z trzech obszarów: B2B, customer experience oraz narzędzia i technologie marketingowe. O powodzeniu w THINK BIG decydują także oryginalność i dojrzałość zgłoszonego rozwiązania oraz synergia z rozwiązaniami poszukiwanymi przez UPC by realnie wspierać zgłoszone do programu, innowacyjne produkty.

Jakie problemy przedsiębiorcy będą mogli konsultować z mentorami programu?

Zaproszeni do Akademii THINK BIG mentorzy to najwyższej klasy specjaliści z obszarów, które są kluczowe dla naszych uczestników. Znajdą się wśród nich eksperci między innymi z zakresu bezpieczeństwa w sieci, rozwoju, finansów, nowych technologii oraz marketingu. Dzięki poszerzaniu tych kompetencji, finaliści THINK BIG będą mogli efektywniej zarządzać swoją firmą, wprowadzając w niej wybrane, zaproponowane przez mentorów, zmiany.

Co jest największą zaletą udziału w THINK BIG?

Poza wszystkimi zaletami, o których mówiÅ‚am wczeÅ›niej, ważna jest jeszcze jedna – udziaÅ‚ w THINK BIG sprawia, że jego uczestnicy zaczynajÄ… odważniej myÅ›leć o swoim biznesie. W czasie trwania programu pokazujemy naszym finalistom, że doceniamy i wysoko oceniamy odwagÄ™ biznesowÄ… oceniajÄ…c jÄ… miÄ™dzy innymi poprzez pryzmat wykorzystywanych przez zgÅ‚aszajÄ…ce siÄ™ firmy innowacji. ZachÄ™camy, by przedsiÄ™biorcy nie bali siÄ™ zmian, a także by byli gotowi do zaryzykowania i dziaÅ‚ania czasem nieco pod prÄ…d by wyróżnić siÄ™ na tle konkurencji i osiÄ…gnąć sukces. JeÅ›li przedsiÄ™biorÄ…ca dziaÅ‚a w ten sposób, to dla nas sygnaÅ‚, że warto w takÄ… firmÄ™ zainwestować i dzielić siÄ™ z niÄ… naszÄ… wiedzÄ… i doÅ›wiadczeniem.

Finałowa Gala Think Big, która odbywa się wiosną każdego roku, przez ostatnie cztery lata stała się jednym z kluczowych, wyczekiwanych wydarzeń prezentujących technologiczne trendy i innowacje. Uczestnicy nie tylko nawiązują w trakcie jego trwania nowe kontakty, ale także mają szansę zaprezentowania się przed inwestorami oraz przyciągnięcia uwagi najważniejszych mediów śledzących biznesowe trendy. To z pewnością może stanowić dodatkowy benefit dla przedsiębiorców biorących udział w naszym programie.