Przemysław Zieliński: Kiedy my zastanawiamy się, czy wdrażać przemysł 4.0, na zachodzie już myśli się o przemyśle 5.0 (podcast)

Dodane: 24.01.2022

Damian Jemioło

Udostępnij:

Przemysław Zieliński to marketer, który pomaga startupom w obszarze marketingu i komunikacji. Specjalizuje się zwłaszcza w sektorze przemysłu 4.0 i współpracuje z Krakowskim Parkiem Technologicznym. W najnowszym odcinku MamStartup Podcast Przemek opowiada o tym, jak startupy radzą sobie w marketingu.
Przemysław Zieliński w obszarze marketingu swoje pierwsze kroki stawiał w 2014 r. Choć początkowo przez siedem lat pracował w… TVP – jako redaktor. Choć trzeba podkreślić fakt, że wówczas była to zupełnie inna telewizja. Dzisiaj Przemysław wykorzystuje swoje marketingowe doświadczenie do pomocy startupom w zakresie komunikacji.

Zieliński skoncentrowany jest zwłaszcza w obszarze przemysłu 4.0 i współpracuje z Krakowskim Parkiem Technologicznym. Jak sam przyznaje – przemysł 4.0 w Polsce nie ma się szczególnie dobrze, ale widzi w tym obszarze sporo przestrzeni do zagospodarowania.

– Przemysł 4.0 w Polsce jest na etapie – powiedzmy dyplomatycznie – rozwoju. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Wystarczy spojrzeć na uczelnie w Polsce, które są naturalnym źródłem innowatorów, to niestety ich struktury i sposoby zarządzania pozostawiają wiele do życzenia. Każdy z nas wie, jak daleko są nasze uczelnie w różnych rankingach światowych. Szkoły wyższe bardzo słabo radzą sobie we wdrażaniu innowacji, które byłyby rynkową odpowiedzą na to, czego potrzebuje przemysł 4.0. I to pomimo tego, że mamy naprawdę dobrych naukowców, ale droga, którą muszą przejść od wymyślenia innowacji do wdrożenia jej – jest na tyle wyboista, że potrzeba świętej cierpliwości – mówi Przemysław Zieliński.

W najnowszym odcinku MamStartup Podcast Przemysław Zieliński opowiada o marketingu w startupach, o czym founderzy najczęściej zapominają w komunikacji i na jakim etapie jest polski przemysł 4.0.

Posłuchaj również:

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem