Spółka uzyskała również niższą niż we wcześniejszych miesiącach sprzedaż obejmującą pozyskanie nowych klientów. Firma ocenia, że odpływ klientów był przejściowy.
Brand24 wyliczył, że skonsolidowane przychody w całym 2019 r. wyniosły 15,7 mln zł. To o 33% więcej niż w 2018 r. W pierwszych 3 kwartałach ubiegłego roku Brand24 osiągnął 11,95 mln zł przychodów sprzedażowych i 15,3 tys. zł zysku netto. W minionym kwartale wpływy wyniosły szacunkowo 3,75 mln zł. To wzrost o 14,7% w stosunku do ubiegłego roku.
Wskaźnik ARPU, czyli średni przychód miesięczny od klienta w IV kwartale 2019 r. był o ok. 5% niższy niż kwartał wcześniej.
Ugoda z Facebookiem
W listopadzie ubiegłego roku Brand24 nadal czekał na ocenę dokumentacji, jaką podesłał Facebookowi.
Ale wczoraj Michał Sadowski, prezes spółki, powiedział, że reprezentanci serwisu przedstawili propozycję ugody. Jest to krok w stronę do dalszych negocjacji związanych z powrotem treści z tej platformy do Brand24.
Monitoring Twitcha
Czekając na odzew Facebooka, Brand24 rozszerza obszar monitoringu o kolejne firmy. Na przykład, monitoring Tik Toka jest już aktywny domyślnie na wszystkich kontach klientów polskiej spółki. Aktualnie trwają prace z wybranymi markami nad pierwszymi przypadkami użycia i budowania relacji z klientami w oparciu o Tik Toka.
W zeszłym roku Brand24 ruszył z monitoringiemTwitch.tv, platformy, która udostępnia wideo na żywo. Serwis jest przeznaczony głównie do transmisji gier komputerowych oraz rozgrywek sportu elektronicznego.
W II kwartale tego roku użytkownicy Twitcha oglądali streamingi z gier przez 2,72 mld godzin. To daje serwisowi udział w całym rynku na poziomie 72,2%.
Monitorowanie Twitcha do tej pory było dość trudne, bo standardowe narzędzia nie spełniały swojej funkcji.
– Ponad 2 miliony transmisji live dziennie stanowiło doskonały motywator do włączenia tego typu medium do źródeł monitorowanych przez Brand24. Ponadto Twitch był wysoko na liście potrzeb naszych aktywnych klientów, a zatem krok wydał nam się naturalny. Główne zastosowanie to dostęp do dodatkowych metryk pomocnych w ocenie efektów działań marketingowych Twojej marki lub marek konkurencyjnych.