Inspirujące historie
Pasjonaci przedsiębiorczości mogli więc dowiedzieć się, jakie są zalety prowadzenia startupu w ramach parku technologicznego, ale przede wszystkim wysłuchać inspirujących historii sukcesu samych Parkowiczów. Hanna Galek z Portman Lights podzieliła się opowieścią o tym, jak w krótkim czasie, z „garażowej” firmy stać się potentatem w branży oświetlenia scenicznego, zaś Bartek Dołęga z firmy Catbots udowodnił swoim wystąpieniem, że nigdy nie warto się poddawać, a porażki mogą być ważną lekcją i kolejnym krokiem w rozwoju własnego biznesu.
O tym, na jakie wsparcie mogą liczyć młodzi innowatorzy dołączając do PPNT Gdynia opowiedziały Karolina Wenskowska z PPNT Gdynia | Strefa Startup i Dominika Gałecka z PPNT Gdynia | Informacja Patentowa. To właśnie one, ostatniego dnia Gdynia Business Week zasiądą w konkursowym jury, które oceni biznesowe projekty uczestników i nagrodzi najlepsze z nich.
Międzynarodowy projekt
W tegorocznej odsłonie wydarzenia bierze udział niemal 100 uczestników, w tym uczniowie z Białorusi i Gruzji. Projekt realizowany jest na dwóch poziomach – podstawowym i zaawansowanym, który kierowany jest do absolwentów poprzednich edycji Business Weeku. Podczas piątkowej Ceremonii Zakończenia wszyscy otrzymają certyfikaty ukończenia Gdynia Business Week 2019, a zwycięzcom zostaną wręczone upominki.
Partnerami tegorocznej edycji Gdynia Business Week są: C. Hartwig, Boeing, Microsoft, Refinitiv, PPNT Gdynia oraz Centrum Nauki Experyment.
Gdynia Business Week
Gdynia Business Week, wzorowany na amerykańskim programie Washington Business Week, jest sześciodniowym kursem dla młodych pasjonatów przedsiębiorczości, podczas którego mają możliwość poznania zasad funkcjonowania prawdziwego świata biznesu. Poprzez udział w różnorodnych warsztatach, prelekcjach, jak również kreatywnych zabawach, uczestnicy pod okiem profesjonalnych instruktorów z amerykańskich firm rozwijają umiejętności, które są niezbędne do osiągnięcia sukcesu na współczesnym konkurencyjnym rynku. Tworząc swoje własne “firmy” i innowacyjne produkty, uczą się m.in. podstaw zarządzania przedsiębiorstwem, marketingu i reklamy, negocjacji, jak również efektywnej pracy w grupie i sposobów radzenia sobie z tremą podczas autoprezentacji. Całość programu odbywa się w języku angielskim, dlatego jest to dla nich wyjątkowa okazja na podszkolenie tzw. Business English.