PushPushGo pozyskało 2 mln złotych od bValue

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

PushPushGo to krakowska firma, działająca w segmencie web push. Właśnie pozyskała 2 mln złotych od funduszu venture capital bValue. Wzmocni swoją obecność na 15 rynkach.

fot. materiały prasowe

– Posiadanie wśród udziałowców takich przedsiębiorców jak Mariusz Gralewski (CEO Znanego Lekarza, inwestor w wielu innych firmach), nauczyło nas, że tylko mając odpowiednich doradców na pokładzie, możemy skalować swój biznes tak szybko jak byśmy tego chcieli. Mimo rozmów prowadzonych z wieloma funduszami VC oraz partnerami branżowymi, zdecydowaliśmy, że fundusz bValue najlepiej wpisuje się w naszą wizję rozwoju biznesu oraz produktu – komentuje drugą inwestycję w spółkę Dawid Mędrek, Prezes Zarządu PushPushGo.

Dzięki inwestycji ze strony bValue, spółka zyskuje wsparcie doświadczonego zespołu oraz partnera, za którym stoją globalne przedsiębiorstwa warte łącznie ponad 1 miliard EUR. Wśród inwestorów bValue są m.in. Marian Owerko (Bakalland), Rafał Brzoska (InPost), Tomasz Hanczarek (Work Service) czy Marek Dziubiński (Medicalgorythmics).

Dobry rynkowy moment na dalszy rozwój

Mimo, że notyfikacje web push jako nowy kanał marketingowy są obecne na rynku od 2015 roku, to dopiero teraz można zaobserwować prawdziwy boom rynkowy na tego typu usługi. Jak podaje Artur Łabanowski – jedna złotówka zainwestowana w notyfikacje web push, przynosi średnio 49 zł zysku dla firmy. Nic dziwnego, że powoli wpisują się one w kanon niezbędnych narzędzi każdego online marketera czy właściciela ecommerce.

– Mamy bardzo ambitne plany rozwojowe, m.in. badamy zastosowanie machine learning jeśli chodzi o optymalizację notyfikacji, które wysyłają nasi klienci. Chcemy, aby kampanie, które tworzą były jak najmocniej wspierane zaawansowaną analizą cyfrowych danych. Nie bez znaczenia jest również fakt naszej coraz mocniejszej obecności na rynkach zagranicznych. Partnerzy jakich obecnie mamy pomogą nam wdrożyć pewne wizje w życie, przy okazji unikając wielu błędów o jakich często nie mamy pojęcia podczas budowania globalnego biznesu. Pomoc doświadczonych mentorów jest więc nieoceniona – dodaje.

Dalszy rozwój spółki również optymistycznie komentuje pierwszy inwestor, który dołączył do założycieli platformy – Mariusz Gralewski, CEO Znany Lekarz: – Zespół PushPushGo bardzo szybko osiągnął product/market fit, co przekłada się na zainteresowanie naprawdę znaczących klientów na rynku. Tempo rozwoju spółki mogę spokojnie porównać, do tych, które są obecnie globalnymi liderami w swojej kategorii, dlatego cieszę się, że mogę w nim uczestniczyć prawie od samego początku.”

Co sprawiło, że fundusz bValue zainteresował się możliwością dołączenia do inwestorów krakowskiego startupu?

– Wyniki PushPushGo udowadniają, że zespół potrafi realizować ambitne plany rozwoju i z powodzeniem odnajduje się w środowisku dużych, globalnych graczy. Są to cechy, których szczególnie poszukujemy w firmach, w które chcemy zainwestować – motywuje podjęcie tej współpracy Maciej Balsewicz, CEO i Partner Zarządzający bValue.

– Wykorzystanie machine learning w działaniach marketingowych i indywidualne podejście do klienta to trendy, które dobrze wpisują się w obecne potrzeby rynku. Widzimy tutaj duży potencjał międzynarodowego rozwoju, którego chcemy być częścią – dodaje.

Nie łatwo pracować z największymi

Założona pod koniec 2016 roku, krakowska spółka PushPushGo jest liderem w obszarze wysyłki notyfikacji web push w Polsce, jednak jej apetyt na rynki międzynarodowe nie maleje.

– Nasze niestandardowe w obecnych czasach podejście do prowadzenia biznesu szybko przełożyło się na zaufanie Klientów. Podczas, gdy wiele dużych firm ogranicza wsparcie użytkowników do niezbędnego minimum, my już na początkowym etapie współpracy dostarczamy im m.in. gotową do użycia strategię działań web push – komentuje Artur Łabanowski, współzałożyciel PushPushGo.

– Dla wielu firm, z którymi pracujemy taka strategia jest prawdziwym zaskoczeniem. Dla przykładu, Szef Działu Marketingu jednego z największych domów mody na świecie podczas jednej z rozmów wprost powiedział, że nigdy się z czymś takim nie spotkał, a obsługują ich największe agencje marketingowe i dostawcy usług – dodaje.

Spółka PushPushGo jest już obecna na 15 rynkach międzynarodowych i wysyła ponad 500 mln notyfikacji miesięcznie. Do końca 2019 roku chce zostać liderem Europy jeżeli chodzi o zaawansowane usługi wysyłki i automatyzacji notyfikacji web push, które zaspokoją potrzeby zarówno małych i średnich firm, ale przede wszystkim dużych, globalnych przedsiębiorstw prowadzących działania digitalowe.  

W jej portfolio można znaleźć największych graczy na rynku, takich jak m.in. Apart, Pandora, Mc Donald’s, 4F, MediaMarkt, T-Mobile, grupy Agora oraz Interia, TUI, Travelist, SecretEscapes czy globalne domy mediowe jak Dentsu Aegis Network.