Na zdjęciu: Mariusz Gralewski, inwestor, założyciel Docplannera i Dawid Mędrek, Prezes Zarządu PushPushGo
Być liderem Europy w ciągu dwóch lat
Notyfikacje web push to najmłodszy kanał online marketingowy. Powstał w 2015 roku, dzięki wprowadzeniu funkcjonalności Notification w wiodących przeglądarkach internetowych. W praktyce, wykorzystuje on jako medium małe, prostokątne powiadomienia, które wyświetlają się w rogu ekranu odbiorcy, bez względu na to jaką stronę www obecnie przegląda. Na dostarczalność notyfikacji nie ma wpływu ani Adblock ani filtry antyspamowe. Wartość tego globalnego rynku, w 2021 roku, szacuje się na ok. 100 mld dolarów.
– Czujemy się pionierem rynku notyfikacji web push w Polsce, pod względem automatyzacji ich wysyłki również za granicą. Dostarczamy naszym Klientom zaawansowane rozwiązania web push automation, w czasie gdy konkurencja opanowuje podstawowe kwestie związane z samą masową wysyłką czy targetowaniem. Dlatego wśród firm, które korzystają z naszej platformy znajdują się największe sklepy internetowe, wydawcy jak Agora SA czy Interia, platformy marketplace, telekomy i banki – mówi Dawid Mędrek, Prezes Zarządu oraz współwłaściciel PushPushGo.
– Chcąc być liderem na rynku europejskim w przeciągu dwóch lat, a taki mamy cel, musieliśmy znaleźć partnera biznesowego, który tę drogę już raz pokonał i posłuży nam swoim doświadczeniem. Kwestie finansowe były dla nas drugorzędne – dodaje.
Na zdjęciu: współzałożyciele PushPushGo
Wybór inwestora nie taki łatwy
Jak podaje Prezes Zarządu PushPushGo, od samego początku miał z pozostałymi wspólnikami spójną wizję pozyskania pierwszej rundy – pozyskać najlepszego polskiego inwestora albo żadnego. Na shortliście krakowskiego zespołu finalnie znajdowały się więc tylko dwa podmioty – jeden z polskich funduszy venture capital i właśnie Mariusz Gralewski. Inwestor jako czynnik, który wpłynął na jego decyzję podaje osobę samego Prezesa PushPushGo.
– Dawno nie spotkałem, równie konkretnej osoby, która doskonale wie, gdzie chce zajść i w jaki sposób to osiągnąć – mówi Mariusz Gralewski. – Sam zespół PushPushGo ma również bardzo mocny background w branży marketingowej – początek tej firmie dali wspólnicy, którzy poznali się podczas pracy w zespole FreshMaila, polskiego lidera email marketingu – dodaje.
Z początkami rozmów zespołu PushPushGo z Mariuszem Gralewskim wiąże się też zabawna anegdota, która może być wskazówką dla innych młodych przedsiębiorców. – Zanim Mariusz zgodził się na spotkanie z nami, planował odmówić współpracy ponieważ chciał się skupić na swoich ostatnich inwestycjach oraz dalszym rozwoju Docplannera. Jak się okazało, szansę na tę współpracę wywalczyła nam… prostota oferowanego produktu – mówi Prezes Zarządu PushPushGo.
PushPushGo to najszybciej rozwijająca się platforma do tworzenia, targetowania oraz automatyzacji notyfikacji web push w Polsce. Dzięki rozbudowanemu API, modułowi marketing automation dostarcza kompleksowe rozwiązania zarówno dla małych i średnich firm jak i korporacji.