PwC ponownie wesprze startupy i przekaże im unikalny know-how. Rusza nabór do 3. edycji programu skalowania Startup Collider

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Organizator PwC CEE zaprasza wszystkie startupy do przesyłania zgłoszeń – bez względu na kraj pochodzenia czy rejestracji przedsiębiorstwa.

Celem autorskiego programu skalowania PwC jest wspieranie i promowanie innowacyjnych technologii i rozwiązań, a także wsparcie w rozwoju biznesu na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Aplikacje można składać już tylko do 16 grudnia 2018 r. Możliwość aplikowania do 3. edycji programu skalowania Startup Collider jest już otwarta i dostępna na stronie startupcollider.pwc.com.

Na podbój rynków Europy Środkowej i Wschodniej

Już po raz trzeci PwC, jedna z najsilniejszych oraz najlepiej rozpoznawalnych marek B2B na świecie, organizuje swój program dedykowany startupom, które chcą podbić rynki Europy Środkowej i Wschodniej – CEE. PwC Startup Collider zapewnia młodym wizjonerom możliwość bezpośredniej współpracy z ekspertami firmy, uczenia się od mentorów z międzynarodowym doświadczeniem oraz poznania najważniejszych graczy na rynkach korporacyjnych. Zapewnia dostęp do bezcennej wiedzy, doświadczenia PwC oraz tysięcy klientów firmy z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i nie tylko. Poprzednie edycje dały początek sukcesom odnoszonym przez startupy-alumnów na rynkach CEE oraz na rynkach globalnych.

Międzynarodowy zasięg i otwartość

To, co odróżnia PwC Startup Collider od innych programów skierowanych do ekosystemu startowego – poza autorskimi metodami skalowania PwC – to międzynarodowy zasięg i otwartość na startupy z różnych obszarów innowacji oraz gałęzi gospodarki, od startupów funkcjonujących w usługach finansowych po trudniące się rzeczywistością rozszerzoną. Program jest realizowany w formule non-equity, a uczestnictwo w nim jest bezpłatne.

Indywidualne sesje mentoringowe są przeprowadzane przy użyciu nowoczesnych technologii, m.in. w trybie wideokonferencji. Dzięki takiemu rozwiązaniu mentorzy i eksperci są w odległości kliknięcia myszką, a zaangażowane strony nie muszą podróżować do Warszawy na spotkania. Co więcej, program jest niezależny od jakichkolwiek władz centralnych i nie istnieją żadne formalne ograniczenia dotyczące kraju pochodzenia aplikantów.

Nie tylko FinTech

Wbrew temu, co się powszechnie mówi, PwC nie skupia się wyłącznie na startupach w sektorze fintech i tax transformation.

– Jesteśmy otwarci na wszelkie innowacyjne, wizjonerskie i kreatywne rozwiązania, które odpowiadają potrzebom technologicznym klientów PwC i wyzwaniom, przed jakimi wspólnie stoimy. Tym razem szukamy startupów rozwijających produkty i rozwiązania w obszarach FinTech, Risk Management, Internet of Things, Data Analytics, Artificial Intelligence, Customer Services, E-Commerce, Cybersecurity, Process Automation, Retail, Tax & Legal Transformation oraz logistyka. Tak szeroki zakres naszych poszukiwań świadczy o naszym zaangażowaniu nie tylko w wybranym segmencie, ale w tzw. ekosystemie startupowym jako całości – wyjaśnia Magdalena Kwoska, Project Manager odpowiedzialna za program PwC Startup Collider w PwC Polska.

Poszukiwane startupy i scaleupy z całego świata

We wszystkich powyższych obszarach PwC Startup Collider poszukuje startupów i scaleupów, które obecne są na rynku już wystarczająco długo, by posiadać zwalidowane produkty lub usługi B2B2 lub B2B2C, które są gotowe do wprowadzenia na nowe rynki i mogą być potencjalnie implementowane w różnych branżach. Program skierowany jest przede wszystkim do młodych firm z Europy Środkowo-Wschodniej, które już działają na regionalnych rynkach. Program jest także dostępny dla startupów z całego świata pod warunkiem, że zamierzają skalować swoje innowacyjne technologie na region Europy Środkowo-Wschodniej i chcą rozwijać swoją działalność we współpracy z PwC w krajach regionu.

– Bardzo często jest tak, że młodzi przedsiębiorcy, niektórzy świeżo po studiach, gdy aplikują do naszego programu, nie mają ani doświadczenia, ani wiedzy, jak skutecznie rozwijać biznes i sprzedawać wypracowane przez siebie rozwiązania technologiczne. A wiele rozwiązań, z którymi do nas przychodzą, może w znaczący sposób odmienić świat biznesu, pod warunkiem, że zdobędą niezbędną wiedzę oraz spotkają na swojej drodze ludzi, którzy pomogą im zrealizować marzenia, a ich wizję przyszłości uczynić naszą nową rzeczywistością. Misją programu PwC Startup Collider jest dzielenie się wiedzą, a także ułatwianie nawiązywania relacji biznesowych. Wierzymy w innowację i znamy jej moc – mówi Beata Cichocka-Tylman, Dyrektor ds. Innowacji i B+R w PwC Polska.

Wiedza, współpraca i pomoc w pozyskiwaniu klientów

Korzyści, jakie startupom daje program PwC Startup Collider oprócz eksperckiej wiedzy czy bezpośredniej współpracy z najlepszymi ekspertami rynkowymi, sesji mentoringowych i pitchingowych, to udział w międzynarodowych wydarzeniach branżowych oraz biznesowych, a także pomoc w pozyskiwaniu klientów. Program kończy się specjalną prezentacją na Demo Day przed międzynarodowymi inwestorami, partnerami biznesowymi i klientami PwC. Jednak relacje pomiędzy PwC a uczestnikami programu skalowania Startup Collider nie kończą się tego dnia, bo jak pokazuje dotychczasowa historia, te często rozwijają się w kolejne wspólne inicjatywy i projekty.

– Naszym celem nie jest znalezienie startupów i bezpośrednie inwestowanie w nie lub zakup ich rozwiązań technologicznych. Szukamy przedsiębiorców, którzy staną się naszymi partnerami biznesowymi, firm, z którymi wspólnie możemy rozwijać produkty i usługi. Razem przedstawimy je naszym klientom, innym partnerom biznesowym czy decydentom. W ten sposób stajemy się zespołem. A dzięki globalnej sieci kontaktów i relacji wiemy, że możemy dać im narzędzia niezbędne do skalowania, podbijania nowych rynków oraz prowadzenia interesów z największymi graczami na rynku – dodaje Jolanta Kokosińska, Partner w PwC Polska odpowiedzialna za innowacje i B+R.

Aplikuj już dziś do PwC Startup Collider

Do nadchodzącej 3 edycji programu skalowania PwC Startup Collider można aplikować na stronie startupcollider.pwc.com do niedzieli 16 grudnia 2018 r włącznie. Na przełomie stycznia i lutego 2019 r. wszystkie zgłoszenia zostaną dokładnie przeanalizowane. Aby zebrać jak najwięcej informacji, eksperci PwC zaproszą wybranych, młodych przedsiębiorców na specjalne rozmowy indywidualne lub przeprowadzą je w formie wideokonferencji. Około 15 najbardziej interesujących i obiecujących firm zostanie wybranych, a wyniki zostaną ogłoszone pod koniec lutego. Grupa ta weźmie udział w 6-miesięcznym programie skalowania, który zakończy się we wrześniu 2019 r. podczas specjalnego wydarzenia Demo Day.

W trakcie programu każdy startup będzie pod opieką eksperta z PwC, specjalizującego się w tematyce, w której działa dany startup. Dedykowani mentorzy będą również doradzać w zakresie doboru wydarzeń branżowych lub odpowiednim nawiązywaniu kontaktów z różnymi grupami interesariuszy, zarówno w Polsce, jak i za granicą.

– Można mieć najbardziej błyskotliwy pomysł pod słońcem, mnóstwo pieniędzy, spójną wizję, ale biznes bez networkingu jest po prostu niemożliwy. Dlatego przywiązujemy tak duże znaczenie do budowania relacji, prezentacji i spotkań, ponieważ są to kluczowe elementy niezbędne do odniesienia sukcesu – kończy Magdalena Kwoska.

Aplikacje online będą otwarte do połowy grudnia 2018 – ostateczny termin ich nadsyłania to 16 grudnia 2018 r. Szczegółowe informacji dotyczące programu i metodologii skalowania PwC Startup Collider dostępne są na stronie startupcollider.pwc.com.

 

Publikacja powstała we współpracy z PwC