PZU stawia na sztuczną inteligencję. Cel? Szybsze odszkodowania dla klientów

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

PZU

Udostępnij:

Grupa PZU wdraża generatywną sztuczną inteligencję, aby usprawnić obsługę klientów. Nowe rozwiązanie, tj. Samoobsługa NEXT, pozwala na wypłatę odszkodowań z ubezpieczenia PZU Dom w mniej niż 24 godziny, jak podaje komunikat prasowy. 

Nowe rozwiązanie ma być pierwszym, wdrożonym w Polsce systemem ubezpieczeniowym, który wykorzystuje AI w procesie produkcyjnym. Ma umożliwiać klientom samodzielne zgłaszanie szkód oraz uzyskanie decyzji dotyczącej odszkodowania.

Odszkodowanie w mniej niż 24h

Sztuczna inteligencja, nauczona Ogólnych Warunków Ubezpieczenia PZU Dom, analizuje zgłoszenia i sprawdza, czy dany przypadek mieści się w zakresie odpowiedzialności ubezpieczyciela. Jeśli tak, sprawa kierowana jest do ścieżki wypłaty, a klient może otrzymać odszkodowanie w mniej niż 24 godziny.

Jak czytamy w komunikacie, do tej pory każda ze zgłaszanych szkód – rocznie około 250 tysięcy – była analizowana przez opiekunów klientów. Samoobsługa NEXT ma usprawnić ten proces. W pierwszej fazie wdrożenia GenAI obejmie około 12 tysięcy szkód rocznie, koncentrując się na prostszych przypadkach o niższej wartości.

Jeżeli generatywna sztuczna inteligencja nie jest w stanie jednoznacznie określić, czy polisa obejmuje zgłoszone ryzyko, sprawa jest przekazywana do dalszej analizy przez opiekuna klienta PZU. Dzięki temu rozwiązaniu PZU chce zachować równowagę pomiędzy automatyzacją a indywidualnym podejściem do bardziej skomplikowanych przypadków.

Czytaj także: