PZU Zdrowie uruchamia kiosk telemedyczny

pzu zdrowie uruchamia kiosk telemedyczny
Udostępnij:
PZU Zdrowie uruchomiło pierwszy kiosk telemedyczny, czyli mobilny gabinet, w którym pacjent ma możliwość wykonania diagnostyki za pomocą aparatury telemedycznej, a następnie wideokonsultacji z lekarzem. To rozwiązanie, z którego docelowo będą mogli skorzystać pracownicy firm posiadających Opiekę Medyczną PZU.

Kiosk telemedyczny PZU Zdrowie wyposażony jest w szereg urządzeń, za pomocą których pacjent może samodzielnie wykonać badania: stetoskop cyfrowy, EKG, pulsoksymetr, termometr, ciśnieniomierz oraz kamerę do obrazowania gardła, ucha i skóry. Następnie w trakcie wideokonsultacji pacjent omawia swoje wyniki z lekarzem i otrzymuje niezbędne zalecenia, a w razie potrzeby lekarz wystawia e-skierowanie na dalszą diagnostykę w placówce medycznej lub e-receptę. Kiosk stanął w głównej siedzibie PZU przy ul. Jana Pawła II 24 w Warszawie, gdzie obecnie testują go tutejsi pracownicy.

– Telemedycyna to przyszłość opieki medycznej. W USA czy Kanadzie już teraz kioski telemedyczne pełnią rolę „pierwszego filtra” i są wsparciem dla podstawowej opieki medycznej oraz profilaktyki. W Chinach wspierają monitorowanie zdrowia ludności mieszkającej na obszarach wiejskich, oddalonych od  dużych miejskich aglomeracji.  Z badań wynika, że Polacy są otwarci na korzystanie ze zdalnych usług medycznych, dlatego chcemy dać  naszym pacjentom taką możliwość – wyjaśnia Sebastian Tabaka, członek Zarządu  PZU Zdrowie, nadzorujący obszar obsługi pacjenta.

Wizyta w kiosku telemedycznym porównywalna jest do wizyty w placówce, ponieważ umożliwia diagnozowanie wielu popularnych przypadków medycznych. Dodatkowo daje komfort uzyskania natychmiastowej porady i pokierowania na odpowiednią ścieżkę leczenia.

– Cały proces konsultacji wraz z badaniem zajmuje około 10 minut, dlatego nawet najbardziej zapracowani mogą dzięki temu rozwiązaniu zadbać o swoje zdrowie – mówi Sebastian Tabaka. Udostępniliśmy  kiosk najpierw naszym pracownikom, ponieważ są najlepszym recenzentem naszej oferty. To grupa bardzo świadoma swoich potrzeb w kontekście oferowanych im usług, dlatego na podstawie zebranych opinii będziemy wprowadzać ewentualne udoskonalenia dla modelu docelowego, z którego będą mogli skorzystać pracownicy firm posiadających Opiekę Medyczną PZU  – dodaje Sebastian Tabaka.

Kiosk telemedyczny to nie jedyna zdalna forma opieki medycznej, którą oferuje PZU Zdrowie. Za pomocą portalu mojePZU możliwe jest wykupienie zdalnych konsultacji z lekarzami kilkunastu specjalizacji, a także dietetykiem, psychologiem czy pielęgniarką za pośrednictwem wideo, rozmowy telefonicznej lub czatu.