– Nowa rzeczywistość, która powoli zaczyna się kształtować, jest dla firm jeszcze bardziej wymagająca. Naszym celem jest stworzenie produktu, który będzie dostępny dla każdego, nawet małego przedsiębiorcy. Poszukiwanie rozwiązań pozwalających zdobyć lojalnego klienta to aktualnie jedno z najważniejszych wyzwań sprzedaży. Prawdziwa walka o klienta zostanie rozegrana już za chwilę. Programy lojalizujące klientów będą tej walki kluczowym narzędziem. My tylko w ostatnich latach stworzyliśmy ich już ponad 120 – mówi Paweł Gogołek, członek Zarządu QRtag.
Rozwiązanie technologiczne
W ramach prac nad projektem powstaną nowe metody przetwarzania danych transakcyjnych i danych uzyskanych z punktu kasowego. Zastosowana zostanie technologia, która umożliwi pozyskiwanie danych z punktu POS także bez konieczności dedykowanej integracji z oprogramowaniem kas. Dodatkowo możliwe stanie się zagregowanie cennych danych o zachowaniach klientów w punktach POS i dokonywanych przez nich transakcjach. Zebrane dane w przyszłości posłużą do opracowania algorytmów w pełni automatycznego przetwarzania i uczenia przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
– Opracowana przez nas technologia to duża nowość. Z jednej strony pozwalamy omijać konieczność integracji z systemem rozliczeniowym dostarczanym przez obecnych na rynku producentów, z drugiej możemy zintegrować się z ich oprogramowaniem. To nasz Klient decyduje – mówi Maciej Algusiewicz z QRtag.
Aplikacje lojalnościowe
Pomimo że trudno dzisiaj o jednoznaczne prognozy rozwoju rynku o tyle z całą pewnością sektor małych i średnich przedsiębiorstw będzie szukał sposobów na odwrócenie niekorzystnych trendów. Istotne korzyści, które wynikają z wprowadzania programów lojalnościowych już dzisiaj przyciągają coraz więcej chętnych firm, które szukają nowych kanałów komunikacji z klientem. W dobie szumu informacyjnego spowodowanego ścigającymi się promocjami, dostrzega się wartość klienta lojalnego.
– Budowa lojalności klientów to jedno z większych wyzwań dzisiejszej sprzedaży. Przemyślane i dobrze zaprojektowane programy i aplikacje lojalnościowe mogą w tym wymiernie pomóc. Qrtag udowadnia, że potrafi to robić dobrze. To jedna ze spółek portfelowych Younick, która w tych niezwykłych okolicznościach dostarcza narzędzia, które mogą wydatnie pomóc polskim firmom– mówi Piotr Danielewicz, Investment Manager z YouNick Mint.
Realizacja tak złożonego projektu jest możliwa dzięki wsparciu inwestora YouNick Mint Sp. z o.o., który dołączył do spółki QRtag w ramach drugiej rundy finansowania. Było to możliwe dzięki projektowi Bridge Alfa realizowanemu przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Dofinansowanie QRtag w tej przestrzeni, połączone z projektem badawczo-rozwojowym oraz dużym doświadczeniem w tworzeniu aplikacji mobilnych pozwalają sądzić, że ambicje spółki o zdobyciu pozycji lidera na rynku aplikacji lojalnościowych zostaną zrealizowane.
Spółka QRtag rozpoczęła swoją działalność w 2015 od inwestycji Aligo Venture Capital. Realizuje projekty cyfrowe dla sektora kultury, samorządowego, a od roku 2019 skupia się na sektorze prywatnym.
– QRtag od samego początku był naszym faworytem. Kiedy przyglądaliśmy się ich pomysłom, wiedzieliśmy, że wiedzą jak z dynamicznie rozwijającej się technologii w interesujący sposób stworzyć produkt lub usługę. Nigdy nie zawodzili swoimi pomysłami i wyprzedzali o krok innych – mówi Tomasz Chwiałkowski, Dyrektor Inwestycyjny Aligo Venture Capital.
Najbliższe dwa lata projektu badawczo-rozwojowego pokażą, w jakim kierunku QRtag się rozwinie, jednak już dzisiaj eksperci bardzo śmiało wskazują, że aplikacja lojalnościowe będą istotnym elementem rynku aplikacji mobilnych. Czy dalszy rozwój technologiczny na tej płaszczyźnie jest nam potrzebny? QRtag nam odpowie.