Przed zwycięskimi startupami otwarto drzwi do światowej kariery
Nerwowe spojrzenia na pędzący stoper, pot spływający po plecach i próba opanowania głosu, który mimowolnie drży napotykając groźne spojrzenia jurorów. Tak byłoby w kolejnym odcinku amerykańskiego programu „Dragon’s Den”, w którym przyszli milionerzy mają kilka minut na oczarowanie swoim przełomowym pomysłem inwestorów, mogących dać im przepustkę do wielkiego biznesu.
Atmosfera podczas Digital Fundraising Competition była zupełnie inna, choć sama formuła prezentacji przypominała legendarny format telewizyjny. Każdy z dziesięciu startupów, który został wybrany do finałowego etapu konkursu, miał 10 minut na zaprezentowanie swojego pomysłu na usprawnienie procesu pozyskiwania funduszy przez UNICEF Polska. Po prezentacji następowała 5-minutowa sesja pytań od jury, w którym zasiedli specjaliści ds. nowych technologii: Michał Jaskólski (współzałożyciel MZN Property S.A. i Anioł Biznesu), Tomasz Rudolf (współtwórca i CEO The Heart Warsaw), Daniel Jastrun (partner w kancelarii Maruta-Wachta), Paweł Michalski (członek zarządu i partner w klubie inwestorów prywatnych COBIN Angels), Elżbieta Wojciechowska (dyrektor programowa Fundacji Digital University) oraz Magdalena Malinowska (dyrektor ds. fundraisingu indywidualnego UNICEF Polska). Konkurs Digital Fundraising Competition, podczas którego poszukiwano innowacyjnych pomysłów na pozyskiwanie funduszy, był pierwszym projektem Ambasady Dobrej Woli – platformy stworzonej przez UNICEF Polska, by połączyć świat biznesu oraz nowych technologii na rzecz poprawy jakości życia dzieci na całym świecie.
Podróż rowerem i jeden uśmiech
Do UNICEF Polska napłynęło kilkadziesiąt aplikacji od polskich startupów i agencji, zgłaszających swoje autorskie rozwiązania w obszarze AdTech&Marketing. Spośród nich komisja wybrała 10 najlepszych, które zaprosiła do finałowego etapu konkursu, polegającego na zaprezentowaniu pomysłów na żywo przed jury. Sceną dla tych wyjątkowych występów była innowacyjna przestrzeń co-creatingowa Brain Embassy, która ugościła w swoich wnętrzach finalistów oraz jury Digital Fundraising Competition.
– Celem Digital Fundraising Competition było odkrycie wyjątkowych technologii, które będą dla UNICEF wsparciem w jeszcze skuteczniejszym docieraniu do poszczególnych osób z naszą misją. Zwycięskie rozwiązania Quantum CX oraz Activy w nowatorski sposób odpowiadają na tę potrzebę, dodatkowo zapewniając nam narzędzia do budowy stałego zaangażowania Darczyńców w nasze projekty, tworząc widoczną wartość dodaną również dla nich samych, opowiada Magdalena Malinowska, jurorka konkursu, dyrektor ds. fundraisingu indywidualnego UNICEF Polska.
Technologia Quantum CX polega na umieszczaniu w punktach obsługi klienta specjalnych sensorów, które wyłapują uśmiech klienta i obsługującego go pracownika. Każdy wyłapany przez system uśmiech to złotówka przekazana na szczytny cel. To model biznesowy oparty na filozofii win-win – przedsiębiorca wdrażający system w swojej firmie zyskuje lepszą jakość obsługi klienta, wspierając jednocześnie działania charytatywne. Z kolei aplikacja Activy umożliwia wdrożenie w firmach programu motywacyjnego dla pracowników opartego o grywalizację. Narzędziem jest rower, ale we wzajemnej rywalizacji chodzi o zaangażowanie, a nie liczbę pokonanych kilometrów. Każdy zdobyty przez pracownika punkt za zaangażowanie w jazdę na rowerze przekłada się na złotówkę przekazaną na rzecz UNICEF.
Ambasada Dobrej Woli
Ambasada Dobrej Woli to pionierski projekt UNICEF Polska. Podobnie jak krajowe ambasady promują kulturę, handel oraz naukę danego kraju, Ambasada Dobrej Woli promuje „dobrą wolę w biznesie”. Misją Ambasady jest pomoc w odkrywaniu społecznego zastosowania technologii tak, aby mogła służyć pomocy najbardziej potrzebującym dzieciom na całym świecie. Więcej na stronie www.ambasadadobrejwoli.pl.