R22 inwestuje w dostawcę aplikacji SaaS dla hoteli

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

R22 inwestuje w dostawcę aplikacji SaaS dla hoteli

Udostępnij:

R22 inwestuje w Profitroom – twórcę technologii dla branży hotelarskiej. Umożliwia ona efektywną i zautomatyzowaną obsługę rezerwacji, zarządzanie kanałami sprzedaży, relacjami z klientem oraz obsługę płatności. Z usług firmy korzysta już ponad 2 tys. klientów.

Profitroom działa na polskim rynku od 10 lat, jednak tylko w ciągu ostatnich 3 lat firma wzrosła ponad 3-krotnie, osiągając w 2019 r. ponad 28 mln zł przychodów. Spółka jest liderem polskiego rynku, z jej oprogramowania korzysta ponad połowa hoteli w kraju, w tym 90 proc. niesieciowych hoteli 4-gwiazdkowych, które stanowią główną grupę docelową Profitroom.

Jesteśmy podekscytowani inwestycją w tak dynamicznie rozwijającą się, a jednocześnie rentowną firmę, która udowodniła już funkcjonalność swojego produktu zdobywając zaufanie branży hotelarskiej w całej Europie oraz pozycję lidera polskiego rynku. Profitroom stworzył wyjątkowe narzędzie, które jest niezbędne w pracy każdego hotelu i jest gotowy do międzynarodowego skalowania – komentuje Jakub Dwernicki, prezes R22.

Profitroom oferuje szereg aplikacji, które usprawniają najważniejsze procesy w branży hotelarskiej. Podstawowym produktem spółki jest rozwiązanie do zarządzania rezerwacją noclegów na stronie internetowej danego obiektu, jednak równie ważne są narzędzia umożliwiające zarządzanie innymi kanałami sprzedaży, automatyzacja procesów ofertowania i obsługi płatności, tworzenie stron internetowych czy usługi marketingowe. Z oprogramowania poznańskiej spółki korzysta ponad 2 tys. klientów – głównie w Polsce, jednak spółka ma również wielu klientów z Europy Zachodniej oraz pojedynczych z Azji, Afryki oraz Ameryki Południowej.

Inwestycja w Profitroom idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania obecności firm w Internecie i automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu oraz sprzedaży. Profitroom wypełnia każdy z tych aspektów, dzięki czemu upraszcza i podnosi efektywność działalności hoteli. Grupa R22 pozausługami hostingowymi oraz wielokanałowej komunikacji, oferujemy już narzędzia do automatyzacji marketingu oraz tworzenia i prowadzenia e‑sklepów. Nowa inwestycja również ważny krok w naszym międzynarodowym rozwoju i zabezpieczenie dynamiki wzrostów w długim terminie. Widzimy, że w perspektywie kolejnych kilku lat Profitroom powinien utrzymać dynamikę wzrostu na poziomie około 40 proc. rocznie dodaje Jakub Dwernicki.

Inwestycja R22 ma pomóc Profitroom w kontynuacji wzrostu, w szczególności poprzez międzynarodową ekspansję. Już teraz około 10 proc. klientów stanowią zagraniczne hotele, przede wszystkim niemieckie. Jednym z najbliższych planów spółki jest uruchomienie biura w Berlinie. Obecnie zespół Profitroom to ponad 180 osób.

Nasz produkt bardzo dobrze wpisuje się w trendy rynkowe – automatyzacji procesów oraz uniezależnienia się hoteli od pośredników. Korzystając z naszych rozwiązań hotele zyskują również większą efektywność i obniżają koszty związane z obsługą rezerwacji. Wszystko to sprawia, że dzięki nam po prostu więcej zarabiają na swoich usługach. Pozyskanie dużego technologicznego partnera to bardzo ważny krok w historii Profitroom. Współpraca z R22 będzie ważnym wsparciem naszego międzynarodowego rozwoju. Liczymy na wsparcie w zakresie skalowania biznesu oraz dostępu do technologii. Już teraz korzystamy z rozwiązań User.com, zawarcie umowy otwiera nam przestrzeń do zyskania nowych kompetencji oraz know-how komentuje Krzysztof Grzęda, prezes Profitroom.

R22 podpisała umowę inwestycyjną z Profitroom i jego właścicielami w grudniu ubiegłego roku, jednak ze względu na trwający proces pozyskiwania finansowania, podanie tej informacji zostało opóźnione. R22 posiada opcję zakupu kolejnych akcji Profitroom, dzięki którym w 2024 r. może zostać większościowym akcjonariuszem spółki. Wartość inwestycji, w ramach której R22 nabędzie 33,3 proc. akcji Profitroom to 30 mln zł.

14 stycznia 2020 r. R22 podpisała umowę kredytową z konsorcjum banków mBank oraz ING Bank Śląski związaną z refinansowaniem dotychczasowego zadłużenia, oraz pozyskaniem środków finansowych na realizację inwestycji w Profitroom, oraz wykup mniejszościowych udziałów w segmencie hostingu.