Ramp rusza na podbój USA, z rejestracją jako Money Service Business

Dodane: 03.12.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Polski startup Ramp, który upraszcza dostęp do produktów i usług opartych na technologiach krypto, został zarejestrowany przez amerykański Financial CrimesEnforcement Network (FinCEN) jako Money Service business (MSB). Ramp udostępnia deweloperom technologię umożliwiającą ich klientom zakupu kryptoaktywów wprost w ich aplikacjach. Tym samym znacznie ułatwia im tworzenie produktów opartych o blockchain. Wcześniej Ramp został zarejestrowany w brytyjskim FCA i polskim KNF.

Ramp to polski startup, który umożliwia łatwą wymianę walut fiducjarnych (jak złoty, euro, czy dolar) na kryptowaluty – tzw. on-ramping – bezpośrednio w portfelach i aplikacjach, bez konieczności przełączania się między nimi. W ten sposób Ramp ułatwia deweloperom tworzenie aplikacji, które wykorzystują możliwości blockchaina i oferują prostotę płatności porównywalną do świata e-commerce. W rezultacie są one bardziej dostępne dla masowego użytkownika.

Teraz amerykańska spółka grupy Ramp została zarejestrowana przez amerykański Financial CrimesEnforcement Network (FinCEN) jako Money Service Business (MSB). Oznacza to, że Ramp może bezpośrednio obsługiwać użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Rejestracja w FinCEN pozwala na rozpoczęcie działalności w większości stanów. Tam, gdzie wymagana jest rejestracja na poziomie stanowym, Ramp dalej korzysta z infrastruktury licencjonowanych partnerów.

Wcześniej w tym roku brytyjska spółka z grupy Ramp uzyskała rejestrację jako tzw. cryptoasset business przez Financial Conduct Authority (FCA) – organ, który sprawuje nadzór regulacyjny nad firmami świadczącymi usługi finansowe i rynkami finansowymi w Wielkiej Brytanii. Ramp jest ósmą spółką prowadzącą działalność związaną z kryptoaktywami, która uzyskała pełną rejestrację FCA. W roku 2020 polska spółka Ramp została zarejestrowana przez polską Komisję Nadzoru Finansowego jako AISP (dostawca usług dostępu do informacji o rachunku), co umożliwia mu działanie w ramach Open Banking, zgodnie z unijną dyrektywą PSD2.

Ramp współpracuje dziś z ponad 400 partnerami, którzy korzystają z rozwiązania startupu w swoich aplikacjach. To między innymi przeglądarka Opera, popularna gra NFT AxieInfinity, gra fantasy football Sorare, Dapper Laps (twórcy CryptoKitties i NBA Top Shot), a także portfele kryptowalut Argent i Trust Wallet. W ciągu ostatniego roku firma urosła o 3000 proc. Ramp potroił swój zespół w ciągu pół roku i planuje powiększyć go trzykrotnie do końca przyszłego roku.

W pierwszych miesiącach 2021 roku Ramp pozyskał 37 mln zł (10,1 mln dolarów) w rundzie seed, której przewodziły NfX oraz Galaxy Digital. NfX to amerykański fundusz venture capital, znany z inwestycji m.in. w Lyft, Flickr, Patreon, czy Doordash. W rundzie udział wzięła też m.in. Mozilla, a także grupa aniołów biznesu. W tym gronie znaleźli się m.in. Balaji S. Srinivasan (były CTO Coinbase), czy Taavet Hinrikus (CEO i założyciel Wise, dawniej TransferWise).

Przeczytaj również: Ramp pozyskał 10,1 mln dolarów na rozwój infrastruktury do płatności w kryptowalutach

– Od samego początku budujemy Ramp w taki sposób, by dawać naszym użytkownikom i partnerom rozwiązanie proste w obsłudze i bezpieczne. Regulacje odgrywają w tej ochronie kluczową rolę i to właśnie one pozwalają na tworzenie świata, w którym każdy będzie mógł skorzystać z nowych możliwości, jakie daje krypto. Dzięki rejestracji przez FinCEN możemy bezpośrednio świadczyć usługi w Stanach Zjednoczonych, na jednym z najważniejszych rynków krypto na świecie. To pozwoli nam jeszcze szybciej rosnąć i rozwijać technologie, które pozwalają użytkownikom oraz tradycyjnemu sektorowi finansowemu korzystać z otwartych i zdecentralizowanych finansów – mówi Szymon Sypniewicz, CEO i współtwórca Ramp.

Ramp został założony w roku 2018 przez Szymona Sypniewicza (CEO) i Przemka Kowalczyka (CTO, CPO). Obaj pracowali w innym startupie związanym z blockchain i odkryli tam problemy związane z zakupem kryptowalut i innych cyfrowych aktywów. Dzięki wsparciu kapitałowemu i pozyskiwanym licencjom, startup planuje skalować swoją działalność – otworzyć infrastrukturę na większych partnerów, z większą liczbą użytkowników, a także poszerzyć listę zastosowań dla platformy. Ramp planuje też ekspansję na kolejne rynki i pozyskanie licencji, które umożliwią mu funkcjonowanie w zgodzie z lokalnymi przepisami i regulacjami.

W tym celu Ramp konsekwentnie powiększa swoje zespoły, przede wszystkim produktowy, operacyjny i biznesowy. Ramp prowadzi obecnie rekrutację m.in. na stanowiska specjalistów i menedżerów produktu, designerów, programistów, sprzedawców oraz wiele innych. Dużą część z nich planuje zatrudnić w Londynie, a także w polskich biurach w Warszawie i we Wrocławiu.