Raport CNNIC: marketerzy stawiają na storytelling i długoterminowe inwestycje w marki

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Raport CNNIC: marketerzy stawiają na storytelling i długoterminowe inwestycje w marki

Udostępnij:

Budowanie świadomości i reputacji marki pozostaje priorytetem dla globalnych firm, mimo presji na szybkie rezultaty. Najnowszy raport CNN International Commercial (CNNIC) i MTM, oparty na badaniach wśród 1090 marketerów z 12 krajów, ujawnia kluczowe strategie umożliwiające skuteczne budowanie marki w obliczu współczesnych wyzwań.

Budowanie marki

Marka to coś więcej niż produkt – to tożsamość, reputacja i trwałe wartości, tak wynika z raportu. To priorytet dla 78% osób cenionych w marketingu. Raport Raport „Brand Power: Strategies for Instant Impact and Future Growth” wskazuje, że 9 na 10 marketerów planuje kampanie wizerunkowe w ciągu najbliższego roku.

– Marketerzy często pełnią jedną z najbardziej wymagających ról we współczesnym biznesie. Budowanie marki jest postrzegane jako kluczowy, długoterminowy cel firm na całym świecie – komentuje Jo Tenzer, dyrektorka ds. Analiz Odbiorców CNNIC.

Długoterminowe inwestycje kontra presja na szybkie wyniki

Chociaż dzisiejsze warunki ekonomiczne i technologiczne zmuszają firmy do szukania szybkich rezultatów, marketerzy wyraźnie opowiadają się za długofalowym podejściem. 65% ankietowanych marek stawia na podejście „always-on” – stałą obecność w przestrzeni reklamowej, co ma wzmocnić ich pozycję na rynku i przyczynić się do trwałego wzrostu.

Jednym z kluczowych elementów skutecznych kampanii jest storytelling. Aż 81% marketerów planuje włączyć tematy związane z budowaniem społeczności, ochroną środowiska oraz ładem korporacyjnym (ESG) do swoich działań marketingowych.

Rola mediów informacyjnych

Globalne media informacyjne, takie jak CNN, pozostają istotnym narzędziem w budowaniu zaufania do marki. 91% badanych marketerów uznaje serwisy informacyjne za kluczowe w działaniach brandingowych, a 83% twierdzi, że reklama w czasie ważnych wydarzeń na świecie nie szkodzi wizerunkowi marki.

Globalny wymiar badania

Badanie objęło firmy z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, RPA, Australii, Japonii, Indii, Singapuru, Korei Południowej i Hongkongu. Uczestnikami byli dyrektorzy ds. marketingu, wiceprezesi i inni kluczowi decydenci z różnych branż, co zapewniło szerokie spojrzenie na trendy i wyzwania w branży.

Pełen raport „Brand Power: Strategies for Instant Impact and Future Growth” dostępny jest na stronie CNNIC.

Czytaj także: