GXO Logistics, Inc. (NYSE: GXO), globalny operator logistyki kontraktowej, opublikował dziś wyniki swojego najnowszego, globalnego badania dotyczącego trendów w e-commerce oraz w zwrotach. Badanie przedstawia trendy w zwyczajach zakupowych konsumentów i zachowaniach detalistów oraz zależności między rozwojem e-commerce a większą liczbą zwrotów.
Kluczowe wnioski płynące z badania:
- 72% detalistów inwestuje w procesy zarządzania zwrotami.
- Ponad jedna czwarta detalistów zainwestowała ostatnio w dodatkową powierzchnię magazynową.
- 57% konsumentów twierdzi, że posiadanie zrównoważonego programu zwrotów jest ważnym czynnikiem podejmowania decyzji przy dokonywaniu zakupów online.
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy:
-36% detalistów stwierdziło wzrost liczby zwrotów online.
-37% detalistów przyznało, że zwroty zwiększyły ich koszty operacyjne.
-42% konsumentów potwierdziło, że zwróciło przynajmniej jedną sztukę odzieży zakupionej online.
Potrzebny outsourcing zwrotów
Richard Cawston, Prezes GXO w Europie, powiedział: „Obserwujemy dynamiczny rozwój outsourcingu wśród detalistów. Pragną oni pozbyć sie ryzyka związanego z ich łańcuchami dostaw. Poszukują takiego partnera logistycznego, który dzięki zaawansowanej technologii i skali działania, będzie wspierał rozwój ich biznesów e-commerce. Szczególnie wobec coraz większego zapotrzebowania w obszarze zarządzania zwrotami, dlatego że wymagją one zastosowania specjalistycznej technologii do optymalizacji zapasów.”