Raport GXO: 35% kupionych towarów jest zwracanych

Dodane: 18.08.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Aż 35% towarów kupionych online jest zwracanych. Przewiduje się, że zapotrzebowanie na usługi logistyki zwrotów wzrośnie w znaczący sposób. Krajowa Federacja Handlu Detalicznego Stanów Zjednoczonych (NRF) prognozuje, że wydatki w tym obszarze wzrosną do 604 mld $ do 2025 roku.

GXO Logistics, Inc. (NYSE: GXO), globalny operator logistyki kontraktowej, opublikował dziś wyniki swojego najnowszego, globalnego badania dotyczącego trendów w e-commerce oraz w zwrotach. Badanie przedstawia trendy w zwyczajach zakupowych konsumentów i zachowaniach detalistów oraz zależności między rozwojem e-commerce a większą liczbą zwrotów.

Kluczowe wnioski płynące z badania:

  • 72% detalistów inwestuje w procesy zarządzania zwrotami.
  • Ponad jedna czwarta detalistów zainwestowała ostatnio w dodatkową powierzchnię magazynową.
  • 57% konsumentów twierdzi, że posiadanie zrównoważonego programu zwrotów jest ważnym czynnikiem podejmowania decyzji przy dokonywaniu zakupów online.
  • W ciągu ostatnich 12 miesięcy:
    -36% detalistów stwierdziło wzrost liczby zwrotów online.
    -37% detalistów przyznało, że zwroty zwiększyły ich koszty operacyjne.
    -42% konsumentów potwierdziło, że zwróciło przynajmniej jedną sztukę odzieży zakupionej online.

Potrzebny outsourcing zwrotów

Richard Cawston, Prezes GXO w Europie, powiedział: „Obserwujemy dynamiczny rozwój outsourcingu wśród detalistów. Pragną oni pozbyć sie ryzyka związanego z ich łańcuchami dostaw. Poszukują takiego partnera logistycznego, który dzięki zaawansowanej technologii i skali działania, będzie wspierał rozwój ich biznesów e-commerce. Szczególnie wobec coraz większego zapotrzebowania w obszarze zarządzania zwrotami, dlatego że wymagją one zastosowania specjalistycznej technologii do optymalizacji zapasów.”