Reddit przejmuje platformę wideo Dubsmash. Chce konkurować z TikTokiem? 

Dodane: 15.12.2020

Marta Wujek

Udostępnij:

Firma Reddit oficjalnie poinformowała, że wita na pokładzie swojego zespołu platformę do tworzenia treści wideo Dubsmash. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione, ale rzeczniczka Reddit powiedziała, że przejęcie było oparte na połączeniu gotówki i akcji.
13 grudnia na blogu Reddit pojawiło się oficjalne powitanie zespołu Dubsmash. – Z przyjemnością witamy cały zespół Dubsmash na Reddit, w tym trzech współzałożycieli, Suchita Dasha, Jonasa Drüppela i Tima Spechta. Czekamy na wspólne budowanie lepszych doświadczeń dla kreatywnych społeczności – czytamy we wpisie. 

Platforma Dubsmash umożliwia użytkownikom tworzenie krótkich filmów wideo i edytowania ich. Przykładowo rozwiązanie daje możliwość podkładania wideo i synchronizację ruchu warg do piosenki lub fragmentu z filmu. Dzięki podpisanej umowie takie materiały będzie można teraz tworzyć również za pomocą Reddit. 

Co ciekawe według Reuters na początku tego roku przejęciem Dubsmash zainteresowany był Facebook i Snap. Ostatecznie nie podpisano umowy, których warunki nie były oficjalnie ujawnione. Jednak ponoć chodziło o inwestycję na poziomie setek milionów dolarów. Ostatecznie to Reddit stanie się nowym udziałowcem platformy do tworzenia treści wideo.

Reddit chce konkurować z TikTokiem?

Według specjalistów inwestycja Reddit w Dubsmash to krok w kierunku zaistnienia na rynku, który został zdominowany przez chińskiego TikToka. Wiele platform społecznościowych jest zainteresowana tym obszarem. Przypomnijmy, że pod wpływem sukcesu TikToka Snapchat i Facebook na początku tego roku udostępniły swoim użytkownikom analogiczne funkcje. Jednak to TikTok wciąż pozostaje potentatem tego rynku.

– Chcemy kontynuować naszą podróż, aby zapewnić naszym użytkownikom, a teraz użytkownikom Reddita najlepsze w swojej klasie produkty wideo. Wierzymy w ideę łączenia twórców wokół zainteresowań i tematów, czego Reddit jest pionierem w naszej rosnącej społeczności Dubsmash – powiedział Suchit Dash, szef Dubsmash.

Według firmy analitycznej Sensor Tower aplikacja mobilna Dubsmash została pobrana 196,8 milionów razy na całym świecie. Dla porównania, aplikacja mobilna TikTok została pobrana prawie 2,6 miliarda razy na całym świecie od czasu jej uruchomienia. To pokazuje ogromną przewagę chińskiego giganta oraz to, jak ogromny jest to rynek.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem