Redukcja kosztów w HSBC: koniec aplikacji Zing

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Redukcja kosztów w HSBC: koniec aplikacji Zing

Udostępnij:

HSBC zamyka międzynarodową aplikację płatniczą Zing. Według źródeł, może to spowodować utratę pracy przez ok. 400 osób. Decyzja jest częścią strategii nowego dyrektora generalnego Georga Elhedery’ego, zmierzającej do redukcji kosztów i uproszczeniu struktury banku.

Aplikacja płatnicza Zing została uruchomiona rok temu i była skoncentrowana na płatnościach transgranicznych. Miała być odpowiedzią na rosnącą popularność fintechów, takich jak Revolut i Wise, oferujących niższe opłaty transakcyjne.

Chociaż bank nie ujawnia dokładnej liczby stanowisk do likwidacji, źródła wskazują, że liczba ta obejmie znaczącą część personelu.

– Po strategicznym przeglądzie Zing w ramach HSBC i po dokładnym rozważeniu, podjęliśmy decyzję o zamknięciu Zing i zintegrowaniu jego podstawowej platformy technologicznej z HSBC – poinformował rzecznik banku w oświadczeniu. Bank podkreśla, że chce skupić się na obszarach z wyraźną przewagą konkurencyjną oraz możliwościach rozwoju.

Aplikacja została pierwotnie zaprojektowana jako uzupełnienie oferty HSBC Global Money, przeznaczonej dla międzynarodowych klientów Wealth i Personal Banking. Miała przyciągnąć nowych użytkowników spoza tradycyjnej bazy klientów banku. Po objęciu funkcji dyrektora generalnego we wrześniu 2023 roku, Georges Elhedery, uznał dalsze inwestycje w Zing za nieefektywne wykorzystanie kapitału.

Czytaj także: