Relacja z API Hours

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

API Hours – pierwsza konferencja dla developerów aplikacji na Facebooka za nami. 5 znakomitych prezentacji i ponad 100-osobowa publiczność to bilans wtorkowego wieczoru w krakowskim klubie Lizard King. Organizatorem spotkania była spółka Ganymede – developer gier społecznościowych i mobilnych.

API Hours – pierwsza konferencja dla developerów aplikacji na Facebooka za nami. 5 znakomitych prezentacji i ponad 100-osobowa publiczność to bilans wtorkowego wieczoru w krakowskim klubie Lizard King. Organizatorem spotkania była spółka Ganymede – developer gier społecznościowych i mobilnych.

– W ciągu 8 lat działalności udało nam się zdobyć spore doświadczenie w dziedzinie gier społecznościowych i implementacji API portali z całego świata. Zorganizowaliśmy to spotkanie, aby podzielić się z Wami wiedzą, zainspirować, a może i nauczyć czegoś od Was – powiedział Marek Wylon, CEO Ganymede, witając gości.

Na kilkugodzinne spotkanie przy piwie zorganizowane przy współpracy z Facebookiem, złożyło się 5 prezentacji związanych z tematem implementacji API. Większość wystąpień to studia przypadku konkretnych aplikacji, natomiast dominującymi tematami okazały gamifikacja i implementacja gier społecznościowych.

Barcamp rozpoczął Marcin Lewicki – ekspert konferencji, który opowiedział o nowych możliwościach rozwoju Open Graphu w kontekście platform mobilnych: Android i iOS oraz aplikacji webowych. Prezentacja została przygotowana przy współpracy z inżynierami pracującymi dla Facebooka i okazała się przydatnym wprowadzeniem dla późniejszych wystąpień.

Bartek Nowotarski, CEO agencji Megafoni, opowiedział o projekcie, który zgarnął dwie nagrody podczas hackatonu organizowanego przez Facebooka w Polsce. Flower Power to aplikacja, która powiadamia użytkownika o konieczności podlania kwiatka, a czujnik w glebie sygnalizuje, kiedy roślinie brakuje wody.

Irek Olczak i Adrian Witkowski omówili współpracę HBO Polska z platformą gamikacyjną Gamfi.pl. Dlaczego telewizja postawiła na grywalizację i jakie cele udało się osiągnąć temu duetowi – to jedne z wielu pytań, na które odpowiedzieli prelegenci.

Temat gamifikacji sieci wrócił w prezentacji Leszka Bukowskiego. Wykładowca w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych przedstawił model gry opartej na sieci współlubienia postów na fanpage’u.

Na koniec uczestnikom zafundowano prawdziwe, growe emocje. Ostatnia prezentacja dotyczyła implementacji gry na przykładzie najnowszego tytułu Ganymede dostępnego na Facebooku – Last Temple. To gra typu matching puzzle, która przenosi użytkownika w sam środek magicznej, szamańskiej wioski.

– API Hours to konferencja, która ma na celu zintegrowanie lokalnego środowiska developerów związanych z programowaniem aplikacji przeznaczonych na największy portal społecznościowy. Sam pomysł zrodził się podczas rozmowy z ludźmi pracującymi w londyńskim biurze Facebooka. Okazało się, że temat API Facebooka nadal jest u nas czymś stosunkowo świeżym i warto byłoby poświęcić mu więcej uwagi. My stworzyliśmy miejsce wymiany wiedzy i doświadczeń dla tych, którzy dopiero zaczynają, z tymi, którzy już odnieśli sukces. Mamy nadzieje, że spotkanie zrealizowało postawione przed nim cele – dodaje Marcin Lewicki z Ganymede, prelegent i ekspert konferencji.

źródło: informacja prasowa