Restaumatic.com pozyskało 3 miliony zł dofinansowania

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Restaumatic.com pozyskało 3 miliony zł dofinansowania

Udostępnij:

Restaumatic.com obsługuje obecnie około 2200 restauracji, przez system przechodzi ponad 160.000 zamówień online miesięcznie (to niewiele mniej niż przez pizzaportal.pl), a tempo wzrostu jest dużo wyższe i to przy mikroskopijnych nakładach w stosunku do pizzyportal.pl, pyszne.pl, czy UberEats. Firma obecna jest w Rumunii, Chorwacji, Słowacji i Czechach. Właśnie zaczyna testować sprzedaż w Niemczech i Holandii. A wszystko zaczęło się od… bankructwa.

Historia startupu Restaumatic.com jest o tyle ciekawa i nietypowa w porównaniu do innych, że jej twórca, kiedy zakładał startup miał już 48 lat i nigdy wcześniej nie był związany z branżą IT, a tym bardziej z branżą gastronomiczną. I choć początkowo miał pomysł na zupełnie inne narzędzie, ostatecznie udało mu się odnieść sukces.

48-letni Marek Skubacz od 15 lat zajmował się prowadzeniem fabryki produkującej okna. Kryzys budowlany w 2010 roku nie dał szans przerwania firmie superOKNO. Marek Skubacz postanowił zasięgnąć rady swojego zięcia, Mariusza Gralewskiego (założyciela GoldenLine.pl i ZnanyLekarz.pl), co robić dalej. Spotkanie się przedłużało, a panowie zgłodnieli. Okazało się, że zamawianie przez telefon pizzy w sobotni wieczór przysporzyło im wielu trudności. Tak wpadli na pomysł założenia portalu do zamawiania jedzenia online – Skubacz.pl.

Był to czas, kiedy popularne serwisy do zamawiania jedzenia online dopiero stawiały pierwsze kroki. W pewnym momencie zaczęła się wojna na rynku pomiędzy: skubacz.pl, pizzaportal.pl i pyszne.pl. Niestety i tym razem Skubacz przegrał wojnę rynkową. Co nie oznaczało, że zamierzał się poddać. I tak Marek Skubacz, który był wtedy już po 50-tce, zaczął kolejny raz wszystko od nowa. Jednak tym razem nie musiał zaczynać od zupełnego zera. Postanowił zmienić profil działania swojego startupu, miał już technologię i bazę klientów.

Tak powstał Restaumatic.com – system do zamawiania jedzenia online bezpośrednio w restauracji dedykowany właśnie restauratorom. System umożliwia skorzystanie z gotowych stron www oraz wtyczek do istniejących już stron. W projekt zainwestował fundusz inovo.vc 2 miliony złotych.

– Super korzyścią jest relacja jaką mamy z właścicielami restauracji, bo wiedzą, że gramy do jednej bramki. To nie jest pozorna współpraca jak portal-restauracja, gdzie każdy myśli jak ograć drugą stronę. Restauracje mają u nas 1 dzień na wypowiedzenie współpracy, ale praktycznie nikt tego nie robi, chyba że kończy działalność lub zmienia profil. Ponadto,  jesteśmy już mocno zaawansowaniu w budowaniu Systemu Operacyjnego Restauracji. To nowy produkt, który znacząco wpłynie na funkcjonowanie restauracji – komentuje Marek Skubacz.

Najnowsza inwestycja w wysokości 3 mln zł choć, jak przyznaje Marek Skubacz, nie jest spektakularnie wysoka, jednak pozwoli firmie na dalszy rozwój.