Revolut zakończył 2024 rok z rekordowymi wynikami finansowymi. Firma osiągnęła 3,1 miliarda funtów przychodu – o 72 proc. więcej niż w roku poprzednim – oraz 1,1 miliarda funtów zysku przed opodatkowaniem, co stanowi ponad dwukrotny wzrost rok do roku.
– Nie tylko przyspieszyliśmy wzrost liczby użytkowników, zdobywając niemal 15 milionów nowych klientów na całym świecie, ale przede wszystkim zauważyliśmy, że coraz częściej korzystają oni z szerokiego wachlarza naszych usług – zarówno tych skierowanych do konsumentów, jak i w ramach Revolut Business – podkreśla Nik Storonsky, CEO i współzałożyciel firmy.
Na koniec 2024 roku Revolut obsługiwał już 52,5 miliona klientów detalicznych. Salda klientów – jeden z kluczowych wskaźników firmy, świadczący o tym, jak często użytkownicy traktują Revolut jako główne konto – wzrosły o 66 proc., osiągając poziom 30 miliardów funtów. Wzrost ten był efektem zarówno rosnących depozytów, jak i wyższych sald użytkowników.
Więcej liczb
Znaczną część przychodów firmy stanowiły wpływy z subskrypcji – 423 miliony funtów, co oznacza wzrost o 74 proc. względem roku 2023. Jeszcze większą dynamiką wykazał się segment usług inwestycyjnych – przychody z tego tytułu wzrosły o 298 proc., m.in. dzięki zwiększonej aktywności w handlu kryptowalutami oraz uruchomieniu platformy Revolut X – niezależnej giełdy kryptowalut.
Oferta biznesowa przyniosła Revolutowi ponad 460 milionów funtów przychodu, co stanowi około 15 proc. całkowitych przychodów firmy. Wzrost rentowności firma zawdzięcza również wdrożeniu większej dyscypliny finansowej.
W 2024 roku Revolut uzyskał licencję bankową w Wielkiej Brytanii i znajduje się obecnie w fazie tzw. „mobilizacji”. Firma zatrudnia już ponad 10 tysięcy osób – to wzrost o prawie 2 tysiące pracowników w porównaniu z rokiem wcześniejszym.
– To dopiero początek. Zbliżamy się do osiągnięcia 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie w 100 krajach. Ten ambitny cel koncentruje nasze działania na rewolucjonizowaniu dostępu do finansów poprzez innowacyjne produkty i płynne doświadczenia użytkownika – Nik Storonsky, CEO i współzałożyciel firmy.