Regionalna siedziba fintechu na Azję i Pacyfik zlokalizowana będzie w Singapurze. Firma współpracuje aktywnie z regulatorem w Singapurze przy procedowanej w Parlamencie nowej ustawie o Usługach Płatniczych
Plany globalnej ekspansji fintechu Revolut nabierają przyspieszenia wraz z przyznaną przez lokalnego regulatora w Singapurze (Monetary Authority of Singapore) licencją na świadczenie usługi przelewów międzynarodowych (Remittance License), a także akceptację Karty Przedpłaconej (Stored Value Facility), które umożliwią oficjalną działalność w Singapurze.
Londyński fintech proaktywnie współpracuje z regulatorem w Singapurze w ramach prac nad nową ustawą o usługach płatniczych (Payment Service Bill) dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniami z Europy. W Japonii Revolut uzyskał z kolei autoryzację lokalnego regulatora Japan Financial Services Agency i otrzymał licencję na działalność na terenie całego kraju. Dołączył tym samym do niewielu międzynarodowych instytucji, które uzyskały taką licencję w Japonii.
Revolut potwierdził także, że znajduje się w fazie finalnych testów poprzedzających wejście na wspomniane wyżej rynki i debiut w regionie APAC w pierwszym kwartale 2019 roku. Oczekiwanie na rynkowy debiut Revolut w Azji narasta, czego dowodem jest ponad 50 000 osób na liście kolejkowej oczekujących na opcję założenia konta.
Siedziba Revolut w regionie APAC zlokalizowana będzie najprawdopodobniej w Singapurze, skąd pracować będą lokalni menedżerowie odpowiedzialni za rozwój biznesu, public relations i compliance. Zespół ten już istnieje i pracuje. Revolut planuje też zatrudnić dodatkową osobę, która z Singapuru pokieruje w najbliższych miesiącach dalszą ekspansją. Tymczasem, w Japonii, Revolut zawiązał lokalne partnerstwa z firmami Rakuten, Sompo Japan Insurance (SJNK) i Toppan, a także powołał lokalny zespół, wzmacniając swoje kompetencje w zakresie operacji i compliance.
Zdaniem firmy szansa na zmianę reguł gry i dynamicznego wejścia na rynki APAC jest duża, ze względu na rosnącą latami frustrację i niezadowolenie konsumentów z wysokich opłat pobieranych przez potężne lokalne banki detaliczne, zwłaszcza za płatności za granicą i przelewy międzynarodowe. Revolut widzi w tym jeden z czynników, który może pomóc firmie zakwestionować rynkowe status quo i stworzyć alternatywę dla lokalnych finansowych monopoli w regionie.
Według badań firmy Oracle, 7 na 10 Singapurczyków jest otwarta na to by przejść na alternatywne usługi cyfrowe – to więcej niż wynosi globalna średnia, która wynosi 67%. Japończycy wolniej adoptowali podobne innowacje, z zaledwie 50% konsumentów gotowych zmienić dostawcę usług cyfrowych, zdaniem Revolut szybko się to zmieni.
Co ciekawe, rezydenci Japonii i Singapuru są posiadaczami najsilniejszych paszportów, które umożliwiają podróżowanie bez wizy do największej ilości krajów. Ponad 16 milionów Japończyków podróżuje za granicę każdego roku. Z kolei, według badań firmy Visa, Singapurczycy są światowymi liderami pod względem podróży służbowych i wypoczynkowych4. Mimo to, 4 na 10 Singapurczyków twierdzi, że wartość i stosunek ceny do jakości ich podróży pozostawia wiele do życzenia, co więcej lokalne banki pobierają niemiłosierne prowizje za wydatki ponoszone za granicą. Revolut może rozwiązać ten problem.
– Współpracujemy bardzo blisko z regulatorem w Singapurze by nadać optymalny kształt przyszłemu otoczeniu regulacyjnemu w tym kraju. Służymy naszą radą i pomocą. Zostaliśmy obdarzeni zaufaniem co do naszej wizji i modelu biznesowego. Otrzymaliśmy zachętę do przeniesienia na lokalny grunt w Singapurze przetestowanych już w Europie innowacji. Z kolei nasze partnerstwa z tak potężnymi graczami jak Rakuten, SJNK czy Toppan obrazuje mocne wsparcie jakie otrzymaliśmy w Japonii. Jesteśmy pewni, że uda nam się zmienić reguły gry i to w jaki sposób konsumenci byli obsługiwani przez banki w regionie APAC, z pomocą naszej technologii i innowacji. Wierzymy, że uda nam się stworzyć wiele nowych usług dopasowanych do stylu życia w Azji, gdzie intensywnie korzysta się z podłączonych do wydajnych sieci urządzeń mobilnych. To ogromny rynek i cieszymy się, że już teraz tak wiele osób oczekuje na uruchomienie naszego produktu – powiedział Nik Storońsky, współzałożyciel i CEO w Revolut.
– Pracujemy intensywnie nad tym, by konsumenci na możliwie największej liczbie rynków w regionie Azji i Pacyfiku skorzystali z usług finansowych opartych na niedrogim i przejrzystym cenniku, nagradzanym na świecie UX i błyskawicznej zdalnej rejestracji konta w niecałe 3 minuty z poziomu aplikacji Revolut. Chcemy stać się dla konsumentów w Singapurze platformą usług spełniającą na co dzień ich wszelkie potrzeby finansowe. Po debiucie w Singapurze i w Japonii, które traktujemy strategicznie, nastąpi dalsza ekspansja na kolejne rynki” – powiedział Jakub Zakrzewski, General Manager Revolut w APAC.
– Zamierzam wykorzystać do ekspansji w Azji strategie i taktyki Revolut przetestowane już z sukcesem w Anglii, Francji i Polsce oraz całe moje doświadczenie z pracy w Singapurze i Hong Kongu dla takich marek jak Easyship czy Lazada Group – dodaje Zakrzewski.