Revolut w 2019 roku potroił przychody i zwiększył bazę klientów z 3,5 do 10 milionów

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Revolut w 2019 roku potroił przychody i zwiększył bazę klientów z 3,5 do 10 milionów

Udostępnij:

Revolut, globalna platforma usług finansowych, z której korzysta 13 milionów klientów, udostępnił wyniki finansowe za 2019 rok, które świadczą o niesłabnącym wysiłku firmy by dotrzeć z ofertą do milionów klientów na całym świecie.

Przychody firmy niemal potroiły się rok do roku, do poziomu 162,7 milionów £ na koniec 2019 r. (2018: 58,2m £) dzięki nowym produktom i większemu ich wykorzystaniu przez rosnącą społeczność klientów. W tym samym okresie liczba klientów przekroczyła 10 milionów (z 3,5 miliona w 2018 r.) Podczas gdy strata z działalności operacyjnej sięgnęła 107,4 milionów £ (2018: 34,1m £), co odzwierciedla duże inwestycje w rozwój produktów i ekspansję geograficzną, marża brutto poprawiła się w przeciągu 2019 roku z 17% do 39%. Liczba klientów korzystających z Revolut codziennie (Daily Active Customers) wzrosła o 231%, a liczba klientów korzystających z planów płatnych o 139%.

Za ofertą retail podążała oferta biznesowa. Liczba firm korzystających z Revolut Business wzrosła rok do roku o 260%, do poziomu 220 tysięcy klientów firmowych na koniec roku 2019. Liczba firm korzystających z Revolut Business w każdym tygodniu (Weekly Active Business) wzrosła o 321%.

Podstawowym bezpośrednim kosztem działalności pozostaje koszt akceptacji i procesowania transakcji, obsługi kart i pozyskiwania klientów. Wraz ze wzrostem bazy klientów i wolumenu transakcji firma zwiększyła w 2019 r. efektywność kosztową. Ogólne koszty administracyjne wzrosły z 24 milionów £ w 2018 r., do 92 milionów £ w 2019 r., głównie w efekcie wzrostu zatrudnienia z 633 osób na koniec 2018 r., do 2261 osób na koniec 2019 r. Oprócz pracowników zatrudnionych w Londynie, firma rozwijała intensywnie biura w Europie (zwłaszcza w Krakowie) i na świecie, w tym w Singapurze i USA.

W 2019 r. Revolut uruchomił wiele nowych produktów i usług, w tym nowe kryptowaluty i płatności za pomocą Google Pay i Apple Pay. Firma uruchomiła też działalność na nowych rynkach, w Australii, Singapurze i w USA.

– Wciąż wiele przed nami, ale jesteśmy zadowoleni z wyników za rok 2019. Potroiliśmy przychody i powiększyliśmy liczbę klientów z 3,5 do 10 milionów. Co ważne liczba klientów używających Revolut każdego dnia wzrosła o 231%, a liczba klientów płacących za nasze usługi wzrosła o 139% – powiedział Nik Storoński, Współzałożyciel i CEO w Revolut.

– Od początku roku byliśmy skupieni na dalszym rozwoju innowacyjnych usług dla naszych klientów, ekspansji na nowe rynki i zwiększaniu strumieni przychodów ze wszystkich linii biznesowych przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Pomimo obecnych wyzwań rynkowych, pozostajemy skupieni na celu jakim jest osiągnięcie rentowności – dodał Nik Storoński.

– Zarówno rok 2019 jak i początek roku 2020 były dla Revolut okresem znaczących osiągnięć i ekspansji. Stawia to firmę na dobrej pozycji i rysuje perspektywę zrównoważonego rozwoju w długim okresie. Nasz rozwój w trakcie pandemii udowodnił odporność firmy i przyjętej przez nas strategii, co docenili nasi inwestorzy – powiedział Martin Gilbert, szef rady dyrektorów w Revolut.

Wydarzenia po roku 2019

Po upływie roku 2019 Revolut nie zwolnił tempa. W lutym 2020 roku firma pozyskała pół miliarda dolarów finansowania w serii D zdominowanej przez duże amerykańskie fundusze z Doliny Krzemowej, m.in. Technology Crossover Ventures (TCV). Ta runda finansowania została w czerwcu rozszerzona o dodatkowe 80 milionów $ pozyskane od amerykańskiego funduszu TSG Consumer Partners, kończąc inwestycję na poziomie 580 milionów $.

Od początku roku 2020 Revolut uruchomił lub rozwinął wiele nowych usług, m.in. transakcje giełdowe, handel surowcami i metalami szlachetnymi, aplikacje i karty dla dzieci Junior, platformę z okazjami Rewards, zaczął też uruchamiać działalność w oparciu o licencję bankową w Europie.

Gdy na początku roku koronawirus stworzył zagrożenie dla ludzi i firm na całym świecie, Revolut błyskawicznie przeniósł wszystkie biura i pracowników na bezpieczną pracę zdalną, bez wpływu na bieżące procesy i obsługę klientów. Kiedy biznes odczuł spadek przychodu z tytułu interchange, spowodowany mniejszą liczbą transakcji, zwłaszcza kartami fizycznymi, Revolut wykorzystał różnorodność swojego portfolio produktów i usług. Liczba klientów nie przestała rosnąć i właśnie przekroczyła 13 milionów. Niektóre produkty, jak handel kryptowalutami, zwiększyły swoją popularność w trakcie kwarantanny. Firma szybko ścięła wydatki, które nie miały krytycznego znaczenia dla biznesu i jeszcze mocniej zacieśniła kontrolę nad kosztami operacyjnymi. Choć pandemia spowolniła tempo wzrostu Revolut i nadal wywiera wpływ na biznes, firma zachowuje duży, bezpieczny zapas jeśli chodzi o regulacyjne wymogi w zakresie płynności i kapitału.