Razem przez życie z kontem wspólnym
Konta wspólne Revolut to elastyczność i dopasowanie – odpowiadają potrzebom różnego typu relacji i par. Aby założyć wspólne konto bankowe, klienci nie muszą tłumaczyć kto z kim i dlaczego, ani udowadniać, że mieszkają razem. Konto wspólne w połączeniu z kontem Revolut <18 może być centrum rodzinnych finansów, ale równie dobrze mogą z niego korzystać wszelkiego typu pary – rodzeństwo, partnerzy, współlokatorzy i przyjaciele.
Według badania Revolut Money Report z początku 2023 r., 58% Europejczyków (w tym 51% w Polsce) preferuje wspólne konto do zarządzania wydatkami z partnerem lub partnerką, w sposób wyłączny (32% EU, 27% PL) lub jako uzupełnienie do kont prywatnych każdego z partnerów (26% EU, 24% PL). 33% zapytanych (39% w Polsce) woli jednak swoje budżety i pieniądze trzymać na osobnych kontach. 5% przyznało (4% w Polsce), że nie rozmawiają ze sobą o pieniądzach, bo nie chcą mieszać ze sobą miłości i finansów. 4% na pytanie czy lepiej mieć osobne czy wspólne konto do zarządzania wydatkami gdy mieszka się z partnerem lub partnerką wybrało odpowiedź nie wiem/wolę nie mówić (6% w Polsce).
Kiedy Revolut zapytał, jak Europejczycy dzielą się wydatkami z życiowym partnerem, najpopularniejszą odpowiedzią było 50/50 (36% EU, 33% PL). 22% respondentów stwierdziło (19% w Polsce), że wkład jednej osoby w parze powinien być większy lub mniejszy, w zależności od poziomu dochodów. 7% wskazało (11% w Polsce), że najlepiej jeśli jedna osoba w parze płaci za czynsz, a druga za rachunki i zakupy spożywcze. 4% wybrało opcję (również 4% w Polsce), w której jeden partner pokrywa wszystkie wydatki, ponieważ zarabia znacznie więcej. 1% potwierdziło (0% w Polsce), że stroną pokrywającą wydatki/czynsz nie są oni sami, lecz ich rodzice. 24% deklarowało (27% w Polsce), że nie zwracają na to uwagi/nie ma w tym względzie reguły.
Ustalaj, dziel i płać rachunki przez grupowy czat
W listopadzie 2022 r. Revolut udostępnił funkcję komunikatora w aplikacji, za pomocą którego klienci na całym świecie mogą czatować, udostępniać sobie emotikony, gify, naklejki, a także wysyłać i prosić o pieniądze innych klientów. Wraz z nową odsłoną 9.0 aplikacji pojawił się Revolut Chat w wersji grupowej. Nowa funkcja pozwala kilku osobom omawiać i wyjaśniać w aplikacji Revolut szczegóły płatności – zamiast przełączać się między różnymi aplikacjami i komunikatorami – w celu uiszczenia płatności. Zmiany te wpisują się w misję firmy oferowania usług, które obejmują wszystkie kwestie związane z finansami w jednym miejscu. W zaprojektowanym z myślą o bezpieczeństwie Revolut Chat wszystkie wiadomości są szyfrowane. Klienci, którzy nie planują korzystać z funkcji mogą wyłączyć go w sekcji „Bezpieczeństwo i prywatność”.
Co nowego w wersji 9.0?
Skróty na ekranie głównym: klienci mogą zmieniać wygląd aplikacji dzięki widżetom, które można dodawać i dopasowywać względem siebie na ekranie głównym.
UX: zmiany w wersji 9.0 dotyczą szeregu usprawnień w kontekście UX i wydajności, które klienci zgłaszali jako potencjalne bariery w podejmowaniu decyzji i realizacji transakcji. Revolut na bieżąco zbiera opinie klientów, które przekładają się później na kolejne ulepszenia.
Revolut Chat: klienci mają możliwość czatowania w grupie osób, które współdzielą rachunek, lub omawiać i zarządzać wszystkim, co dotyczy wspólnych wydatków.
Konta wspólne: Klienci z krajów EOG (z ang. EEA) mogą otworzyć rachunek wspólny z kimkolwiek zechcą (o ile mają konto obsługiwane przez ten sam podmiot w grupie Revolut np. Revolut Bank UAB), niezależnie od tego, czy jest to ich życiowy partner(ka), przyjaciel(ka), czy członek rodziny.
„Każdy klient może teraz dostosować wygląd ekranu głównego swojej aplikacji Revolut do własnych potrzeb – dzięki skrótom płacić szybciej online wirtualną kartą jednorazową, wysyłać pieniądze znajomym lub sprawdzać stan konta. Zaawansowane opcje customizacji i intuicyjny interfejs ułatwią klientom poruszanie się po ulubionych usługach i funkcjach. Cieszę się, że Revolut staje się bardziej społecznościowy i inkluzywny, dopasowuje się do potrzeb ludzi, różnych typów relacji i budżetów. Zarówno konta wspólne, jak i grupowy czat pomogą uporządkować wydatki z kimkolwiek dzielimy nasze życie finansowe – łącząc najlepsze funkcje społecznościowe i bankowe” – powiedział Joseph Heneghan, prezes Revolut Bank.
Z biegiem lat klienci Revolut stali się jedną z największych społeczności na świecie skupioną wokół spraw finansowych. Aplikacja oferuje szereg funkcji do współdzielenia finansów z innymi ludźmi oraz przyspieszania i ułatwiania codziennej bankowości – Konta wspólne, Revolut Chat w wersji grupowej, konta Revolut <18 dla rodziców i dzieci, grupowe sejfy Group Vaults, błyskawiczne i bezpłatne przelewy krajowe i międzynarodowe pomiędzy klientami Revolut (peer-to-peer).
Aby otworzyć konto wspólne, obydwie osoby muszą być klientami Revolut i zaktualizować aplikację do nowej wersji obsługującej funkcję Joint Accounts. Ponadto, obie osoby muszą mieć konta osobiste zarejestrowane w tym samym kraju, przez ten sam podmiot lub oddział Revolut (np. Revolut Bank UAB), nie mogą mieć też innego wspólnego konta wspólnego Revolut (ani wysłanego i oczekującego na potwierdzenie zaproszenia do innego konta wspólnego Revolut). Więcej informacji na temat kont wspólnych można znaleźć na stronie internetowej.
Revolut Money Report: Czy szczęście i pieniądze idą ze sobą w parze?
Revolut w pierwszym roku rentowności wypracował 26,3 mln £ zysku
Revolut buduje mobilny marketplace: Shops, czyli oszczędne zakupy z cashbackiem do 3%