Robo Technologies rusza ze zbiórką crowdfundingową. Chce pozyskać 1,74 mln na rozwój zabawek edukacyjnych

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

ROBO Wunderkind

Udostępnij:

Po wyjściu poza krąg startupów i pobiciu kolejnych rekordów zbiórki, polski rynek crowdinvestingu wykonuje następny milowy krok. Właśnie wystartowała pierwsza w kraju kampania CrowdfundingVC, promowana na platformie Crowdway. Fundusz Arkley II Seed Fund ogłosił w niej zamiar sprzedaży części posiadanych udziałów w spółce z sektora EdTech – RoboTechnologies GmbH, z której produktów skorzystało już 70 tys. dzieci w 60 krajach. Cel kampanii na Crowdway.pl to 1,74 mln zł. Wcześniej ROBO odniosło sukces na Kickstarterze.

Equity crowdfunding początkowo był alternatywą dla biznesów, które na wczesnym etapie rozwoju nie mogły liczyć na zainteresowanie dużych inwestorów. Obecnie fundusze venture capital coraz chętniej łączą siły ze społecznością crowdfundingową w ramach inwestycji Crowdfunding VC (Crowdfunding Venture Capital).

Pierwszą tego typu transakcję w Polsce chce przeprowadzić fundusz Arkley II Seed Fund. Jej przedmiotem są udziały w spółce Robo Technologies GmbH (austriacki odpowiednik sp. z o.o.), która ze swoim projektem ROBO Wunderkind w zaledwie 3 lata ze stadium tzw. „doliny śmierci” przeszła do fazy „fast-grow” – najbardziej dynamicznego etapu wzrostu wartości firmy.

– Fundusz Arkley zgodnie z harmonogramem kończy wkrótce zaplanowany na 4 lata okres finansowania rozwoju spółki Robo. Postanowiliśmy podzielić się z inwestorami crowdfundingowymi udziałami w spółce, by wspólnie z nimi doprowadzić do wyjścia z inwestycji do końca 2020 roku – powiedział Andrzej Dyngosz, wiceprezes Arkley II Seed Fund SA. – To idealny moment na zakup udziałów w spółce, która właśnie osiągnęła równy 1 milion euro przychodów od początku działalności, a po fazie intensywnych inwestycji już w przyszłym roku ma osiągnąć rentowność operacyjną – dodał.

W ramach zbiórki promowanej na platformie Crowdway.pl fundusz proponuje pakiety udziałów w spółce Robo Technologies GmbH, o wartości od 1 tys. euro. Przewidziano również crowdfundingowe benefity w postaci produktów ROBO. Każdy inwestor będzie mógł zdecydować o wyjściu z projektu do końca 2020 r. lub przedłużeniu zaangażowania w dalszy rozwój spółki.

– Cel kampanii to równowartość 1,74 mln zł, jednak nie mniej ważna dla nas jest możliwość prezentacji innowacyjnych rozwiązań ROBO Wunderkind wśród inwestorów, dystrybutorów oraz konsumentów w Polsce, która stanowi obiecujący rynek zbytu robotów. Część środków pozyskanych ze zbiórki zostanie przeznaczona na zatrudnienie zagranicznych specjalistów w dziedzinie pozyskiwania funduszy dla spółek oraz realizację strategii wyjścia z inwestycji dla udziałowców– dodał Andrzej Dyngosz.

ROBO Wunderkind łączy zabawę i naukę programowania

ROBO Wunderkind jest narzędziem z sektora EdTech (educationtechnology), łączącym zabawę i naukę programowania. W ramach projektu powstały zabawki edukacyjne, które wprowadzają dzieci w wieku 5+ w świat robotyki i kodowania,  w ten sposób  wspierając wczesny rozwój pokolenia przyszłych technologicznych geniuszy. Spółka stworzyła trzy modele robotów: ROBO Starter, Education oraz Advancedwraz z aplikacjami oraz programami nauczania dla szkół i przedszkoli. W 2020 roku do rodziny dołączy nowy produkt – ROBOGo.

Do tej pory spółka sprzedała już 9000 robotów, które znalazły nabywców w 60 krajach na całym świecie, wprowadziła programy do ponad 200 szkół, a z nauczania przy pomocy zestawów ROBO Wunderkind skorzystało aż 70 tys. dzieci. Firma pozyskała też kilkunastu znaczących dystrybutorów, w tym największego operatora w sektorze edukacji w USA – The Douglas Stewart Company. Produkty ROBO są dostępne w sklepie internetowym spółki, a także na Amazon.com.

Pomysł ROBO Wunderkind w 2015 roku zachwycił społeczność na Kickstarterze, która wsparła projekt kwotą 246 tysięcy dolarów wobec założonego celu 70 tys. USD. Zespół Robo zdobył już 12 prestiżowych nagród na całym świecie, w tym m.in.: Parent’s Choice Award (USA), Startup of the Year (Austria), a produkty znalazły się na liście „must have” najgorętszych tegorocznych zabawek STEM wedługTechCrunch.

ROBO Wunderkind

Robotyka i matematyka cieszą się zainteresowaniem

Koncept ROBO Wunderkind został stworzony przez Annę Iarotską, Yuri Levina i Rustema Akishbekova. Dostawa pierwszych robotów ruszyła w 2016 roku. W tym czasie pomysł spotkał się z ogromnym zainteresowaniem branży EdTech, społeczności zgromadzonej wokół platformy Kickstarter, a także inwestorów instytucjonalnych.

W 2016 roku w spółkę zainwestował Arkley II Seed Fund SA. Kolejne rundy finansowania zrealizowali międzynarodowi Aniołowie Biznesu, a ostatnią kwotę dokapitalizowania w wysokości 750000 euro Robo pozyskało w maju 2019 roku od inwestora z Austrii.– Łącznie Robo Technologies GmbH pozyskało do tej pory prawie 1,85 mln euro w różnych rundach finansowania – podkreśla spółka.

Produkty ROBO Wunderkind są obecne na rynku od grudnia 2017 roku. W 2021 roku spółka planuje osiągnąć sprzedaż 72 tys. robotów oraz przychody przekraczające 10 mln euro. Celem firmy jest zrewolucjonizowanie edukacji dzieci w dziedzinie programowania i kodowania oraz wprowadzenie ROBO Wunderkind do szkół i przedszkoli, jako najbardziej efektywnego programu w obszarze nauczania nowych technologii.

Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform informujących o kampaniach crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Działa od 2015 r. Na swoim koncie ma zakończone sukcesem wsparcie kampanii w ramach społecznościowego pozyskiwania kapitału na rozwój projektów start-upowych i spółek szybkiego wzrostu. Dotychczas, wraz z markami PINTA BarrelBrewing, Doctor Brew, Bivrost i Lovely pobiła rekordy polskiego crowdinvestingu. Platforma należy do CrowdVentures Sp. z o.o. www.crowdway.pl

Arkley II Seed Fund SA powstał w 2015 roku. Jest funduszem seedowym specjalizującym się w inwestycjach w spółki na wczesnym etapie rozwoju. Arkley skupia się bezpośrednio na projektach technologicznych w sektorze „hardware”. Obecnie w portfelu ma 4 innowacyjne spółki, z których każda stworzyła produkty o zasięgu globalnym: Robo Technologies GmbH, Lovely Inc., Bivrost sp. z o.o. oraz Tespack DV.