RoboCAMP – najbardziej kreatywny startup w Europie

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Po raz pierwszy, polski startup wygrał międzynarodowy konkurs Startup Europe Awards wspierany przez Komisję Europejską. Wojciech Syrocki, założyciel RoboCAMP, odebrał nagrodę w środę wieczorem w Brukseli. W finale wzięły udział 84 firmy z 14 krajów.

Aby wyłonić najbardziej kreatywny startup kierowano się nie tylko innowacyjnością pomysłu. Komisja brała pod uwagę również wpływ kulturowy i perspektywy rozwoju, a każdy uczestnik konkursu musiał liczyć się z kwestiami dotyczącymi równości płci, integracji społecznej oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi. Ponadto, startup musiał uwzględniać w swojej działalności całą Europę, nie tylko jeden kraj.

Jury przyznało RoboCAMP nagrodę najlepszego startupu w kategorii Kreatywność dodatkowo uzasadniając, że ich działalność ma szerokie możliwości wdrożenia na rynki globalne.

Do finału Startup Europe Awards 2016 dostało się 9 startupów z Polski w kategoriach: Pelvifly (Zdrowie), Jumbster (Turystyka), Ronzo (Ochrona środowiska), DeepDoc (Technologie Informacyjno-Komunikacyjne), Smartbox (Energia), Equally (Technologie Finansowe), Socialgamer (Społeczeństwo), Sense (Inteligentne Miasta) i RoboCAMP (Kreatywność).

Startup Europe Awards to inicjatywa zmierzająca do wyłonienia lokalnych modeli sukcesu, które mogłyby stać się przykładem dla innych przedsiębiorców i administracji publicznej. Jej celem jest wspieranie lokalnych inwestorów i niestandardowych rozwiązań, które pobudzają wzrost przedsiębiorczości.

– Jako Komisja Europejska chcemy, by przedsiębiorczość, dzięki której rośnie gospodarka i zatrudnienie, rozwijała się nie tylko w kilku miastach czy regionach. Więcej osób powinno móc korzystać z jej osiągnięć – podkreśla Isidro Laso, Kierownik sektora Startup Europe.

Eliminacje rozpoczęły się w listopadzie 2016 r. na poziomie krajowym. Ze wszystkich zgłoszeń do Startup Poland Global organizatorzy wybrali 100 zespołów, które wzięły udział w sesjach mentoringowych i doradczych. Następnie, podczas intensywnego szkolenia poprowadzonego przez Piotra Buckiego, 50 zespołów poznało techniki i strategie autoprezentacji. Warsztaty zakończono prezentacjami przed inwestorami i mentorami, po których jury wybrało finałową 10.

– Celem programu Startup Poland Global było nie tylko zaznajomienie uczestników z niezbędnymi umiejętności kształtowania, prezentacji i sprzedaży swoich rozwiązań. Zależało nam szczególnie na tym, żeby umożliwić laureatom wypłynięcie na międzynarodowe wody. Trzymamy kciuki za RoboCAMP i mamy nadzieję, że będzie to początek ich drogi na globalny rynek – mówi Julia Krysztofiak-Szopa, prezes Startup Poland.

RoboCAMP uczy nauczania kodowania i robotyki. Oferuje kompleksowe rozwiązania dla szkół opracowane przez pedagogów, psychologów i inżynierów. Organizuje szkolenia dla nauczycieli online, tworzy ćwiczenia i kompletne kursy dostępne za pomocą platformy e-learningowej, a także zapewnia wyposażenie pracowni robotyki. Co więcej, nauczyciel może liczyć na wsparcie podczas lekcji. RoboCAMP zachęca dzieci do poznawania fizyki, mechaniki, biologii i do rozwiązywania problemów – czy to napotkanych w kodzie, czy też w życiu codziennym.