Na zdjęciu: Oliver Samwer, CEO Rocket Internet | fot. materiały prasowe
Wartość Global Fashion Group leci w dół
Powodem tak dużej starty jest nieudana inwestycja w Global Fashion Group. Jest to firma, która zarządza pięcioma platformami e-commerce handlującymi ubraniami. Spółka ta działa w 24 krajach i zatrudnia ponad 9,5 tysiąca pracowników. Jeszcze rok temu była wyceniana na 3,4 miliarda dolarów, ale ostatnio jej wartość znacznie spadła i wynosi obecnie nieco ponad miliard dolarów.
Według Olivera Samwera, CEO Rocket Internet, mimo niesprzyjających wiadomości niemiecki fundusz inwestycyjny wciąż będzie trzymać się swoich planów. Przedsiębiorca spodziewa się, że do końca 2017 roku jego trzy spółki portfelowe zaczną na siebie zarabiać. Jego zapowiedzi nie powstrzymały jednak spadku wartości firmy. Reuters podaje, że po opublikowaniu komunikatu prasowego wycena Rocket Internet była niższa o 9,7 proc.
Strategia Rocket Internet
Jeszcze rok temu przedstawiciele firmy chwalili się, że od czasu debiutu na frankfurckiej giełdzie wyniki spółki wciąż notują wzrost. Do tego Katarzyna Kazior, ówczesna dyrektor zarządzająca Rocket Internet w Polsce, powiedziała, że utworzenie Global Fashion Group dowodzi tego, że strategia działania Rocket Internet się sprawdza. Dodała, że konsolidacja kilku podmiotów pozwala m.in. obniżyć koszty oraz sprawniej dostarczać produkty.
Strategia niemieckiego funduszu inwestycyjnego polega na przenoszeniu rozwiązań ze Stanów Zjednoczonych na rynki w Europie. I tak na przykład najpopularniejsza spółka koncernu to Zalando, czyli odpowiednik amerykańskiego Zappos. Sukces przedsiębiorstwa z Niemiec polega również na umiejętności kompletowania zespołu. Pracowników szukają m.in. przeglądając profile członków innych firm na LinkedInie, a rekrutacja wraz z podpisaniem umowy traw zwykle dzień. Więcej o tym przeczytasz tutaj.