Rosną przychody małych telekomów. EasyCall chwali się wynikami

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Podczas gdy przychody największych telekomów spadają, wyniki małych spółek telekomunikacyjnych rosną. Przychody easyCALL.pl, operatora telefonii IP dla MŚP, są wyższe niż przed rokiem o ponad 15%. Zarząd spółki tłumaczy, że jest to efekt specjalizacji i migracji klientów dużych telekomów do sieci operatora.

fot. kaboompics.com

Mimo niekorzystnej koniunktury na rynku, easyCALL.pl od dwóch lat systematycznie poprawia wyniki. W 2013 r. operator wypracował blisko 13 mln zł przychodu netto, aż 3 razy więcej niż rok wcześniej. Znacznie wyższy był też zysk ze sprzedaży. Wyniósł on 1,6 mln zł wobec 124 tys. zł w 2012 roku. Dobre wyniki zostały zauważone przez Deloitte i zapewniły spółce miejsce w rankingu Fast 50 CE – najszybciej rozwijających się spółek technologicznych z Europy Środkowo-Wschodniej.

Klienci wybierają mniejszych operatorów

Ubiegły rok spółka świadcząca usługi telekomunikacyjne dla małych i średnich firm również może zaliczyć do udanych. W 2014 r. easyCALL.pl zwiększył przychody o ponad 15% – do poziomu 14,69 mln zł. Rok wcześniej wyniosły one 12,6 mln zł. Niestety, mimo wyższych przychodów, spółka zamknęła ubiegły rok stratą na poziomie 191 tys. zł. Spadek zysku tłumaczyć mogą jej aktywa, których wartość wzrosła w ciągu ostatniego roku do 5,8 mln zł, czyli o ponad 1,3 mln zł. – Na przestrzeni ostatnich miesięcy mocno inwestowaliśmy w rozwój biznesu, siłą rzeczy koszty prowadzenia działalności były wyższe niż rok wcześniej – tłumaczy Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl.

Przychody spółki rosną, bo do jej sieci migrują klienci dużych telekomów. Przyznaje to pośrednio sam Orange w niedawno publikowanym raporcie rocznym, tłumacząc spadek przychodów z telefonii stacjonarnej z poziomu 6,057 mln do 5.520 mln zł nie tylko mniejszym ARPU, ale i utratą 229 tys. klientów. „Przychody z usług stacjonarnych w 2014 r. pozostawały pod presją konkurencji ze strony innych graczy rynkowych oraz technologii mobilnych” – czytamy w raporcie spółki.

– Udało nam się znaleźć niszę, w której bardzo dobrze nam się funkcjonuje. Naszą siłą jest specjalizacja – koncentrujemy się na rynku MŚP na którym ewidentnie brakuje produktów telekomunikacyjnych dedykowanych dla małych firm. Klienci przechodzą do naszej sieci głównie dlatego, że zabrakło na rynku skrojonej dla nich oferty. – tłumaczy Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl.

Dobre wyniki to m.in. efekt wprowadzenia wirtualnej centrali telefonicznej umożliwiającej zarządzanie firmową siecią telefoniczną z poziomu internetowej przeglądarki. W IV kwartale 2014 r. operator oficjalnie zakończył projekt współfinansowany ze środków UE. – Część klientów wciąż migruje do sieci IP ze względu na niższe ceny. Ceny usług spadły jednak na tyle, że coraz istotniejszym argumentem przemawiającym za zmianą operatora są usługi dodatkowe, np. te ułatwiające obsługę klienta, umożliwiające m.in. łatwe ustawianie powiadomień głosowych, stworzenie infolinii, kolejkowanie połączeń, etc. Z tego powodu wirtualna centrala, którą oferujemy w chmurze obliczeniowej, ma duży wpływ na tegoroczne dobre wyniki spółki – tłumaczy Michał Jakubowski.

50 mln zł dzięki nowym usługom

Obecnie spółka znajduje się na etapie wdrażania IPTV (przesyłanie sygnału telewizyjnego w sieciach szerokopasmowych opartych na protokole IP, np.: Internet). Wprowadzenie usługi było pierwotnie zapowiadane na 2014 r., ale start IPTV został przesunięty z uwagi na duże zainteresowanie innymi usługami spółki. W najbliższym czasie easyCALL.pl chce położyć nacisk na rozwój usług telekonferencyjnych. W ubiegłym roku operator zorganizował już kilka dużych przedsięwzięć, w których wymagane było jednoczesne zestawienie nawet kilkuset połączeń. W tym roku easyCALL.pl chce rozbudować usługę o dodatkowe funkcjonalności, w tym m.in. videorozmowy.

W związku z dużym zainteresowaniem telefonią IP chce też rozbudować sieć sprzedaży. Na razie sprzedaje usługi wyłącznie za pośrednictwem warszawskiego biura handlowego, wkrótce ma się to zmienić. Nowe biura sprzedaży spółki w pierwszej kolejności powstać mają w Radomiu i Łodzi. Jeśli model biznesowy się sprawdzi, easyCALL.pl zapowiada rozbudowę sieci sprzedaży w kolejnych lokalizacjach. Operator myśli też o przejęciach. – Przyglądamy się rynkowi i widzimy kilka ciekawych możliwości w tym zakresie – deklaruje prezes easyCALL.pl podkreślając dalej, że taka konsolidacja znacząco wzmocni sprzedaż spółki. – Myślę, że wzrośnie ona kilkukrotnie – w kolejnych latach do poziomu ok. 50 mln zł.