– Pierwszy raz w historii roczny zysk EBITDA Wirtualnej Polski Holding przekroczył 200 mln zł. W trzecim kwartale naszymi najważniejszymi biznesowymi napędami była poprawa efektywności reklamowej na urządzeniach mobilnych w mediach oraz wzrost w e-commerce, głównie w turystyce krajowej i finansach – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Wirtualna Polska dokonała akwizycji spółki AutoCentrum.pl. Jednocześnie startuje z nową wersją superauto.pl, serwisu z samochodami dostępnymi od ręki, w atrakcyjnych cenach.
Wirtualna Polska wprowadziła również nowy standard reklam wideo. W ramach oferty 3×100 reklamodawcy płacą tylko za spoty wideo, które zostaną zliczone wg następujących kryteriów: 100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca. To pierwsza taka oferta wśród polskich wydawców internetowych. Po wprowadzeniu wskaźnika viewability jest to kolejna innowacja, która uwiarygadnia kampanie prowadzone w WP.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl, autocentrum.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w październiku 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,3 mln Polaków.