Rośnie zainteresowanie dwukierunkowymi kampaniami SMS

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Masowa wysyłka SMS najczęściej kojarzy się z jednokierunkowym przekazywaniem komunikatów o różnej treści do szerokiej grupy odbiorców. Inaczej sytuacja wygląda w komunikacji SMS między użytkownikami, gdzie wiadomości tekstowe często wykorzystywane są do prowadzenia dyskusji.

fot. kaboompics.com

Oferowane przez firmę Infobip rozwiązanie 2-Way SMS Messaging pozwala wykorzystać dwukierunkowy potencjał krótkich wiadomości tekstowych i zwiększyć zaangażowanie klientów w kampanie SMS. Usługa, dostępna już w ponad 40 krajach na świecie, w Polsce cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

Usługa 2-way SMS Messaging realizowana jest dzięki wykorzystaniu dedykowanego numeru telefonu, za pośrednictwem którego prowadzone są kampanie marketingu SMS. Odbiorcy mogą otrzymywać z takiego numeru wiadomości tekstowe związane z np. akcjami społecznymi, specjalnymi ofertami oraz programami lojalnościowymi. Jakościowa zmiana w komunikacji polega na tym, że adresaci mogą odpowiedzieć na otrzymane SMS-y, co otwiera możliwość organizowania np. konkursów, quizów i ankiet.

2-way SMS Messaging sprawdza się również w zabezpieczaniu dostępu do danych w serwisach online. Za pośrednictwem tej usługi realizowane jest dwustopniowe uwierzytelnianie (2-Factor Authentication), łączące w sobie element, który użytkownik zna (hasło) z elementem, który posiada (telefon, który pozwala generować jednorazowe hasło PIN). Taki sposób uwierzytelniania dostępu zaczynają wdrażać np. dostawcy przestrzeni dyskowych (np. Dropbox) oraz portale społecznościowe, aby chronić dane użytkowników.

2-way SMS Messaging to usługa, która zwiększa zaangażowanie klientów w kampanie marketingowe i społeczne. Mieliśmy już przykłady firm, które np. oferowały kupony promocyjne i nagrody do rozlosowania wśród osób, które odpowiedziały na SMS. Usługa ta świetnie sprawdza się również, jako skuteczne narzędzie do prowadzenia kampanii ankietowych, które zapewniają firmom łatwe i szybkie pozyskiwanie informacji bezpośrednio od swoich klientów. Obserwujemy duże zainteresowanie tą usługą w Polsce. Coraz więcej firm dostrzega potencjał SMS-ów w zapewnianiu swoim klientom informacji, o które klient prosi bezpośrednio, w momencie, gdy są one potrzebne – np. informacji o saldzie, punktach lojalnościowych, pogodzie, sytuacji na drogach albo aktualności dotyczących marki – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w firmie Infobip.

Każdą kampanią SMS-ową 2-Way można zarządzać przy użyciu narzędzi oferowanych przez Infobip – m.in. krótkich kodów oraz numerów wirtualnych. Zależnie od potrzeb wysyłki mogą być prowadzone z tego samego numeru telefonu dla różnych projektów marketingu SMS lub oddzielnie z numerów dedykowanych poszczególnym kampaniom. Proces wysyłki jest zautomatyzowany i może być w łatwy sposób konfigurowany. W treści SMS-ów mogą znajdować się znaki diakrytyczne, dzięki czemu wszystkie litery, słowa i symbole w każdej wiadomości wyświetlają się poprawnie. Komunikaty złożone z kilku SMS-ów łączone są w jedną wiadomość tekstową.