Rosyjska kopia Foursquare dostanie kolejne dofinansowanie

Dodane:

Łukasz Tokarski Łukasz Tokarski

Udostępnij:

AlterGeo jest rosyjskim odpowiednikiem znanego narzędzia do geolokalizacji o nazwie Foursquare. Podobnie jak swój pierwowzór AlterGeo jest platformą mobilną umożliwiającą użytkownikom interakcje społeczne w różnych miejscach za pomocą check-in’ów (meldunków).

AlterGeo jest rosyjskim odpowiednikiem znanego narzędzia do geolokalizacji o nazwie Foursquare. Podobnie jak swój pierwowzór AlterGeo jest platformą mobilną umożliwiającą użytkownikom interakcje społeczne w różnych miejscach za pomocą check-in’ów (meldunków). Nie znamy dokładnej kwoty dofinansowania, ale mówi się o 5 – 10 milionach dolarów.

Firma Quintira – developer aplikacji poinformował, że doszło do porozumienia w sprawie trzeciej tury finansowania projektu AlterGeo. Za inwestycją stoją Intel Capital i Capital Almaz. Niestety dokładna kwota inwestycji nie została oficjalnie potwierdzona. Serwis Vedomosti donosi, że może ona wahać się między 5-10 milionami dolarów. Takie kwoty wynikałby z 25% udziałów, jakie dostaną inwestorzy, przy wycenie spółki na 20-25 milionów dolarów.

AlterGeo już dwukrotnie uzyskiwało dofinansowanie. Pierwszy raz w 2008 roku w wysokości 50 tysięcy dolarów od funduszu Addventure i drugi raz w 2009 roku, kiedy pozyskało około 1 miliona dolarów z funduszu Kite Ventures.

Usługi oparte na geolokalizacji zaczynają raczkować w Rosji, a AlterGeo jest obecnie największym graczem na tym rynku. Platforma ma około 700 tysięcy użytkowników, którzy, jak twierdzi Denis Alaev (współtwórca AlterGeo), generują dziennie 100 milionów check-in’ów. Trudno jednak brać te informacje poważnie. Przykładowo Foursquare przy ponad 8 milionach użytkowników generuje „zaledwie” 2,5 miliona meldunków dziennie.

Dofinansowanie ma zostać przeznaczone na dalszą rozbudowę bazy aktywnych użytkowników oraz na rozwój technologii aplikacji. Jak twierdzi Alaev, spółka jeszcze w tym roku będzie przynosić zyski.

Niewątpliwie kolejna inwestycja w AlterGeo jest sukcesem zespołu odpowiedzialnego za aplikację. Czas pokaże, czy otrzymana kwota wystarczy by stanąć do walki z konkurencją, która inwestuje we własne technologie geolokalizacji, a w przypadku firm Vkontakte i Yandex posiada ponadto jeszcze wielomilionowe bazy użytkowników.

źródło: arcticstartup.com