Pozycjonowanie stron to w obecnych realiach podstawa istnienia firmy lub marki osobistej w Internecie. Dzięki odpowiednim narzędziom i wiedzy specjalistów możesz znaleźć swoje przedsiębiorstwo w TOP10 wyników wyszukiwania Google. Co to dla Ciebie oznacza? To jak własny sklep na Oxford Street w Londynie, gdzie swoje placówki ma wiele światowych gigantów. Co więcej, nie będziesz musiał płacić za czynsz (m.in. reklamy), aby tam sprzedawać.
Co oznacza TOP10 dla Twojej firmy?
Googlowe TOP10 można porównać do prestiżowych gwiazdek Michelina, które otrzymują najlepsze restauracje na świecie. Statystyki pokazują, że w pierwszy link klika 50% użytkowników. Dla porównania w 10 miejsce (tyle pozycji wyświetla się na pojedynczej stronie) już tylko 11%. Pozostała wartość rozłożona jest pomiędzy lokaty 2-9. Pokazuje to, jak duże znaczenie ma widoczność w wynikach wyszukiwania. Co z kolejnymi stronami? Swojego czasu, w sieci, krążyło powiedzenie, że jeśli chcesz ukryć trupa, to najlepiej schować go na drugiej stronie wyników wyszukiwania Googlea. Jaskrawy, ale trafny przykład, który pokazuje stawkę, o którą toczy się rozgrywka. Od czego zacząć pozycjonowanie stron?
Korzyści a pozycjonowanie stron
Jeśli fraza „skórzany portfel” pojawia się w polskim Internecie średnio 30.000 razy na dobę, to będąc na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania, będziesz miał ok. 15.000 potencjalnych klientów. Tylko w ciągu jednego dnia! Ruch przekłada się na szanse sprzedażowe i ostatecznie na sfinalizowanie transakcji. Twój sklep lub strona muszą być odpowiednio przygotowane na taką liczbę użytkowników. Co więcej, powinny na nią trafiać osoby zainteresowane kupnem Twojego produktu, przy minimalnym udziale przypadkowych gości.
Warto zwrócić uwagę na User Experience (UX), czyli doświadczenia klientów odwiedzających sklep. Musisz zatroszczyć się o ich komfort, co oznacza, że strona sklepu musi wyświetlać się niemal błyskawicznie. Jest dobrze skonfigurowana pod roboty Googla, które nieustannie sondują Internet. Ponadto, witryna jest wolna od błędów, intuicyjna, a finalizacja transakcji to trzy kliknięcia. Bez maili i przepisywania numeru rachunku czy czekania na wysyłkę dopiero po zaksięgowaniu płatności! Jeśli wydaje się to skomplikowane, dobrze poradzić się specjalistów. Semcore.pl – Agencja SXO podpowie, jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojego biznesu.
Rozpoczynając dowolny biznes w sieci, dobrze przeprowadzić badanie rynku. Być może ułatwi to znalezienie, a następnie wypełnienie niszy. Czasami niepozorne pomysły na działalność, odnoszą duży sukces. Chcesz wiedzieć, jak rozwinąć swój pomysł w Internecie? Przeczytaj również: Jak rozkręcić biznes w Internecie?
Dzisiaj areną rywalizacji jest nie tylko sklep o podobnym profilu, ulicę dalej, a cały globalny rynek. Jednych to przeraża, a innym dodaje werwy, bo widzą w tym morze możliwości. W tym miejscu pojawia się pozycjonowanie stron. Dzięki niemu możesz trafić na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, a to przełoży się bezpośrednio na wzrost Twojej sprzedaży. Działaj!
Artykuł powstał we współpracy z Semcore