Rozwój e-commerce szansą dla kobiecego biznesu

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Badania i dane statystyczne pokazują, że Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Europie. Co trzecia firma w Polsce została założona i jest prowadzona przez kobietę. Potrzeba niezależności finansowej i elastycznego czasu pracy powoduje, iż kobiety szukają pomysłów na siebie.

Jak wynika z badania PBS na zlecenie Eniro Polska, e-sklep może być jednym z pomysłów na opłacalny biznes dla płci pięknej.

Aż 87% właścicieli e-sklepu w Polsce ocenia jego prowadzenie jako opłacalne. Dla większości z nich, e-sklep jest nowym pomysłem na biznes i jak podkreśla ponad połowa głównym źródłem utrzymania. Dane pochodzące z badania napawają optymizmem, szczególnie w kontekście Polek, dla których własny e-biznes może być szansą na samorealizację i pogodzenie pracy z życiem zawodowym.

Branża e-commerce jak potwierdzają dane rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Zgodnie z najnowszym opracowaniem „Barometr e-commerce 2016”, eksperci szacują, że wartość tego rynku może osiągnąć w 2020 roku poziom 63 mld zł. Dla Polek, które rozważają otwarcie własnego biznesu w sieci to dobry sygnał. Tym bardziej, iż otwarcie własnego e-sklepu nigdy nie było tak proste jak dziś w dobie możliwości technologicznych i dostępnych, przystępnych cenowo rozwiązań. Na rynku rozwijają się firmy, jak np. Eniro Polska, które udzielają profesjonalnego wsparcia przy budowaniu e-sklepu oraz podpięciu wszystkich niezbędnych integracji z polskimi dostawcami usług, platformami płatności i usługami kurierskimi.

Przedsiębiorcom oferuje się także pomoc w innych obszarach, np. wykonaniu sesji zdjęciowej albo przygotowaniu profesjonalnych opisów produktów przez copywriterów. Często przygotowanie dobrego opisu i dobrych jakościowo zdjęć jest czynnikiem decydującym o zakupie produktu i ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym – tłumaczy Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska.

Dynamicznie rozwijająca się w Polsce branża e-commerce sprzyja kobiecemu biznesowi. Polki, jak pokazuje jedno z badań PARP „Przedsiębiorczość kobiet w Polsce” , można pod względem pozytywnego postrzegania szans na rynku zaliczyć do optymistek. Ponad 120 milionów kobiet na świecie w 67 krajach rozpoczyna prowadzenie własnej działalności gospodarczej realizując swoje marzenia i ambicje. Przedsiębiorczość kobiet w Polsce jest na jednym z wyższych miejsc w Unii Europejskiej, a odsetek firm zakładanych przez płeć piękną rośnie. W biznesie panie często wybierają branże związane z potrzebami kobiet lub dzieci. Są im bliższe, czują się w nich pewniej i odnoszą sukcesy. Dobrze rozumieją potrzeby swojej grupy docelowej i potrafią do niej skutecznie dotrzeć. Panie coraz odważniej poszukują również nisz rynkowych i mają wiele niesztampowych pomysłów.

Opłacalność prowadzenia e-sklepu, jak potwierdza badanie PBS na zlecenie Eniro Polska i optymistyczne prognozy dla polskiego e-handlu, pokazują że e-sklep może być szansą dla kobiet na własny biznes.

fot. pixabay.com